{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.564 visninger | Oprettet:

Politi mindre opmærksom på scootere ? {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes politiet har mindre focus på tunede scootere end bare for 2 år siden. Med de nye regler med at politiet konfiskere din scooter efter 2gang man bliver stoppet på en tunet. Jeg tror det medfører mange er stoppet med at køre scooter og at det ikke er så populært jeg er den ENESTE der har en tunet scooter i århus har ikke set en eneste anden det er på en periode over 3 år.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politi mindre opmærksom på scootere ?
  • #1   30. okt 2014 Her omkring er det kun et par halvgamle mænd, som ikke laver andet end at drikke bajere der kører ulovligt. Resten er blevet stoppet, og har solgt deres knallerter, da de ikke gider at køre mere når det bedre kan svare sig at købe et rejsekort eller et ungkort, end at bruge penge på benzin.

• #2   30. okt 2014 Jeg kørte forbi politiet på landevejen med 75 km/t og de kørte bare forbi.

• #3   30. okt 2014 Jae helt ligeglade er de ikke ...

• #4   30. okt 2014 Haha vil garantere dig du ikke er den eneste i Århus med en ulovlig scooter mester smiley

Men bliv nu ikke ked af det, du er sikkert speciel, på en helt anden måde..

• #5   30. okt 2014 i Hvide Sande er der ikke nogen politi, og oplever til hverdag at folk kører uden hjelm, to på eller tunet.

• #7   30. okt 2014 køre da med 80 cc mhr team og italkit og alt muligt andet på min gearmaskine og panserne de er sgu ikke ligeglad... overhovedet er jagtet 4 gange.. på blot 5 måneder.. :))

• #8   30. okt 2014 har mødt politiet 2 gange kørte omkring 70 de kiggede ikke engang på mig

• #9   30. okt 2014 Jeg tror bare politiet er trætte af at jagte scootere... Jeg ser gerne 4 politi biler hverdag på scooter de køre bare forbi...

• #10   30. okt 2014 jeg bliver sgu heller aldrig jagtet... tror ikke længere det kan betale sig for dem når der ikke er så mange igen som kører ulovligt... ved ikk

• #11   31. okt 2014 Kører med paramakit 110cc og den sygeste opsætning på min Rieju Ghostfire den er panser da alt andet end ligeglade med tror rigtig gerne de vil have fat på den xD
    er ihvertfald blevet jagtede rigtig mange gange og det så snart de ser den så vender de om jagter mig og synes der har det med at møde mange patruljer op når min Ghostfire jagtes smiley tror så også panserne der patruljere i mit område efterhånden kender knallerten når de ser den. skulle sku ikk engang undere mig om de har en konkurrence på stationen om hvem der fanger den først da dens udsende og det kæmpe brøl fra motoren gør den ekstremt let at genkende det så også normalt det køretøj på vejen der trækker mest opmærksomhed smiley
    (Den er i mit fotoalbum bare splittet i dele der da det ældre billeder under Rieju Ghostfire hvis i vil se den)

• #12   31. okt 2014 Lå og lavede hjulspind på et græs areal med 50km/t hvor jeg så fire pansere i uniform! De kiggede bare på mig og snakkede videre så jeg trillede ud på vejen og lå og legede på baghjul ved siden af dem. De var fucking ligeglad så kørte jeg sgu videre smiley

• #13   31. okt 2014 her i nord sj er vi da nogle det stedvæk køre ulovlige.

• #14   31. okt 2014 eller kig rally.

• #15   31. okt 2014 Jeg tror nu helt klart at der er en sammenhæng mellem antallet af ulovlige scootere og hvad vi hører om det. smiley

Det er dog også vigtigt at dem der stadig kører ulovligt så stadig kører pænt. smiley
    Reglerne blev strammet blandt andet fordi den generelle mening om det ændrede sig til at knallertkørere var helt ligeglade med alle omkring sig. Denne mening kom af at der var knallertkørere der slet ikke kørte efter forholdene og bare bragede af sted på stier og specielt når folk har stukket af fra politiet har det givet et rigtig dårligt billede. Det har dog nok kun været nogle få af den samlede knallertbefolkning der har gjort dette, men lige som med alt andet er det de sensationelt farlige der lægges mærke til og det har da også været dem der har været gode til at gøre sig bemærket blandt andet herinde, hvor det i en overgang var "accepteret" at køre fra politiet og der blev delt historier om det herinde relativt ofte. Nogle få har altså ødelagt vores image og gjort det sværere at køre ubegrænset.

