1.756 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Miki
Miki
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427

Gasbrænder Gasbrænder

Hey har fået et tip om at jeg ska' bruge en gasbrænder til at varme min blok op med så jeg kan smide mine nye krumtapslejer I begge mine motorblokke da den jo er I 2 dele nu.... Har en fin racer krumtap jeg ska' ha' monteret.... Hvad for en gasbrænder kan I anbefale mig.... Men er stylepro sættet med krumtapslejer og simmeringe fint til min pgo hot 50 blok?? Kan gasbrænderen så få de gamle lejer af min krumtap? Og kan en gasbrænder få et gammelt leje ud af mit gearhus?? Det ene leje er færdigt og kan ikke få det ud med varmepistol....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gasbrænder
  • #1   10. jul 2014 Brug kun varme pistol eller leje presser eller aftrækker.
    Chancen for du ødelægger blokken med en brænder er MEGET stor hvis ikke du ved præcis hvad du laver.

Smid lejer og tap i fryseren nogen timer, inden du monterer det i den varme blok.

• #3   10. jul 2014 Er det så nemt? I fryseren 3 timer med lejer og krumtap?

• #4   10. jul 2014 Hvordan får jeg så mine gamle lejer af min krumtap? Hvis jeg vil ha' nye lejer på?

• #5   10. jul 2014 Skrev jeg ikke leje aftrækker?
    De er ikke ret dyre.
    Du kan lave en selv hvis du er lidt fingernemme.

• #6   10. jul 2014 Okay.... Men de nye lejer og min krumtap I fryseren I 3 timer når de gamle lejer er fjernet.... Også går de lige I blokken? Også smutter motorblokken også på dvs den højre del når man har monteret krumtappen I venstre motorblok...

• #8   10. jul 2014 Kan ikke anbefale dig at skifte tappen selv hvis du aldrig har prøvet før.. Bør have hjælp af en der har prøvet det før

ang. Varme så er det altså ikke så farligt .. Man skal bare ikke bruge for meget varme... Vi har efterhånden skiftet en del tapper med varme/gasbrænder og aldrig haft problemer... Jeg har derimod set flere blokke flække når lejer er blevet presset i

• #9   10. jul 2014 induktionsvarme er stadig det bedste middel. bruger det snart hver dag det tager 30 sekunder og så er den klar. 3 timer kan man ikke bruge til en skid i de her dage. hvem gider vente 3 timer på at få isat et leje?

• #10   10. jul 2014 KP ->
    Der findes folk der kan finde på andet, end at glo ind i fryseren, de 3 timer det tager..
    - Det behøver man ikke, den kan godt køle helt af sig selv.

• #11   10. jul 2014 det er rigtigt men den kunde der kommer og skal have det gjort har i mellemtiden ikke så meget at foretage sig mens man udføre sådan et stykke "arbejde"

• #12   10. jul 2014 Hvem fanden snakker om kunder?

• #13   10. jul 2014 Ingen. Jeg snakker om hvor vidt det er 100 gange nemmere at bruge induktion frem for fryser. Du får heller ikke kondensvand på den måde

• #14   10. jul 2014 KP ->
    Du får bare ikke rigtig lejerne til at trække sig sammen, ved at varme blokken op. smiley
    - Og det kondens der kommer har INTET at sige..

Desuden er det de færreste der har adgang til induktionsvarme i det private, så jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle bringes på bane.

• #15   10. jul 2014 Dum diskution. Aner ikke hvor mange der har en induktionsvarmer. Jeg har og den kostede 500 kr så kan ikke se hvorfor folk der laver lejearbejde ikke også skulle have sådan en da det er det nemmeste og det hurtigste. Brugte selv fryseren før jeg fik varmeren og syntes ikke der var noget mere ærgeligt end at skulle vente når man nu var midt i det hele

• #16   10. jul 2014 Men under alle omstændigheder så kan trådstarter ikke bruge en gasbrænder til at varme lejerne i det var det han ville vide.

• #17   10. jul 2014 Så hvad anbefaler I at jeg gør?

• #18   10. jul 2014 Fryseren når du ikke lyder til at have andre muligheder ellers så hvis du vil gøre det lidt hurtigere så luner du lejerne i en pande eller gryde med olie og så smider du dem på tappen og hele lortet i fryseren. Du kan også smide blokken i ovnen ved 70 grader

• #19   10. jul 2014 Hvad var det for et stykke værktøj du bruger så jeg undgår fryseren?

• #20   10. jul 2014 En induktionsvarmer?

• #21   10. jul 2014 Hvordan virker den så? Hvor kan den købes til 500 kr?

• #22   10. jul 2014 Jeg købte den i Harald Nyborg. Man stikker en aksel igennem lejet og ligger det på 2 klodser så trykker man på tændknappen og venter 30 sek så er den varmet

• #23   10. jul 2014 Kan du forklare lidt mere detaljeret hvis jeg godt vil ha' monteret lejerne I blokken først også krumtappen og derefter motorblokken altså tændings siden....

