{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scootcar
  • #1   22. mar 2014 Hvor skulle varmen komme fra?
    Så SKAL den være LC og du skal have køleren oppe ved dig selv, evt. med en blæser.

Du kan også om have 2 køleren og 2 kølesystemer, hvor du bruger en kuglehane til at skifte imellem dem, så du ikke har varme i kabinen om sommeren.

Det er nok bare ikke så egnet til korte ture og du skal have isolations rørskåle på slangerne om vinteren og måske også noget rundt om cylindere, så den bliver hurtigere varm.
    Så længe at din køler den køler som den skal, så skal det nok virke.
    Du kan også lave 2strengs systemet med aktuator, så du fra kabinen kan skifte imellem dem, eller lade en termostat gøre det, så den åbner for sommerkredsen, inden den bliver for varm.

• #2   22. mar 2014 Tror nok du skal tage dynen med sådan en vinterdag smiley smiley

• #3   22. mar 2014 Harald.
    Hvorfor det?
    Der er jo ingen vind, hvis han har døre.
    Fordelen med en radiator ( køler ) i kabinen er også at ruden ikke dugger til.

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #5   22. mar 2014 Tommy

Jeg er slet ikke så ferm til alt sådan noget. Jeg skal bare have mig et billigt tranportmiddel til mig og vovsen og så gør det ikke noget kæresten også kan være der smiley

Er derfor jeg er blevet interesseret i Scootcar'en.. Tænker bare om man så stadig er lidt lost om vinteren, når der ikke er varme i?

• #6   22. mar 2014 12Volt varmeblæser?

Statoren leverer kun 80watt inkl. lys osv.
    Det er sgu ikke meget varme du kan hive ud af resten, når du har brugt 30watt til lyset.

Og hvorfor bruge strøm, når du har varmt vand til rådighed, som varmer meget mere end sølle 50watt.

• #9   22. mar 2014 Kim R.

Du har haft en i BILEN!!!!!!!!!
    Der har du sgu da mindst et 45Ampere batteri som du kan suge strøm fra.

Funtech Scootercar kører med Morini motor og den kan sagtens gøre vandkølet.
    Cylinder og pumpe fra Suzuki Katana LC, så er den LC.

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#12   22. mar 2014 Kim

Jeg er temmelig kortbenet smiley Men jeg har aldrig siddet i en så jeg aaaner det ikke.

Kan sæderne på ingen måde flyttes, så man kan justere lidt ved pedalerne?

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#13   22. mar 2014 Altså ikke justere pedalener DOH!!

Tænker ligesom i en bil.. Om man kan rykke sædet lidt frem eller tilbage?

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#17   22. mar 2014 Jeg kan ikke lave noget som helst selv.. Gad vide om jeg vil få problemer med at nå pedalerne så... Tænker at afstanden er lavet til et gennemsnitshøjde menneske

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#19   22. mar 2014 Kunne godt bruge en piaggio ape 50, hvor person-kabinen hang sammen med bagagerum og der var 2 sæder.. Dét ville være lækkert

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#20   22. mar 2014 Hehe ja okay.. Men jeg er også meget lille smiley Men vi må jo ud og prøve en

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#23   22. mar 2014 Tak smiley

Men det er slet ikke muligt at få sådan en som er så robust som sådan en piaggio, men som har 2 sæder?

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#26   22. mar 2014 Hvad hedder de?

• #27   22. mar 2014 En af mine venner har en Piaggo Ape, De er vold fede!, Tror sagtens man kan sidde 2 i sådan en. Og havde endnu en scooter bag på ladet hvis det sku være smiley

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#28   22. mar 2014 Fandt dem, men det er jo faktisk bare en ATV uden sider.. Det er ikke praktisk. Heller ikke at de skal registreres som en bil.. Det er det økonomien ikke er til smiley

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#29   22. mar 2014 De er ikke lavet til 2

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#32   22. mar 2014 Ja de har to sæder funtech, men lyder på dig som at det er umuligt at stoppe 2 personer og en hund ind, men vi må så leve med et vi kan køre enkeltvis og hund.. Er nok også det vi får mest brug for. Kunne bare være rart, hvis den anden mulighed også var der

• #39   22. mar 2014 Hey. Har selv haft 3 stk og har en til salg lige nu. Forruden tager utroligt meget når man kører i den, så den er på ingen måde kold. Brugte den røde jeg havde til vinterkørsel. Du kan montere en 12v varmeblæser, så har du lidt varme i den.

• #40   22. mar 2014 250ccm buggy med plader http://www.dba.dk/kinroad-xt-150-gk-2-aut/id-1003291802/

• #43   23. mar 2014 Kim R - ifølge færdelsloven skal du minimun kunne kører 50km/t på motorvejen.

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#45   23. mar 2014 Det bliver nok for dyrt, både at købe og at have og når der ikke er sider på, er den jo ikke ret praktisk

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#48   23. mar 2014 Ja

Jeg synes bare de er sindssygt dyre i indkøb..

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#50   23. mar 2014 Funtech

Du kan jo finde en brugt bil til samme pris, som du ville få langt mere ud af. En bil er jo så bare noget dyrere at eje end en funtech

• #52   23. mar 2014 Jep, på scootcar betaler du bare forsikringen, og så ellers bare derudaf. smiley

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#54   23. mar 2014 Kim

En Funtech?