Samtidig er en del af den ældre generation vant til at knallerter har haft håbløse bremser og derfor har de været mere forargede over de hastigheder der er blevet kørt med når forholdene så har været i orden til det (læs: større veje med gode udsigtsforhold).

Denne idé om at knallertkører kører tosset og på dårlige maskiner har selvfølgelig været rundt i medier og er endt hos politikerene der så har bestemt sig for at stramme løkken.

Det har nok gjort at der er en del flere der i øjeblikket kører lovligt og dermed hører vi mindre om det. smiley
    Det bedste der kan ske for scootersamfundet er at vi holder så lav profil som muligt og kører så pænt som muligt at de ser os som ansvarlige og gode trafikkanter. Så vil den generelle mening omkring scootere ændres og vi vil blive ladt i fred med vores maskiner. smiley

• #17   31. okt 2014 Tjaa jeg nåede 100M så stod der 2 styk MCer

profilbillede
  • #18   31. okt 2014 Baddi
    Jeg er næsten helt enig smiley

Mener bare det ville være endnu bedre hvis ignoranterne på christiansborg var lidt ydmyg, og erkendte at de ikke er bedrevidende.
    Tværtimod er de nogle ignoranter der gør rigtig meget skade og faktisk FORÅRSAGER deres demokratibørns tomhovedede kørsel.

En 45 knallert uden passager er SÅ LANGT fra en hummer limo med 2000 hk der må køre 70 på landevejen.

Hvis man behandler mennesker som komplette idioter, så får man ikke det bedste ud af dem...

Så måske nogen skulle søge foretræde for folketingets trafikudvalg og skære en hummer og en 125cc scooter ud i pap for dem...
    smiley

• #19   1. nov 2014 Max, jeg har kørekort til 125cc motorcykler og deres hastighed er også et kompromis, da de har problemer med at holde hastighederne i modvind, men det er en anden sag. smiley

Jeg er dog helt enig med dig i at 50cc scooteren er stærkt undervurderet i lovgivningen og at den burde have lov at køre ubegrænset og ude på vejen.

• #20   1. nov 2014 En 50cc 2-takter yder ca det samme som en 125cc 4takter.

En afdroslet 50cc og en 125cc er i de fleste tilfælde det samme.

Der er godt nok et lidt for stort hul fra 45-knallerten med 2,3 hk og til A1 køretøjet med op til 15 hk
    0,11 kw/kg grænsen er dog meget fin.

En 14 hk jogR vil altid kræve A2 førerret, da den når over hk/kg grænsen før den bliver meget vildere end en alm kedelig 125cc scooter med 11 hk

At sige "afdroslet 45'er" er lidt som at sige "cheeseburger uden ost" smiley
    Kan du følge mig?

Enten må man synes 45-eren er nok som den er til de 17-årige, eller at de 17årige godt kan styre en A1 scooter/mc
    Eller at man synes der burde laves en ny kategori der hedder 50cc uden grænse for ydelse/topfart

En afdrsolet 45'er er ikke en 45'er.. Det er en hamburger smiley

• #21   1. nov 2014 Sry det skulle ikke virke som om jeg prøvede at belære dig om noget smiley

Er bare træt af at det danske trafikudvalg ikke snart har den tid et godt trafikudvalg ská ha smiley så tonen er ikke så fin i kanten længere smiley

• #22   3. nov 2014 Jeg er helt enig med dig. Min motorcykel med 8,2 hk er heller ikke noget at råbe hurra for med hensyn til tophastighed og er da blevet overhalet indenom af en småtunet to-takts scooter på cykelstien.
    Men Scooergalleri skal jo handle om scootere og ikke motorcykler. smiley

