{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Maria A
Maria A
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 44

Langt lys {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på om der er nogen der kender reglerne for langt lys. Der er nogen der har fortalt mig at biler ikke skal slukke det lange lys når der kommer en scooter. Men der er andre der siger de skal. Ved i hvad reglerne er for det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Langt lys
  • #1   16. mar 2014 folk ska altid blende ned når der kommer en modkørene

• Maria A
    Maria A Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 44
    #2   16. mar 2014 Okay, der er bare rigtig mange der ikke gør det. Og det er virkelig irriterende. Der er også nogle gange hvor jeg bliver nødt til at stoppe fordi jeg ikke kan se, specielt når det regner.

• #3   16. mar 2014 Hvis jeg kommer om ved nogen der ikke blænder ned, er der bare en ting at gøre, blænd op.

• #4   16. mar 2014 Hav en sten liggende og kast den på ruden!

Så lærer de det måske.

Fodgængere ville jeg ikke blænde ned for.
    De kan bare se ned hvor de går.

• #5   16. mar 2014 Faktisk må man ikke blænde ned før man har bremset nok til at man kan nå at bremse på det stykke vej som nærlyset oplyser.
    Det skal man så netop altid gøre når der kommer modkørende.
    Bliver man blændet skal man standse helt hvis man ikke kan se. Indtil man kan se igen. Man skal altid have frit udsyn til det stykke vej man vil køre på uden mulighed for at bremse.

Så der er ikke rigtig nogen praktisk lovlig løsning.
    Alle skulle køre enormt langsomt og forsigtigt rundt hvis loven skulle overholdes hele tiden.

Jeg har personligt ikke noget mod at køre 2 minutter ekstra for at banke det ind på lystavlen hos bilister at de kører med langt lys eller uden lys.
    Men ku være godt nogle gange at have en 1000 mW blå laser på handsken smiley

• #6   17. mar 2014 Som en tommelfinger regel, så må du aldrig køre så du generer andre i trafikken. Om det så er en bøde, eller din morale der prædiker din kørsel, så er det altid bedst ikke at køre til gene for andre smiley

Kommentér på:
Langt lys

Annonce