En peugot er jo dyr at eje smiley

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#57   23. mar 2014 Kim ja og med en funtech giver du 900 kr. om året i forsikring og thats it smiley

Vi har ikke råd til bil, men synes prisen er for dyr på funtech'erne

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#59   23. mar 2014 Ja der har jeg sgu fundet mig den forkerte hehe smiley

• #61   23. mar 2014 Kim R.
    Du er 40år.
    Selvfølgelig får du kastet forsikringen i nakken.
    Prøv lige at tjekke prisen igen og så være 20år med nul års skadefri.

Så hedder det 2000,- per kvartal for ansvar.

En Scootcar koster stadig kun omkring en tusse i ansvar om året, ingen vægtafgift og ingen krav om syn.

Jeg har lige set en til 10.000 til salg og den er med døre.

Du fryser sgu ikke inde i en Scootcar når du har døre.
    Så har du alt for lidt tøj på.

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#62   23. mar 2014 Hehe Tommy jeg er en frossenpind smiley

Hvor har du set den til 10.000,-?

• #64   23. mar 2014 Underligt.
    Den var til salg herinde for under en uge siden.
    Den var mørkeblå.

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#65   23. mar 2014 Den må være blevet solgt så

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#67   24. mar 2014 Ikke i Ape nej.. Er ikke den der skrives om i tråden

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#69   24. mar 2014 Ja malene det har jeg læst smiley Er jeg også lidt bekymret for. Mest på hundens vegne, men vi må jo ud og prøve at køre en

• #71   24. mar 2014 Hvorfor skulle en Scootcar larme?
    Støjen fra vinden eller fra motoren?

• #73   25. mar 2014 Larm fra motoren, så har udstødningen været forkert eller luftfilteret åbent.

Husk lige på at man slet ikke kan sammenligne en Scootcar og en rigtig bil.

Et lukket luftfilter og en god dæmpet udstødning.

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#74   25. mar 2014 Kan man købe tag og døre et eller andet sted?

• #75   25. mar 2014 Jeg har for nyligt købt tag og døre i italien til dem. Så søg rundt på nettet.

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#76   25. mar 2014 Har googlet, men forgæves.. Er så også faldet over Secma fun lander.. Den gad jeg godt ha', men de sælges vidst ikke herhjemme

• #78   26. mar 2014 hvis nogle har sprøgsmål omkring scootcar kan de gå i scootcar gruppen som er oprettet for nylig . ellers kan man skrive til mig . jeg har data. mål. og reservedele. og har arbejdet med scootcar specifikt i mange år

• #79   26. mar 2014 En funtec : larmer, oser, er kold har ikke meget begageplads. MEN den er billig i forsikring og der er nul i andre afgifter eller andet. Man kunne jo tage og montere en flexslange fra blæserhusets udgang fra cylinderen, men det kræver at top og cylinder og udstødningspakning er 100% i orden, ellers kunne det godt rive lidt i lungerne (co2 forgiftning!).....men hvis man skal transporteres 2 personer er det eneste alternativ til bil/mc. Hunden kunne vel stables an i en isoleret kasse man får monteret bagpå, måske er man nødt til at lave beslag selv. Men den er nok ikke ligefrem egnet til labrador eller sct bernhard hunde, sel om det måske kunne lade sig gøre.
    Tror ikke det med sæder og afstand til pedaler bliver et problem hvis du er over 150 cm. Køb du bare en funtec og 2 stk høreværn , eller invester i nogle lyddæmpningsmåttef.......

• #80   26. mar 2014 Per S. eller man kunne prøve med en Technigas Silent Pro.
    Den er ret så lydløs.
    Man kan jo lave et lille anlæg i den, for at ændre støjen til musik.
    Så bemærker man det ikke så meget, måske.

• #81   26. mar 2014 min larmer ikke særlig meget . men jeg har også afmonteret døre og lyddæmpet den meget over alt.
    jeg er 177 og er fint til scootcar . min kammerat er 202 cm og kan godt side i den og køre den men han kunne godt bruge mere benplads siger han . men i højden passer den fint til en på 202 cm :).

vandkøling kan også fåes meget billigt til scootcar . men så skal man jo tilpasse det en blæser inde i kabinen..

den har meget begage plads synes jeg . det er udnyttet fuldt ud . jeg kan have 3 poser trælpiller bagpå og 3 inde i bilen smiley der er noget mere end på en scooter .

• Tinna S
    Tinna S Tilmeldt:
    dec 2008

#82   26. mar 2014 Per S

Haha jeg kan så informere om at jeg er præcis 150 cm smiley Så jeg er ikke andet end en bette lort, og er også derfor jeg stille spørgsmålstegn ved om jeg overhovedet kan nå smiley

• #83   27. mar 2014 Ja ja tinna, du ved nok det med størrelsen har ikke så meget at sige, men 150 cm er nok så tæt åå at det smarteste ville være at tage ud at prøve en der er til salg. Men der må kunne findes en løsning med at kunne flytte en af stolene frem, evt at lave et par beslag. Men sørg for at købe en med døre ellers bliver det for koldt.men døre kan findes brugte af og til på nettet..

Kommentér på:
Scootcar

Annonce