Tænker jeg tilbage på den gang jeg kørte ubegrænset scooter med en topfart på 72 km/t var jeg dog fint tilfreds med farten og kørslen. Oftest kørte jeg kun omkring 60 km/t på landevejen, så der var en stor nok hastighedsforskel til at bilerne nemt kunne overhale men samtidig til at jeg stadig havde overskud af kræfter til at holde farten op af bakke eller i modvind. smiley
    I byen kunne jeg så følge med trafikken og det var rart. smiley

Altså er jeg helt fortaler for ubegrænsede scootere der så bare kan køre så stærkt som de nu engang kan og ikke at man skal til at putte større cylinder på den, for så er det jo ikke længere en 50cc maskine. smiley

Men du har ret i at en 17-årig der har kørt på scooter i et år sagtens kan lære at styre en 125cc maskine, for de kan kun lige køre landevej. Lader man være med at køre når det er mørkt og regner (samtidig) er det ikke så farligt igen, så snart man har fået undervisningen. smiley

• #23   3. nov 2014 Hvis det stod til mig skulle aldersgrænsen for 30-knallert være højere end den for 45knallerter

Det kræver meget mere modenhed at køre på en cykelsti proppet med cyklister, eller gennem et mørkt vådt stisystem fuld af blade, småsten, kloakdæksler, dårlig belægning, smal bredde, huller i belægningen, fodgængere osv.

På en lovlig 45'er er det næsten umuligt at komme i uføre sammenlignet med en lovlig 30'er.

Trafikbilledet er virkelig også et andet end det de gamle sure idioter i rådet for sikker trafik husker fra dengang de var børn og ikke havde for travlt til føre et køretøj..

smiley

• #24   3. nov 2014 En bekendt blev stoppet for 2-3 uger siden på hans dr big. Han kører uden hjelm et stykke hvor der ingen trafik er (lukket vej hvor biler ikke kører) og da han kommer ud til hvor der er trafik, tager han hjelmen på og kører med den på. Han når dog ikke helt over den vej som han skal krydse, før der er en kvindelig æggeskald som vælger og bringe ham til standsning. Han kunne intet gøre mener han selv. Resulterede i en bøde på 4000 kr + konfiskering af GG udstødning)

• #25   3. nov 2014 Reglerne er åndsvage i Danmark. Vores justitsminister står og hører på at venstre forestiller et lovforslag om 125 cc til 16 årige, da det har vidst det er sikrere for de unge end at køre på cykelstierne, men nope. Hun sagde bare nej, da rådet for sikker trafik havde sagt det ville være alt for farligt -.-

• #26   3. nov 2014 Hellere kørekort til 2000-3000 kr, og så må køre 110-125cc, end 300-500 kr for kørekort til kun og må køre 30.

• #27   3. nov 2014 Det gør ikke noget for mig at det koster måske 7000 kroner eller 8000, så længe man får en god køreuddannelse, som man så kan bygge videre ved at gå op til mc prøven på en større motorcykel når man bliver 18 og 20 år uden ekstra omkostninger udover penge til køreprøven selvfølgelig.

• #28   3. nov 2014 De færreste 16 årig har 7000-8000 kroner og smide efter et kørekort, så det er nok lige i overkanten og forlange af nogle børn smiley

• #29   3. nov 2014 Arh, det er ikke mange penge at skrabe sammen, det er 4 måneders fritidsarbejde. Det dyre er selv cyklen.

• #30   3. nov 2014 Katjiiiiiiiiiing. De har da 10-15K at smide efter en scooter .....

