{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

LOVGIVNING {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger

jeg står og skal til at købe en ulovlig knallert men jeg høre at hvis den køre over 49km/t kan ens kørekort blive udsat ( og helt op til 2 år ?) men jeg mente der var over 90 km/t ? ( og max et halvt år )

nogle der ved noget om det og i skal være 100p på at i ved hvad i snakker om smiley

på forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LOVGIVNING
  • #1   1. jul 2014 niks, det kan være op til 2 år smiley jeg skal i retten næste tirsdag, og der stod bla. i brevet bøden og det var udsat 2 år smiley desuden snupper de også din maskine hvis det er 2 gang du blir stoppet på ulovlig maskine

• #2   1. jul 2014 Det er ikke hvis den køre over de 49 km/t..
    De udsætter dit kørekort hvis de tager dig i at køre, de 49 km/t i en 15 km/t zone smiley
    Altså ligesom i bil, de kan ikke udsætte for at den køre for hurtigt.

• #3   1. jul 2014 okay smiley men hvor hurtigt skal den køre før kørekortet bliver udsat ? smiley er det over 49 eller ??? smiley vil gerne finde et sted hvor det står på skrift men det kan jeg ikke

• #4   1. jul 2014 Det er 100% over fartgrænsen i den zone smiley
    Men spurgte min lære da jeg tog knallertkørekort, og der sagde han det.
    + Spurgte Scooterland.dk om det og de sagde lige præcis det samme.

• #5   1. jul 2014 så hvis jeg køre 60 der hvor man må køre 60 bliver det ikke udsat ? smiley

okay så hvornår bliver ens kørekort så udsat ? smiley altså ud over hvis man køre over 100% for stærkt smiley

• #6   1. jul 2014 Ikke hvis det er en 60 km/t zone smiley

Ved ikke om det bliver udsat hvis du er fuld eller lignende smiley

• #7   1. jul 2014 okay smiley

så det bliver kun udsat:
    1) 2 gang man bliver stoppet på ulovlig knallert
    2) over 100 % for stærkt
    3) over 100 km/t
    4) måske fuld eller lignende
    ?? smiley

• #8   1. jul 2014 Yes smiley

• #9   1. jul 2014 tænker lige

når knallerten må køre 30 km/t ik ?
    hvad så hvis man køre 65 så er det også 100% for stærkt ? smiley

• #10   1. jul 2014 Jaja selvfølgelig må den kun køre de 30km/t smiley
    Man kan faktisk sige du kun får udsat kortet hvis du får en fartbøde ud af det, og det skal være over 100% for stærkt i den zone:)

• #11   1. jul 2014 okay smiley ¨så det er ikke noget med der er en fast fart hvor man får udsat ud over ved 100 km/t ?

fordi på en 30 knallert må man køre 30 km/t hvad så hvis knallerten kan køre 60 på felt det har ikke noget at sige har det ? smiley

• #12   1. jul 2014 og er du 100% sikker ? smiley

• #13   1. jul 2014 Hvad den KAN køre er 1 ting

Hvad man KØRER på den er en anden

Knallertens topfart er der kun 1 grænse for. 43 kmt så konfiskeres ulovlige dele
    Om det er 43,1 eller 143,1 det er lige meget.

Men selvom du kører 80 på en vej med 80 kmt grænse
    Så er fartgrænsens stadig altid 30 på knallert

Så fartbøden bliver 167% for meget, altså 267% af det tilladte hvis du kører 80
    Om så det er på motorvej

Men man skal satme også være uheldig for at blive målt i fart.

• #14   1. jul 2014 ja men vil gerne vide om det kun er hvis man køre 100% for stærkt i en zone og hvis man bliver stoppet 2 gange på en ulovlig knallert! AT KØREKORTET BLIVER UDSAT smiley

elller er der andre regler eller måder det kan ske ud over uansvarlig kørsel/fuld eller stoffer self..

• #15   1. jul 2014 Jeg blev stoppet på en sonic der kørte 57,x, og fik den taget fra mig smiley fik også en bøde + pålagt transport for falck, + retsomkostninger ogudsat kørekort i 2 år smiley

• #16   1. jul 2014 var det 2 gang ?

• #17   1. jul 2014 ja det var 2 gang smiley

• #18   1. jul 2014 okay smiley

men er der ikke en der kan give mig et 110% sikkert svar på om det kun er når:
    1) man køre 100% for stærkt i en fart zone
    2) 2 gang man bliver stoppet
    ?????????????????????????????????????????????????????????????????
    3) sker der noget første gang jeg bliver stoppet på en knallert der går 70 i en 60kmt zone ?

