{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.463 visninger | Oprettet:

udsættelse af kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg kan ikke finde de nye regler der siger at hvis jeg laver noget lort på en knallert 30 eller 45 så fratager de min ret til at tage kørekort til at jeg er 21 eller noget.
-Kan nogen finde et link angåene de nye regler! Ville sætte stor pris på det smiley
- Og også hvad der skal til for at de kan TAGE min knallert evt. knallert 45

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udsættelse af kørekort
  • #1   3. jun 2014 http://www.sikkertrafik.dk/Site/Knallertteori/Underviser/Boder-og-straf.aspx

Denne side bør besvare dit spørgsmål smiley

• #2   3. jun 2014 Det første spørgsmål:

Kørekortet til bil kan blive udskudt
    Er man under 18 år og får en ubetinget frakendelse af retten til at køre lille knallert, får man samtidig udskudt tidspunktet for, hvornår man må tage kørekort til bil med 6 måneder. Dvs., at man først kan få kørekort til bil, når man er 18 ½.

Hvis man begår nye overtrædelser på lille knallert, i den tid førerretten er frakendt, kan tidspunktet for, hvornår man kan tage kørekort til bil, udskydes yderligere (op til 2 år).

Hvad er en ubetinget frakendelse?
    En ubetinget frakendelse betyder, at man mister retten til at føre på lille knallert i en periode på mellem 2 og 10 år.

Man får en ubetinget frakendelse af retten til at køre lille knallert, hvis man fx.:

• kører spritkørsel med en promille over 1,20
    • kører med ulovlige stoffer i blodet (overtræder nulgrænsen)
    • forsætligt volder skade, fremkalder fare eller kører særligt hensynsløst
    • kører over 100 km/t og 100 % over den skiltede hastighedsgrænse
    • tidligere har fået en betinget frakendelse og får én igen inden for 3 år
    • begår flere overtrædelser, der hver især medfører en betinget frakendelse, samtidigt

Det er retten, der bestemmer, hvor længe førerretten til lille knallert bliver frakendt. Frakendelsen vil dog altid være på mindst 2 år.

Det andet spørgsmål:

Hvornår konfiskeres knallerten?
    Knallerten konfiskeres fx:
    • 3. gang inden for 3 år, man laver forseelser til ubetinget frakendelse
    • 2. gang inden for 2 år, man kører med en promille på over 1,2
    • 2. gang inden for 3 år, man kører på en knallert, der er tunet og/eller kan køre 43 km/t eller mere

Når en knallert konfiskeres, betyder det, at den overgår til statens ejendom, og man får den aldrig tilbage.

Kilde: http://www.sikkertrafik.dk/Site/Knallertteori/Underviser/Boder-og-straf.aspx

• #3   3. jun 2014 Der står jo bare at jeg kan få frataget mulighed for at tage kørekort ml. 2 og 10 år... Der står ikke noget om HVAD jeg skal gøre for at det sker? Noget hjælp på det punkt?
    -Hvorfor er det så svært at se reglerne.. Jeg fatter det ikke, det er bare bøvl og atter bøvl

• #4   3. jun 2014 Jo, hvis du gør én eller flere af disse ting:

• kører spritkørsel med en promille over 1,20
    • begår flere overtrædelser, der hver især medfører en betinget frakendelse, samtidigt

• #5   3. jun 2014 Skal bruge noget der siger at hvis jeg gør det og det. SÅ får jeg taget mulighed for at tage kørekort til at jeg er 21. smiley

• #6   3. jun 2014 Kan #4 ikke bruges? smiley

• #7   3. jun 2014 • kører spritkørsel med en promille over 1,20

Så direkte overtradelse af disse ting fratager min mulighed at tage kørekort som 18 årig?

Kan du svare hvad der sker hvis det er knallert 45? smiley

• #8   3. jun 2014 Så hvis den køre 100km/t PRÆSIS så tager de ikke min mulighed for kørekort? smiley

• #9   3. jun 2014 Men alligevel, Mange tak for svaret!! smiley

• #10   3. jun 2014 Ja. Jeg vil gætte på reglerne er de samme for 45 smiley

Der står også 100% formeget smiley Så hvis du kører 60 i en 30 zone eller 80 i en 40 zone, så er du også på spanden smiley

• #12   4. jun 2014 Tror du? Hmm.. smiley
    Når ja, men det er vel bare en bøde evt. er det ikke? Der sker vel ikke det store af det?

- Kan du have ret i Moon, men synes bare det var for overskueligt, og forstod det enligt ikke da der ikke disideret står jeg får frataget mulighed for køre kort hvis jeg køre så og så for meget, det der er jo gætte leg smiley

• #13   4. jun 2014 Men tak for svaret! Sætter pris på du tog dig tid til at svare smiley

• #15   4. jun 2014 Du får så også en bøde på 7000 for at køre på et køretøj du ikke har erhvervet kørekort til! Den kan ikke sættes ned! smiley

• #16   4. jun 2014 Jaja det ved jeg godt, men ville bare sikre mig hvor meget jeg kan gøre for at det ikke går udover mit kørekort smiley

7000? Wow... Nogle gange så undre jeg mig hvem der får de penge??! smiley

• #18   4. jun 2014 DE NYE KNALLERT REGLER! (Så de er til at forstå)

1 gang man bliver taget, og den køre mellem 43 km/t og 99,9 km/t, sker følgene: Bøde, betinget frakendelse. Det vil sige at du godt må køre knallert, men laver du noget ulovligt igen, bliver det taget

2 gang man bliver taget, og den køre mellem 43 km/t og 99,9 km/t, sker følgene: Bøde, knallert/scooter bliver konfiskeret, man må ikke køre på knallert i 2-10 år, og ens kørekort til bil bliver udsat med 6 månneder

3 gang man bliver stoppet på en knallert (lige meget om den er lovlig eller ej Den bliver taget, bøde, og bilkørekort bliver udsat med yderlige 2 år

Er man over 18, rør de ikke kørekortet. Bliver du taget på 45 knallert, er du fucked. Det er først 3 gang du bliver tager på en knallert, at de udsætter kørekortet til man er 20,5 gammel

• #19   4. jun 2014 det er da utroligt at folk ikke snart fatter det med de regler! gå ind på google og søg, der er maaaassser af andre som har spurgt om det i forvejen... det er hver dag jeg ser emner om politi, bøder og regler her på siden. Utroligt alligevel, altså så svært er det sgu da heller ikke at fatte, man skal bare høre efter når man tager sit kørekort smiley

• #20   4. jun 2014 Så hvis jeg har kørekort til bil. OG knallert så gør de ikke noget ved mit kørekort til bil? smiley

• #21   4. jun 2014 Nej, det kan de ikkd

• #22   4. jun 2014 Ikke* smiley

• #23   4. jun 2014 Hmm.. Cool! smiley

• #24   7. jun 2014 Jeg mener nu at køre den over 100 at man får er klip i bilkørekortet
    Er ikke 100% sikker syntes bare jeg hørte det er eller andet sted smiley

• #25   7. jun 2014 Gør man ikke Anders smiley

Kommentér på:
udsættelse af kørekort

Annonce