Andre lande hvor 16 årige har lov til at køre 125ccm ser man stortset ikke ulovlige scootere og da slet ikke tunede af slagsen .. Højest afdroslet

F.x. hvor jeg boede i Norge .. Der var 4-5 50ccm i byen .. resten var 125ccm .. Udover det var der er par ATV 50ccm regget som knallert (En af dem var min)

• #31   3. nov 2014 For en 16 årig som måske tjener lidt over 3000-3500 om måneden, er 2000 pr måned også meget, hvis der også skal være til fester, tøj,, mobil, fitness og andre ting, så er pengene hurtigt brugt. Jeg bruger gennemsnitlig 500-600 pr uge (ja, jeg kan tage i byen billigt, i centrum af København, med store tuborg fadøl til 20 kr stykket) og det er uden medregnet mad og diverse i skolen (Mandag, Tirsdag, Onsdag, Torsdag og Fredag) og uden og have medregnet mad (ja, 16 årig spiser 100% på forældrenes regning, men alligevel)

Pengene får hurtigt ben og gå på.

• #32   3. nov 2014 Det er et prioriterings spørgsmål, jeg sparer alt hvad jeg kan sammen til mit kort og mc.

• #33   3. nov 2014 At nogen mennesker ikke kan køre bil, eller ikke har råd, skal da ikkr afholde alle de andre fra at køre.

Nogen argumenterer også med "de fleste 16-årige er sleeeet ikke modne nok"
    Det er et invalidt argument da man skal bestå køreprøven.
    Så man bliver alligevel sorteret fra hvis man ikke burde have lov at bestå

Mht prisen

Man sparer de penge man bruger når man så vil erhverve førerret til bil.
    Ingen grundt til at betale en kørelærer 400kr i timen for at fortælle om hajtænder og gult lys og grøn pil osv osv.

Kørekortsbekendtgørelsen er i det hele taget et makværk

• #34   4. nov 2014 Der er flere og flere der er begyndt at montere sportstun er hvor jeg bor, ja folk tuner faktisk som aldrig før selvom der er mere og mere politi i området og trods det at reglerne er strammet

• #35   4. nov 2014 Magic Med de nye regler er det jo også lige meget om den er afdroslet eller sports tunet ... Bøden er samme

• #36   4. nov 2014 Jeg tror at grunden til flere tuner hårdere end bare pillet begrænsninger er på grund af de meget hårde bøder/ sanktioner der er ved at blive snuppet på en ulovlig knallert iforhold til før. Jeg tror det gør så flere prøver at stikke af og bliver derfor nød til at tune hårdt for at have en reel chance for at stikke af og bøderne er jo stadig den samme om den er tunet eller bare afdroslet smiley

• #37   4. nov 2014 Bertil, det er en slem udvikling, men jeg tror heldigvis kun det er et lokalt fænomen, for jeg har helt klart det indtryk at flere og flere har droppet tuneriet. smiley

Det med at stikke af fra politiet skaber jo netop mere kontrol og skærpede regler.

• #38   4. nov 2014 Der er ikke en direkte årsagssammenhæng mellem antallet af succesfulde flugte fra politiet.

Det er snarere deres lukkedr sager som justitsministeren og hans slæng kigger på.

Hvor mange knallerte er blevet konstateret over 43 kmt, og hvir mange knallerter er der ca.

Det er lige før jeg tror de havde kontrolleret endnu mere, hvis alle var stoppet / blevet stoppet.

Stramningen af reglerne kan jeg med sikkerhed sige ikke er sket pga folk er stukket af fra poliiet.

Det er komple lige meget hvad jøderne gjorde.
    Om så de alle sammen havde slikket røv på SS.

Så havde hitler stadig være et nazi svin

• #39   4. nov 2014 Den effekt jeg ser af regelændringerne her på kbhs vestegn

Det er færr knallerter.

Der kører også færre stjålne knallert rundt.
    Der er ikke så mange knallertnoobs at stjæle fra mere.

Antallet af tunere er næsten det samme.

Vi vil skide på om vi får 2 eller 5 dødsstraffe...

• #40   4. nov 2014 Som i USA hvor man kan få 400 års fængsel smiley

Så er der nogen politikere der skulle skride og overlade opgaven til nogn der faktain forstår HVORFOR folk bryder reglerne, og ændre på det så folk ikke bryder dem

I stedet for bare at lede videre efter nøglen i den samme lomme.
    Hårdere og hårdere og hårdere.