• #24   10. jul 2014 Er det el værktøj og kan du ikke sende et link her

• #25   10. jul 2014 Kan et leje I gearhuset endelig vende forkert???? Har nemlig vendt min om da det kørte bedre sådan...

• #26   10. jul 2014 KP ->

#15 -> Folk der laver leje arbejde.. Manden skal ha skiftet krumtapslejer, og hvor tit er det man gør det?

#16 -> Det er jo ikke kun lejerne der skal varmes, men også blokken.. (Og jo, man kan godt bruge gas brænder til at varme lejerne).

#18 -> Så du mener han skal betale 500,- for at undgå at varme lejerne med varmepistol i 2 min, eller ligge dem på en pande i 5 min?
    - Selvom han varmer med induktion, skal han stadig fryse først krumtap, derefter krumtap og lejer..

Måske du bare skulle tage din elskede induktionsvarmer med i seng, og bruge noget andet som aksel.. Så får du da noget ud af dine 500,-

• #27   10. jul 2014 Miki -> Smid mig en besked, så skal jeg forklare hvordan du sikkert og hurtigt montere de lejer GRATIS.

• #28   10. jul 2014 Det er sq dig der er dum at høre på smiley

• #29   10. jul 2014 Kommer også an på om det er teflon eller stål lejer, da teflon lejerne altså ikke har det forfærdeligt godt med høj varme smiley

• #30   10. jul 2014 Aner ikke hvad for lejer som sidder I mit gearhus.... Men kan det tåle at blive vendt om?

• #31   11. jul 2014 KP ->
    Er man dum fordi man kan bruge de 500,- på noget andet end noget der bare kommer til at ligge på hylden i garagen? (Med mindre man selvfølgelig tager den med i seng).

AAGREEN ->
    Mener du nylon styr?
    De tåler skam heller ikke induktions varme, så smelter det, men det kan man vel tænke sig til? smiley

Miki ->
    De lejer er med stål styr, så de tåler varme hvis det er.
    Og det er lige meget hvordan de vender.
    (Svarer lige på din besked når jeg står op, er lige kommet fra arbejde).

• #32   11. jul 2014 Ralle ved du ingenting? Hverken teflon eller lukkede lejer dør af induktion... Dog dør de hvis du varmer direkte på dem med ild eller varmepistol som kan blive meget varmere og direkte på..

• #33   11. jul 2014 Du mener lejer med nylon styr?

Og nej, lukkede lejer smelter ikke bare sådan lige ved induktion, men hvem fanden bruger også lukkede lejer til en krumtap eller i en gearkasse?
    Kom nu ind i kampen..

Ang. Lejer med nylon styr, så varmer man slet ikke på dem, om det er med pistol, gas, induktion, stegepande eller what ever..
    Styret bliver sprødt og porøst, og bliver nemt deformt.

Men kort sagt..
    Hvorfor du råder folk til at smide 500,- i Harald skrald, for noget total unødvendigt, fatter jeg ikke.

• #36   11. jul 2014 Ham som putter mine krumtappe i har altid brugt en gasbrænder, han varmer altid blokken op til man kan spytte på den og det så "Smelter" med det samme, Så putter han lejerne i. Så putter han Krumtappen i, og så putter han blokkene sammen (Med flydende pakning på), Så bruger han et slags værktøj til og trække krumtappen på plads med, (Ikke helt 100 på hvad værktøjet hedder) Og så skruer han selvfølgelig blokken på, Det også den måde han gør på sin egen racer, Og det har altid fungeret helt fint uden nogen problemer smiley Men pas på med at varme blokken for meget op!

• #38   11. jul 2014 Skriver da bare den måde jeg plejer og få det gjordt på, Og det ser ud til og have fungeret helt fint, Og man kan tydeligvis smide 20 heste med de lejer vi har smidt i blokken på den måde?

• #40   11. jul 2014 Kan bare ikke se problemet i at varme blokken op og smide lejerne i?, Det kan skuda være fucking lige meget? Lejer skal bare i blokken og blive siddene? Så jeg kan køre noget hoar ræs.

• #41   11. jul 2014 Ralle, har aldrig sagt teflon lejer har godt af induktion, læs lige mit indlæg om igen smiley

• #42   11. jul 2014 AAGREEN jeg har heller aldrig sagt, at du har sagt det. smiley

Men jeg kan godt se det kunne lyde sådan, nu jeg læser det igennem igen. smiley

• #43   11. jul 2014 Ralle kan du ikke forklare det på en besked da jeg ikke har dit nummer så kan ikke ringe til dig smiley

• #44   15. jul 2014 .

profilbillede
  • #46   15. jul 2014 #45 Måske det kunne tænkes der var en anden grund til dine motorer altid drypper olie som du snakker om?

Kommentér på:
Gasbrænder

Annonce