• John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #19   1. jul 2014 Damn! De flår jer unger hva!
    Tiderne er sgu skiftet må jeg sige.
    Da jeg var knægt kostede det 500kr pr overtrædelse og slut. Det var så det.
    Eksempel: du kørte 2 på en scooter med tun og den ene uden hjelm(som regel)
    Jeg fik en bøde på 500kr for mit tun og min kammerat fik 1000kr i bøde for to overtrædelser. Ingen hjelm og sad bagpå.

Det var så for snart 20 år siden....... Det var tider. Hehe smiley

Gad vide hvad de vil stille op med en gammel rotte som jeg hvis jeg skulle blive stoppet den dag idag.... smiley

• #20   1. jul 2014 Jakob selvfølgelig får du en fartbøde hvis du køre 70 i en 60 zone smiley

• #21   1. jul 2014 ja self får jeg en bøde

men er det kun de 3 ting her der gør det bliver udsat altså kørekortet:
    1) man køre 100% for stærkt i en fart zone
    2) 2 gang man bliver stoppet
    3) køre over 100km/t
    ?????????????????????????????????????????????????????????????????
    4) sker der noget første gang jeg bliver stoppet på en knallert der går 70 i en 60kmt zone

• #22   1. jul 2014 Dit kørekort blir taget når du blir taget 2 gang på ulovlig maskine, UANSET FARTEN!
    En knallert 30 må max kører 42,9(?????????????) IKKE SIKKER HER
    Det er ikke % af hvor stært du har kørt, så længe du kører for stærkt 2 gang napper de maskinen, udsætter kørekort. Du får derpå en KÆMPE bøde

• #23   1. jul 2014 Hvis du blir stoppet første gang tager de maskinen med på stationen, du betaler for fragten ved falck. De nupper delene, og du får bøde pr. ulovlig del. + fart bøde som ligger på 1500.

• #24   1. jul 2014 så første gang bliver mit kørekort ikke udsat hvis jeg ikke køre over 100% for stærkt i en fartzone ? smiley

• #25   1. jul 2014 nej, der er ikke noget der hedder % længere. Enten køre du for stærkt, ellers gør du ikke smiley

• #26   1. jul 2014 Om du kører på en villavej hvor du må kører 15(ALLE KØRETØJER), eller om du kører på en længere vej hvor du må kører 80, DET GÆLDER KUN BILER, MOTORCYKEL OSV.
    En scooter må kører 42,9(?????)
    Bum basta

• #27   1. jul 2014 men hvornår får man så udsat kørekortet ?

• #28   1. jul 2014 er det først anden gang man bliver stoppet eller hvordan fanden ?
    eller er der en fast fart hvor det bliver udsat f.eks 60 km/t eller noget
    ?

• #29   1. jul 2014 det gør du når du blir taget 2 gang, på ulovlig maskine UANSET HVOR HURTIG DU KØR over fartgrænsen på 30 knallert

• #30   1. jul 2014 ja okay smiley tak

så lige meget hvad kan ens kørekort ikke blive udsat første gang man bliver stoppet ? smiley

• #31   1. jul 2014 nej, men det betyder ikke du skal kører rundt som en båtnakke og ikke tage hensyn for andre

• #32   1. jul 2014 nej okay smiley

MEN TUSINDE TAK for hjælpen!
    er glad for jeg fik svar på det smiley

fordi er ikke blevet stoppet endnu og den knallert jeg skal hente er en sx50 som går 75 smiley og ville lige være sikker på at jeg ikke fik udsat kørekortet første gang smiley

• #33   1. jul 2014 Gamle dage: 500kr og kommentaren: træk hjem.
    I dag: Anholdelse og sigtelse for terrorisme?

Har politiet ikke andet at tage sig til...

• #34   1. jul 2014 Benja: Skal du i retten mod politiet? Så gør dig selv en tjeneste og meld afbud. Så slipper du for en utrolig dårlig oplevelse...

• #35   2. jul 2014 Melder jeg afbud, står der direkte det kan fører til 3 måneders fængsel, medmindre jeg har dokumentation på fra min læge hvorfor jeg ikke kan komme.

• #36   2. jul 2014 Du må gerne annulere det. Du må bare ikke blive væk uden at give besked

• #37   2. jul 2014 Niks, det må jeg ikke. Det står som en af de øverste ting i brevet, og endda med stor skrift

Kommentér på:
LOVGIVNING

Annonce