Insanity is
    Doing the same thing over and over again, expcting a different outcome

• #41   4. nov 2014 Baddi Har en lidt anden opfattelse. I det område jeg bor i sker lige præcis det at fordi politiet er efter knallertkørerne og giver høje bøder osv. Er det ikke 50-60 stykker mere folk kører med men nærmer 80-90 stykker nogen enda 100+ og der er ingen der stopper for politiet af dem jeg kender medmindre de køer på lovlig maskiner smiley
    Vi havde en knallert razia på min gamle skole hvor de prøvde at få os ind til siden ved at blokere udkørslen til skolen da vi havde fri det endte dog bare med at folk vendte om og tog den igennem skolegården og ud den vej så det fik de ikk meget ud af....
    Hvis du spurgte de fleste unge knallertkører i mit område/ dem jeg kender der kører knallert så ville du få svaret at politiet er til grin og ingen ka lide dem fra langt størstedelen af dem..
    Dermed ikk sagt at jeg går ind for rådne kørsel osv. Men tuning synes jeg dog stadig burde være iorden smiley

• #42   4. nov 2014 "Tuning" er så meget sagt bertil...
    Forhåbentlig kun til en vis grænse du synes at det bør være ok at tune smiley

En SMT med parmakit bør ikke have lov at køre på vykelstien, om så man kører ekstremt pænt.

Men i sverige kan man tage A1 kørekort når man er 16.

Så når ingvar fylder 16 kan han bestille tid hos synshallen, og få synet sin "tunede lille motorcykel".

Bare "at gøre tuning i orden" er meget løst smiley

Det ér jo i orden.
    For alle over 18 smiley

Man må vist også gerne økotune sin 30 knallert?

Bare den ikke er konstruktvivt ændret "med henblik på fart".

Sry hvis jeg er lidt flueknepperagtig smiley jeg håber bare jeg kan komme med ldt konstrukiv kritik, så hvis du en dag bliver interviewet til tv avisen, så har regeringen ikke haft held med at holde dig fra viden om hvordan tingene er i resten af verden.
    De er tit nemmere at få hvad man vil have hvis mam ved præcis hvad man vil have smiley

Jeg vil have B førerret opdelt i to, hævet aldersgrænsen for stort B til 20 år, aldersgrænsen for AM TIL 16, A1 17, A2 20 og A+BE+C+D hævet til det A er nu.

Og så helt væk med aldersgrænsen på lille knallert.

Og selvfølgelig ændret så man ikkr skal placere sig som om man var i bil når man er på mc.
    Ie, gøre trafikfiltrering lovligt

Og så kompensere alle ofrene for reglerne hidtil..

Med lov skal man land bygge, ikke skære en hæl!

• #43   4. nov 2014 Ja du har ret i at fx en SMT med paramakit ikke burde kører på cykelstien præcis det samme med min Rieju Ghostfire den har 110cc Paramakit og en komplet vanvittig opsætning den kører jeg også kun med ude på vejen aldrig på cykelsti. Og ja det er åndssvagt at vi ikke må kører lille MC her i Danmark eller i det mindste lade knallerterne kører ude på vejen sammen som alle andre køretøjer ubegrænset self efter fartgrænsen på den vej man man kører på smiley
    Men ka dog stadig sige at jeg aldrig stopper med tuning uanset bøder og andet skrammel sanktioner politikerne og politiet nu måtte finde på. Det har da heler aldrig lykkedes hverken politiet eller nogen andre at få stoppet mig på min Rieju Ghostfire lige præcis på grund af dens ekstreme optræk og topfart så kan på en måde godt forstå dem der tuner hårdt for at kunne stikke af for det er virkelig for surt at få sin knallert konfiskeret smiley

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 23
    #44   4. nov 2014 #Bertil
    Fair nok at du er stolt over din knallert, den er sgu også feeeeh, - men lad nu værre med at nævne den i sådan en selvfed tone i alle indlæg... Det bliver fandme stramt at skulle læse sådan noget blærerøvsfis hele tiden smiley

