{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Vejledning/Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hey folkens. Jeg skriver det her, da jeg ikke synes at folk på crossergalleri er så aktive. Så jeg beklager at det står her..

Men mit spørgsmål er: Jeg søger en crosser til markræs og sådan noget (ikke til bane). jeg er 16 år, snart 17. Har tænkt på hvad der ville passe mig bedste som std? altså om den er hidsig nok og kan rykke på baghjul osv.
Jeg har haft kigget på en yamaha raptor 700r, men har læst at den ikke er så hidsig som en yamaha 450.. At den er mere et ''muskelbundt'' og at en 450'er er mere hidsig og ''aggressiv'', men hvad soger I?

Har igget på de her modeller:
Yamaha raptor 700r
Yamaha 450/ 450r
Suzuki LT-R 450
Kawasaki KFX 450

Hvad tænker I ville være bedst til mig? Kom gerne med forklaring på jeres svar.Håber I vil hjælpe mig.
Mvh Thor H smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vejledning/Hjælp
  • #1   7. apr 2014 Da jeg kørte cross, kørte jeg kun på kawasaki og min far har kun kørt på honda, jeg kan af erfaring sige at kawasaki er meget gode maskiner og du ved hvad du betaler for. Jeg vil mene at en kawasaki 450cc er mere end rigeligt smiley

  • #2   7. apr 2014 Men er der forskel på en Kawasaki og Yamaha eller Suzuki for den sags skyld? er det ikke bare nevnet og plastik der er anderledes? smiley

  • #3   7. apr 2014 I motocross er motoren ikke altid den samme, nogen kører med indsprøjtning, andre kører med karburator og effektfordelingen er ikke altid den samme hos alle mærker. Jeg ved at de nyrer 450cc honda motorer vidst kører med indsprøjtning smiley

  • #4   7. apr 2014 Hvor meget vedligehold vil du gerne lave, og hvor meget erfaring har du med atv'er/quads?

    Af de maskiner du nævner heller jeg mest til Suzuki'en, da det er den mest baneklare maskine fra fabrikken synes jeg. Den er 125cm bred, lav, har indsprøjtning og ydelsen kan nemt øges med en chip.
    Men en 700 raptor ville jeg absolut heller ikke være ked af at eje, og som et plus har den baggear.
    Det er rigtigt nok at 450'erne er hurtige, men hvor meget du vil bemærke det ved jeg ikke.
    Du kunne evt. overveje en Honda TRX450r. Sådan en har jeg selv haft, og den er ubetinget den bedste maskine jeg har haft til dags dato. Startede altid, trak som bare fanden, og så styrede den enormt præcis. Den føltes utrolig sikker at smide rundt i sving osv.
    Hvis jeg var dig ville jeg købe en Suzuki LTZ400 eller en Kawasaki KFX400. Det er stadigvæk nogle hidsige maskiner, men de kræver ikke den samme mængde vedligehold som 450'erne. Derudover har de baggear som nogle gange kan være rart nok at have. Denne her maskine: (link fjernet) ville jeg mene er et godt køb.

    I sidste ende skal du tage ud og prøve de forskellige maskiner som du finder interessante, og så vælge den som du synes er bedst smiley


  • #5   7. apr 2014 Hmm.. fair nok. er der nogen forskel på indsprøjtning og almindelig kabu? og hvad gør det med indsprøjtning i forhold til kabu? er det lidt mere voldsomt eller hvad? smiley

  • #6   7. apr 2014 Indsprøjtning er jo meget mere avanceret.
    Du får en bedre brændstoføkonomi med indsprøjtning, hvilket er rart.
    Maskinen indstiller sig selv alt efter om det er koldt eller varmt udenfor.
    Nemmere at indstille helt præcist for mekanikeren.

    De negative ting
    Flere ting der kan gå i stykker.
    Svær at indstille selv

    Der er flere fordele og ulemper, men du kan evt. selv søge lidt på det.

    Jeg ville foretrække indsprøjtning, da det er en bedre teknologi smiley


  • #7   7. apr 2014 Ved du overhoved noget som helst om cross?
    En 125er kan du nemt rive på baghjul.
    En 250er gør det af sig selv.
    En Honda CR500 river dig bagover konstant.


  • #8   7. apr 2014 Hr. hansen - tak! jeg vil lige se på det. smiley
    Tommy: ja, jeg ved godt noget om cross, men havde bare nogle spørgsmål. Min fætter har en blaster, min far har 2 polaris 700 og en kawasaki 300, men har ikke selv haft noget ''stort'' cross noget og havde bare nogle spørgsmål, for at købe det som passer bedst til mig. smiley


  • #9   7. apr 2014 Når den er indsprøjtning kan de chippes (y)
    - Jeg er også mest til indsprøjtning da det jo er den helt nye teknologi og den sikre stabilitet


  • #10   7. apr 2014 Lyder fedt! men et spørgsmål som jeg gerne vil have be- eller afkræftet.. Bliver den mere ''hidsig'' af indsprøjtning? altså, får den mere bund og reagere hurtigere end på almindelig kabu? smiley

  • #11   7. apr 2014 Ikke nødvendigvis, men den vil meget ofte gå bedre, blandingen vil være noget mere korrekt fra fabrikken. Hvor hidsig den er afhænger langt mere af knastaksler, ventiler osv. smiley

  • #12   7. apr 2014 2takt er den eneste vej frem, hvis du skal have max HK til mindst mulig vægt.

  • #13   7. apr 2014 Det er bare ikke nemt at finde en Honda trx250r i danmark...

Kommentér på:
Vejledning/Hjælp

Annonce