1.460 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
38 Svar
TOPFART TOPFART
hvor stærkt ville i mene den skal køre, den køre kun 55 med fuld gas. måske 60
Yamaha Jog Space Innovation
Årgang:
2002
Motor:
Kort mina blok
?#?Cylinder?; DR Racing EVO 70CC
?#?Topstykke?; DR Racing EVO 70CC
?#?Stempel?; DR Racing EVO 47,6MM
?#?Krumtap?; Standard ø10 Jog
?#?Krumtapslejre?; C4
?#?Kaburator?; Standard 12,5mm Jog
?#?Dyse?; 90
?#?Kobling?; Malossi Fly Clutch 105
?#?Variator?; Polini Speedcontrole med pillet skive
?#?Remskiver?; Standard
?#?Koblingsklokke?; Standard
?#?Udstødning?; Gianelli go
0 synes godt om
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
- Det må det gøre, når det er 47.6 mm. Og cylinderen kun er 47 mm.
Det kan også skyldes dårlig indstilling
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 99 Scootere: 17 Emner: 98 Svar: 529
Opsætningen på min pmx ligner meget din og den render 80 km/t og der er mere at hente
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Nej, det er ikke grundet gearingen..
Det skyldes utæt motor, forkert indstilling, eller forkert montering af et eller andet.
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 99 Scootere: 17 Emner: 98 Svar: 529
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.197
Smid den GG over højre skulder og køb en 11K istedet for.
Så river den dig bagover.
HUSK at skifte rullerne.
ps. hvilken trykfjeder har du i?
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
vil jeg ikke selv mene
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.197
Mål hvor mange kg den er på.
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Da vil du dog begynde at få problemer med at karburatoren er for lille, så den udgør en begrænsning for den luft der skal flyde igennem.
Når du øger motorstørrelsen bliver du nødt til at suge mere luft igennem indsugningen på den samme tid og det hæver lufthastigheden. Idet de fleste uoriginale cylindre er lavet til højere omdrejninger end de originale kan jeg forestille mig at du også ønsker at hæve omdrejningerne og dermed giver du luften endnu mindre tid til at blive suget ned og dermed hæver lufthastigheden yderligere.
Grunden til at dette er et problem er at når lufthastigheden runder omkring 113 m/s (en tredjedel af lydens hastighed) kan trykforskellene ikke udligne sig hurtigt nok og derfor når motoren ikke at suge al den luft ind den kan.
For at undgå dette bør du nok gå op i en størrelse 17-18mm studs og karburator eller lignende.
Lad dog være med at gå større end nødvendigt, da man ikke får noget ud af at gå for stort, udover problemer i lave omdrejninger.
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Jeg kan ikke fortælle dig om, hvilken karburator specifikt du skal bruge eller hvilke tricks du kan benytte dig af af den ombygning, men jeg kan fortælle dig at en 12,5mm karburator har en begrænsende effekt fra 5780 omdrejninger og opefter når du kører 70cc. Den begrænsende effekt stiger selvfølgelig med omdrejningerne.
Skulle nogen være nysgerrig eller have lyst til selv at beregne om deres karburator er for lille har jeg vedhæftet beregningen af 12,5mm og 70cc.
Jeg vil dog lige gøre opmærksom på at der her er regnet med at cylindren har en volumetrisk effektivitet på 100% og suger hele sin volumen af frisk luft ind hver gang, hvilket selvfølgelig ikke passer, men der er samtidig heller ikke regnet begrænsende elementer som turbulens og at luften "binder" til overflader.
Med flowberegning er der ufatteligt mange faktorer at regne med, men en god tommelfingerregel er at få efter at man aldrig bliver stærkere end det svageste led og det lader til at karburatorens diameter i denne sammenhæng er det led.
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.197
Altså, der er returkabel så den både løfter gasspjældet og presser det ned igen.
Se det som en sikkerhed.
Du kan sagtens skifte karburator.
Måske kan du bruge det gange "trække" kabel.
Ellers så skal gaskablet skiftes.
17,5mm er minimun til tunede scootere.
Selv med 50ccm cylinder og en ordenligt potte, der vil du mærke forskel.
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.197
Hvis kablet er for langt, så køber du en svanehals.
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.197
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.197
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.197
Så får du din topfart.
Hvilken trykfjeder satte du i den?
Præcis hvilken trykfjeder?
Hvad mærke osv?
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Scootere: 1 Emner: 15 Svar: 37
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 457 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.197
Hvis du tager den ud, så pres den ned imod en badevægt og mål dens "vægt".
Den skal presses helt sammen, minus 1-2mm.
TOPFART