• #45   4. nov 2014 Fair nok Martin godt du siger det til mig når man har noget man er glad for og brugt lang tid på så ka man lidt for let komme til at snakke/skrive om det hele tiden og få det til at lyde som om man er en blærer røv det var ikke lige det der var meningen så ska nok tænke lidt over det smiley

• #46   6. nov 2014 Hentede min Dr Big inde i Taastrup. Skulle over Roskilde og Frederikssund for og komme hjem. Nok ca en 70-80 km den vej over, når jeg ikke kan benytte landevejen osv... Mødte ikke en eneste dengang. Har flere gange taget turen til Frederikssund også, heller intet politi som ville stoppe mig. (ca 20 km herfra) og i Hillerød har der sku heller ikke rigtig været noget, også ca 20 km herfra. Købte også en Big Max for 500 kr (1 ejers med alle papirer) som jeg tog i skole næste dag. Mødte en mc betjent ikke langt derfra, men da jeg kørte med topboks og sidespejle, og på en knallert med hvid nummerplade på, havde hjelm på osv... så faldt jeg åbenbart ikke i hans interesse, selvom knallerten kunne runde 80 kmt på speedometer. Det afhænger virkelig af så meget, om hvornår de gider bringe en til standsning. Nu kører jeg også med sidespejle på og ligner ikke ligefrem en 15 årig når jeg kommer kørende, og derfor falder jeg måske ikke ind under den kategori som de måske ønsker og bringe til standsning.

Engang havde jeg også været i kbh hele natten, hvor jeg havde taget en peugeot TKR derind. Kørte ned af den vej jeg bor på klokken 5 om morgnen, hvor jeg pludselig ser en mørkeblå ford mondeo stationcar køre fra modsatte vejbane af og hen mod mig. De tænder blink, jeg standser og slukker knallerten. Har hjelm på, ingen defekter på knallerten, gul nummerplade og forsikring på den, hvilket de tjekker, fornuftige betjente og fornuftig var jeg, selvom den kørte 50-55 kmt på speedometer, valgte de ikke rigtig og tjekke for andet en spiritus, forsikring og om jeg var kendt for noget i KR.

Igen, det afhænger virkelig af hvordan ens ''udstråling'' er ude på de danske veje, og om man ligger og kører på en åbenlys ulovlig knallert osv..

• #47   6. nov 2014 Det har du ret i det med knallertens udsende og hvordan man selv opfører sig har en stor betydning for om man bliver stoppet smiley
    Men nogen gange er man også bare heldig at man ikke støder på dem smiley har engang kørt en Rieju hjem fra Slagelse for en ven da han ikk selv kunne finde ud af at kører med gear. Jeg så slet ikke politiet på noget tidspunkt og kørte med 120+ næsten hele vejen fra fra Slagelse til Kbh det var så også klokken 10 om aftenen på en død syg landevej og lidt motorvejskørsel smiley
    Så ja det er en blanding af held også om den knallert man kører på åbenlyst ser lovlig ud smiley
    Har også oplevet engang da jeg kørte sammen med nogen venner så blev alle kaldt ind til siden af en betjent i en bil De lod så mig gå da de åbenbart har troet min røde Rieju var MC xD

• #48   6. nov 2014 Kommer meget an på hvor i landet man bor

Her i byen er de stadig på jagt og de er ligeglade med farven på nummerpladen

Blev stoppet for noget tid siden af 2 styk MCer og så sent som idag havde jeg civil bil i røven med blå blink.. Biler ser jeg dog ikke som farlige her i byen .. For mange smutveje.. MCer er værre da de kan komme igennem 8 ud af 10 steder

Runneren lyder ikke ulovlig og køre med GG så ser også lovlig ud og skulle da mene jeg køre fornuftig og efter reglerne ... Indtil jeg ser blå blink eller høre sirenen

• #49   6. nov 2014 Haha præcis jeg kører også ordentligt og pænt lige indtil der er blå blink så går det vildt for sig xD
    Ser heler ikke biler som farlige mere pansernes MC de dumme at møde smiley
    Blev stoppet her for ikke så lang tid siden på min Stalker da mig og en kammerat kom kørende stille og roligt på en lille sti også kommer der satme 2 panere på MC rundt om hjørnet direkte imod os og da stien var meget smal havde vi ingen chance for at stikke af da der ikk engang var plads til at vende om.. så Stalkeren røg så også med på politigården da den blev målt på deres lortefelt til 93 på toppen så den ser jeg nok ikk igen det bare så sur røv når sådan noget sker smiley

