{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

Simon S
Simon S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Begynder hjælp?! {{forumTopicSubject}}

Hey derude, det er sådan at for et par år siden købte jeg en Oliver City scooter, og dengang kørte den faktisk meget godt, men der kom selvfølgelig problemer, og den har været i stykker et par gange, og når nogen har prøvet at fixe den er det hele bare blevet meget værre, så det er vidst noget værre rod nu...

Men er ved at tage mig sammen til at sætte mig lidt ind i det, og skille min scooter ad, finde ud af hvad der er galt og så samle den igen. Men må sgu indrømme det virker lidt håbløst når man står og kigger ned i den, og ikke aner hvad der er hvad, så tænkte om der er noget informativt jeg kan læse, og hvad jeg skal være opmærksom på når jeg skiller den ad.
Jeg tænker bare at skille den helt ad, og tjekke at alle de enkelte dele er som de skal være, og så sætte den sammen igen men ved ikke helt om det er så enkelt smiley

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder hjælp?!
  • #1   4. jul 2014 hvad er problemerne, det gør det lidt nemmere, så kan jeg fortælle dig hvad du skal kigge efter da det godt kan virke meget uoverskueligt hvis man ikke har gjort det så meget før og ikke rigtigt har så meget erfaring med det? smiley

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    jul 2014

#2   4. jul 2014 Ja det er lige det, det første problem det startede med, var efter den blev lavet første gang, så begyndte den at køre langsommere og langsommere, og til sidst gik den ud hver gang cirka 5 sek efter jeg tændte den. Så kom der en masse forskellige og prøvede og fixe den, og det endte bare med at den slet ikke ville starte, fordi ledningerne var fuldstændigt kludret..
    Jeg er også ret sikker på at der forsvandt benzin fra tanken, og der er lås på den så folk kan ikke bare pumpe det, men det kan også bare være noget jeg bildte mig ind smiley

• John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #3   4. jul 2014 Hvad blev lavet første gang den var til rep?

• #4   4. jul 2014 tror umiddelbart du skal kigge godt på ledningsnettet hvis det er helt kludret og det har været pillet ved. Det er bare ikke lige sådan at fikse smiley

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    jul 2014

#5   4. jul 2014 Den har aldrig været til rigtig reparation, men første gang den gik i stykker fixede en kammerat, det var vidst noget med karburatoren eller noget.

@Armin Ja okay det vil jeg gøre, jeg må prøve mig frem imorgen, så skal jeg nok skrive hvad jeg finder ud af smiley

• #6   4. jul 2014 lyder godt smiley

• #7   5. jul 2014 Www.scootergrisen.dk

Der kan du lære en masse.

• Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    jul 2014

#8   7. jul 2014 Okay, har gået igang med at skille den ad, og det gik faktisk meget godt indtil jeg ville pille tanken af, for der sidder en rund (oval?) plastic ting nede i tanken, der sidder fast i noget ståltrådagtigt metal (se billederne). Er det normalt, og er det normalt at det ligner den er flækket på langs? Og hvordan får jeg den fra tanken, eller bliver jeg nødt til at pille ledningen af og lade det ligge sammen?

Her er nogle billeder:

profilbillede
  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    jul 2014

#9   7. jul 2014 ..

profilbillede
  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    jul 2014

#10   7. jul 2014 ...

profilbillede
  • John B
    John B Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 159
    #11   7. jul 2014 Den der kugle er din flyder.
    Flyderen sidder fast på en metal arm.
    Det er benzinmåleren.
    Når tanken er fuld ligger flyderen oven på brændstoffet og viser derved tanken er fuld.
    Som brændstof nivauet falder så følger flyderen med og derved daler nålen på tank indikatoren.

Hvis din tank måler har virket indtil nu så betyder flængen ingenting.

Kommentér på:
Begynder hjælp?!

Annonce