{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cylinder med std oliepumpe
  • #1   18. maj 2014 alle ?. man kan med fordel bare lige hælde en lille bitte smule i benzinen når man tanker,

  • #2   18. maj 2014 Det er det jeg helst vil undgå

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.087
    #3   18. maj 2014 Der er nu ingen grund til at hælde noget i benzinen, oliepumpen giver mere end nok, selv til et 70cc sportskit.

    Men ellers er et TP Trophy 50cc et fornuftigt valg, det holder længe.


  • #4   18. maj 2014 jeg har på Hot50 / PMX (Samme motor) kørt med olie pumpe (uden extra olie i benz) op til Stage6 Sport Pro

    Så til 50cc kit, burde du ikke få nogle problemer mht olie.
    Medmindre din oliepumpe stopper til (nærmere sagt; oliefiltret tilstopper)


  • #5   18. maj 2014 Det passer ikke. i Stage6 Pro Sport manualen forskriver de at hvis man kører med std olie blander skal man hælde ldit i benz når man tanker.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.087
    #6   18. maj 2014 En ting er hvad der står i manualen, en anden ting er hvad der rent faktisk er nødvendigt.

    Langt de fleste oliepumper giver omkring de 2% og der er absolut ingen grund til at nogensinde benytte mere end en 2% olieblanding alligevel, det sviner blot.


  • #7   18. maj 2014 Så du vil have jeg skal stole på tåbegalleri fyldt med uvidene amatører. istedet for at lytte til dem der rent faktisk har lavet min cylinder i dette tilfælde s6.



  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.087
    #8   18. maj 2014 Det vil jeg lade være helt op til dig selv at bestemme.

    Facts er at alt over 2% olie blot er svineri - og i sidste ende kommer det an på den olie man bruger. smiley


  • #9   18. maj 2014 Syntes ikke det særligt pænt at kalde folk amatøre bare fordi de taler ud af egne erfarringer.

    og jeg skrev blot mine erfaringer.

    Kan da også tilføje jeg engang på en Stalker prøvede MHR AC (ikke Replica) også med kun std oliepumpe... Det endte så mindre godt.



    Tilbage til Topic.

    Selvfølgelig er man lidt mere sikret ved og hælde lidt i Benz, men som Reject skriver, er det i de fleste tilfælde unødvendigt.

    For meget olie kan også resultere i problemer.
    Og det samme kan for "Dårlig" olie.


  • #10   18. maj 2014 Kan jeg ikke kalde folk for amatører . DER ER amatører ?. 98% herinde er amatører i Motor osv. da de ikke lever af det = amatører. Men tilbage til emnet. Jeg ville til hver en tid give den en sjat i benzinen end riste mit cylinderkit i og med jeg er typen der holder bundgas lang tid med meget fart. føler jeg det nødvendigt at den får det ekstra smørrelse


  • #11   18. maj 2014 Du kan bruge alle cylindre, så længe at du ikke kommer over 17,5mm karburator.

  • #12   18. maj 2014 Sandt nok. men stadig lige hårdt nok.
    Bare fordi man ikke lever af det er det jo ikke ensbetydende med ikke ved hvad man taler om.

    Der er jo heller ingen der tvinger dig til og lytte til folk (og specielt ikke alle de Konfi'er der nogle gange tror de ved alt)


    Lig lidt topic igen.

    Kan naturligvis godt forstå du føler dig mere tryg ved og give den lidt extra når du køre meget bundgas.

    der er folk så forskellige. (og det da også rart til tider.)
    Jeg selv har aldrig haft problemer ved og kun benytte std olie pumpe (lige pånær... men det var så også ren dovenskab)

    Hvis man føler for at den skal have en sjat extra. så gør det. (kan naturligvis være en fordel. men også en bagdel)
    Ikke at det nødvendigvis er nødvendigt.

    MEN set på en anden måde. vil da så hellere skifte Stempelringe og tændrør lidt oftere pga den extra olie (i tilfælde af resultatet er den får for meget olie) kontra og skifte stempel og i værste fald cyl.


  • #13   18. maj 2014 Den køre nu også fint med større som 17.5 .. Bare FUCKING svært at finde en 21mm eller større med olie tilslutning

    Uanset s er det at blande selv at foretrække for den dag oliepumpen giver op får du ingen advarsel før cyllen sætter sig også er det jo ligesom for sent


  • #14   18. maj 2014 Du bruger da ikke olietilslutning på en 21mm.
    Der findes en 19mm med olietilslutning. Den har MSP.

    Du bruger den kun hvis det er til hverdagsbrug og hvis du kan justere oliepumpen.


  • #15   18. maj 2014 Tommy .. Du skrev da lige før at kom man over 17.5mm så kunne man ikke ....

    19mm har olie tilslutning ja .. Men 21 har ikke .. Ihvertfald ikke dem jeg har haft fingre i til div scootere

    Jeg har altid blandet selv.. Det er det mest sikker


  • #16   18. maj 2014 Min senda køre da med 21mm Dellorto PHBG Black Edition, MED olietilslutning. og køre Med Oliepumpe (Uden extra olie i benz)

    Så der er da 21mm Med Olietilslutning smiley


    profilbillede
  • #17   18. maj 2014 Ja, fordi at man ofte ikke kan justere på pumpen.

  • #18   18. maj 2014 Jeg blander også selv hvis jeg kommer over 17,5mm og større end støbejern sport.

  • #19   18. maj 2014 Lige så snart jeg skifter fra std. cylle så blander jeg selv.. Og altid gjort det

    Dengang jeg begyndte på kanllert var der sku ikke noget der hed oliepumpe på en knallert .. da købte man knallert benzin fra egen pumpe stander eller havde en dunk med 2T olie til selv at blande af


  • #20   19. maj 2014 Det husker jeg godt.
    Det var særligt Shell som havde denne 50liters stander med en cirka 5liters beholder, som man selv pumpede op og så havde den målestreger.

    Det er bedst at skifte hvis du skifter til 70ccm eller hvis du kommer over 17,5mm hvis 12mm er std.


Kommentér på:
Cylinder med std oliepumpe

Annonce