• #50   6. nov 2014 Da de stoppet mig var jeg lige kommet ud af indkørslen og ned til rundkørslen da der kom MC fra den anden side som vinker mig ind.. Ville så tage 3. afkørsel også ellers give den gas da der ikke er langt ned til den lokale sportsplads og 2 steder en MC ikk kommer igennem
    Da jeg kommer rundt i rundkørslen kommer der også en MC den vej fra og der står civil bil med rullefelt ~50M henne ... Det var så bare fuck it også så prøve at snakke sig fra den

82 på rullefelt .. 4 taktet som en gal smiley

• #51   6. nov 2014 Uanset hvor i byen jeg befinder mig, er der altid steder jeg kan slippe fra en mc betjent smiley
    Men nu kender jeg også til ret mange steder hvor der er stejle skråninger op til noget skov, som så har en sti der fører ud til 2 sider af skoven. Uha hvor er her mange steder. Har mange gange overvejet (flere gange i mange år efterhånden) overvejet og køre rundt og tage billeder af de steder, for så og smide billederne herind, til hvis folk selv skulle befinde sig i nogle af områderne en dag smiley
    Der er steder hvor selv JEG næsten ikke kan komme igennem på en dr big, og der ville en mc betjent derfor heller aldrig kunne komme igennem. Men skider man på om der kommer ridser eller en skramme på knallerten, hvis det er man slipper for en bøde på 3000-4000 kr, er det værd nok for mig og tage turen igennem smiley

• #52   6. nov 2014 Dem må du gerne smide op hvis du gider leder altid efter veje og flygte hvis jeg kører steder jeg ikk kender så godt for man ved sku aldrig hvornår man støder på dem smiley
    Og er helt enig ville 10 gange hellere få lidt ridser i lakken istedet for at få en kæmpe bøde og skulle gå hjem uden min knallert da panserne har det med at tage mine hvis de fanger mig xD

• #53   6. nov 2014 Problemet her i byen er at jernbanen går tværs igennem og næsten alle steder man kan krydse banen med scooter da kommer MCen også igennem.. Vi har så noget skov + sportsplads hvor de ikke kan komme igennem

Egentlig kunne jeg bare tage MCen og køre i fred men det er altså nemmere at have div poser fra fakta o.l. med på en scooter.. Og spare en del på forsikring på MC pga jeg også har 45er ..

• #54   7. nov 2014 Præcis det er også nogen gange lidt sjovere med det der race med at stikke af smiley
    Synes det gir et sygt vildt adrenalin kick når det lykkedes at stikke af fra dem det mega fedt xD

• #56   1. dec 2014 Hehe ja har set på det før men det var desvære alt for bøvlet man skal jo have adresse i Tyskland/Sverige og alt muligt plus du også skal få din køreprøve og teriprøve på svensk/tysk som jeg desvære fatter hat af smiley

• #58   1. dec 2014 Ok Nice troede ikke man kunne tage et tysk/ svensk kørekort uden at have adresse i et af landene og ja er enig i de regler vi har idag er håbløst forældet og fuldstændig idioti ja faktisk lige til st skide huld i smiley

• #60   1. dec 2014 Ok synes nemlig nok også det var hvad jeg kunne finde frem til da jeg undersøgte mulighederne for det smiley

• #62   2. dec 2014 Haha ja det kan der være noget om smiley gad vide om man overhoved behøver bestå noget som helst i Polen det vil ikke svære at få pappet der end at finde en korrupt person i deres system der ville være venlig og udstede et mod lidt "sort" betaling selvfølgelig smiley

• #64   2. dec 2014 Patrick du er fuld af l**t smiley

• #65   2. dec 2014 Du kan netop som dansker godt tage til Polen og tage kort til f.x. MC .. Intet problem i det

Også en tur på borger service og betale ~500kr så har man dansk kort

Jeg har taget D1 og MC der såe ....

