8.659 visninger
|
Oprettet:
hjælp om scooter-regler for udlandet! {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Jeg har en lille plan, om at tage en scooter igennem Sverige, Polen, og Tyskland.
Jeg ved dog ikke, om jeg burde bruge en 30 eller 45 knallert, og hvor strenge de er med scootere og f.eks. hastighed i de lande jeg har nævnt.
På forhånd tak for hjælpen!
jan 2012
Følger: 19 Følgere: 18 Scootere: 7 Emner: 15 Svar: 108
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.143
Har du kørekort til den i Danmark og den er på Danske plader, så må du køre 45kmt på den i Tyskland og du skal køre blandt bilerne, som herhjemme.
Kører du på en 30er er det lidt mere indviklet, men du skal ikke køre som en 25er.
Du skal dog køre ude på vejen, så vidt jeg kan se, da du ikke er en 25er, men derimod en 30er.
Du må til enhver tid føre et køretøj i et andet land, som du har kørekort til i dit eget land.
Husk det blå sygesikringskort, dit pas, dit kørekort ( knallertkort evt ), DK mærke på knallteren hvis du ikke har DK emblem på nummerpladenog husk at få international forsikring på knallerten.
Og husk lidt værktøj, til at tømme bundkar med og skifte tændrør.
Kør på en stor LC DD for kørekomfort, når nu at du skal langt, eller kør på en stor 4takter, for at opnå en god benzinøkonomi, for det kommer jo til at koste en del. Og overvej at få lavet en større tank, da du jo ikke aner hvor langt der er imellem tankstationerne der hvor du skal hen.
Overvej derfor både tankstørrelse og hvor benzinforbrug.
( Fandme godt man selv har en Lupo 3L ... haha )
hjælp om scooter-regler for udlandet!