{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
407 visninger | Oprettet:

Jog as Højre motor blok skift... {{forumTopicSubject}}

Hej sg

Har desværre været så uheldig at have ødelagt højre motor blok del af min motor smiley Mit spørgsmål er så bare hvilke pakninger og dele jeg skal købe og hvilken motor sidder der originalt på sådan en? Eventuelt hvis der er noget jeg skal være opmærksom på smiley
Håber i vil/kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jog as Højre motor blok skift...
  • #1   11. mar 2014 Det er en Minarelli blok halvdel du skal ha fat i.. (Ca. 350,-).
    Du skal bruge 2 stk. Krumtapslejer, og en simmering til højre og venstre side.
    Og så noget varme og benzinfast flydende pakning.
    Ud over det, skal du have et paknings kit til din cylinder, alt efter hvilken du har monteret.


  • #2   12. mar 2014 Ralle, han kan da slippe med kun at skifte et enkelt leje og en enkelt simmering.

    Han behøver ikke engang at tage kickstarterskjoldet af eller baghjulet for den sags skyld.


    fjern blæserskjold/hus og cylinderen.
    Fjern alt på højre side af motoren og sæt en krumtaphussplitter på højre side og træk blokken væk fra tappen.
    Sidder lejet på tappen, så træk det af med en aftrækker.
    Så sætter du lejet i den nye blok og smører nyt flydende BENZINFAST pakning på den nye blok.
    Rens den gamle blok for pakning og træk så den nye blok ned over tappen med en krumtaptrækker.

    Alt værktøjet kan du se i mit fotoalbum.


  • #3   12. mar 2014 Når man nu alligevel har motoren taget at stellet, er det da smartest at skifte begge lejer, og simmeringe..
    Så er det nyt, og vil holde længe.

    Desuden er det ikke helt så nemt at rense det gamle pakning af, når krumtappen stadig er monteret.

    Jeg havde personligt skiftet begge lejer nu når det alligevel er skildt ad. smiley
    - Men ja, man kan vel godt nøjes med den ene side smiley


  • #4   12. mar 2014 Jeg havde også klart skiftet begge sider, men er man på røven og det skal gøres billigst muligt, så er det vejen frem.

    Er man max på røven, så genbruger man lejet og simmeringen i højre side.

    En brugt højre side kan ofte købes til 100,- herinde.


Kommentér på:
Jog as Højre motor blok skift...

Annonce