Race parts .. Nej man skal ikke være statsborger i et land for at tage kørekort .. Jeg har taget 2 kort i Polen og ex damen tog et i Norge alle fuldt gyldige i DK

• #68   2. dec 2014 Du skal ha adresse i landet i 6 måneder før man kan bruge det i dk..

• #71   2. dec 2014 Race parts .. Nu har jeg desværre afleveret mit Polske kort for at få et dansk ellers var det da nemt at bevise ..

Men fra politiets side https://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/udenlandsk_koerekort/Udenlandske+korekort+ombytning+og+turistkorekort.htm#SubHeader5
    Personer med bopæl i Danmark, der erhverver kørekort i udlandet

Dit kørekort kan ombyttes til et dansk kørekort, hvis opholdet i udlandet har været af mere end 6 måneders varighed. Denne begrænsning gælder dog ikke færøske og grønlandske kørekort eller kørekort erhvervet i et EU-land eller et EØS-land.

Altså er kortet taget i et EØS (Norge f.x.) eller EU (Polen bla) så frafalder det med de 6 mdr
    Hvad der så er af regler i uddlandet er noget andet .. Polen har bare krav og en adresse i landet de kan sende div. til og du behøver ikke være fastboende i landet

Jeg havde adresse hos en kammerats forældre

• #73   2. dec 2014 Jo det må du gerne for Polen er en del af EU og et sådan kørekort behøver ikke ombyttes .. Men bare at gå på borgerservice og bytte kortet så længe det er fra et andet EU land

• #74   2. dec 2014 Ja du kan godt tage lastbil kortet i Polen .. men dit kvalifikations kursus skal være dansk og det er den der koster knaster

• #76   2. dec 2014 Ja man må ikke køre i en polsk regget bil i DK når man bor i DK og kørekortet skal ombyttes

Læs dog politiets side .. Står klart og tydeligt der og har selv været møllen igennem

Har taget mit MC + bus (Ikke erhverv) i Polen

• #78   2. dec 2014 Ja da ville jeg nu mere stole på politiets/borgerservice ...........

Bemærk hvor gammel siden er som Ralle linker til 2009 eller før

Reglerne siger Personer med bopæl i Danmark, der erhverver kørekort i udlandet

Dit kørekort kan ombyttes til et dansk kørekort, hvis opholdet i udlandet har været af mere end 6 måneders varighed. Denne begrænsning gælder dog ikke færøske og grønlandske kørekort eller kørekort erhvervet i et EU-land eller et EØS-land.

Bemærk at reglen om de 6mdr FRAFALDER hvis der er tale om EU/EØS lande

Polen havde engang krav om at man skulle bo mindst 6 mdr. i landet .. Hvilket de IKKE har mere man skal bare have en kontakt adresse der

Jeg har selv gjort tricket sommeren 2013 .. Var i Polen i 2 uger ialt

• #80   2. dec 2014 I to er altid rigtig underholdende smiley

• #82   2. dec 2014 Dig og skibums smiley

• #84   9. jan 2015 Hahah, har heller ikk set meget politi her for nylig i Aarhus der har gidet at stoppe mig. Ved ikke, men jeg har også en meget tunet scooter så du er ikke den eneste smiley

• #85   10. jan 2015 Hvor mange tør egentlig at køre tunet i en større by? Nu bor jeg ude på landet, så det bekymrer mig ikke så meget.

• #86   10. jan 2015 Jeg køre på min Voldtunet Rieju i Kbh da det er der jeg bor smiley kender så også alle smutveje og stier de steder jeg kommer så kan nærmest så let som ingen ting slippe fra dem smiley

• #87   10. jan 2015 Jeg ved ikke om Randers kan kaldes en større by, men der køre jeg jævnligt på en SMT, der går 102 km/t på gps. Jeg tænker ikke videre over det smiley

Kommentér på:
Politi mindre opmærksom på scootere ?

Annonce