1.460 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

TOPFART TOPFART

hvor stærkt ville i mene den skal køre, den køre kun 55 med fuld gas. måske 60

Yamaha Jog Space Innovation
Årgang:
2002
Motor:
Kort mina blok
?#?Cylinder?; DR Racing EVO 70CC
?#?Topstykke?; DR Racing EVO 70CC
?#?Stempel?; DR Racing EVO 47,6MM
?#?Krumtap?; Standard ø10 Jog
?#?Krumtapslejre?; C4
?#?Kaburator?; Standard 12,5mm Jog
?#?Dyse?; 90
?#?Kobling?; Malossi Fly Clutch 105
?#?Variator?; Polini Speedcontrole med pillet skive
?#?Remskiver?; Standard
?#?Koblingsklokke?; Standard
?#?Udstødning?; Gianelli go

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TOPFART
  • #1   26. nov 2014 Måske kan det være fordi stemplet går ekstremt stramt?
    - Det må det gøre, når det er 47.6 mm. Og cylinderen kun er 47 mm.
    smiley

Det kan også skyldes dårlig indstilling smiley

• #2   26. nov 2014 den skal i hver tilfælde til lægen den motor den skal køre 60 med godt optræk bare med begrænsningerne taget

• #3   26. nov 2014 Kan ikke huske om space kører med en lige så lav gearing som jog r, men det kan være en af de ting der spiller ind.

Opsætningen på min pmx ligner meget din og den render 80 km/t og der er mere at hente

• #4   27. nov 2014 Nu har Jog SI og Jog R, jo hverken samme motor, gearing, eller hjul størrelse.. smiley

Nej, det er ikke grundet gearingen.. smiley

Det skyldes utæt motor, forkert indstilling, eller forkert montering af et eller andet.

• #6   27. nov 2014 den trækker faktisk godt syntes jeg, men men men, når den når de 50 stykker så er det den næsten tager de omdrejninger den kan tage, kan det have noget med cdi og gøre, er sgu noget skuffet over farten, tak for svar drenge

• #7   27. nov 2014 Hvilke ruller har du i?

• #8   27. nov 2014 Han har da glemt at fjerne begrænsingen i den lorteudstødning.

Smid den GG over højre skulder og køb en 11K istedet for.
    Så river den dig bagover.

HUSK at skifte rullerne.

ps. hvilken trykfjeder har du i?

• #9   27. nov 2014 potten er fra en GG men den er svejst sammen med (måske) standard forrør. tjekker lige rullerne senere, og trykfjeder. men trykfjeder har da ikke noget at gøre med fart???????
    vil jeg ikke selv mene

• #10   27. nov 2014 jeg sider lige her med en kammerat der siger jog Space innovation er begrænset i cdi en når den rammer ca 50 vil den ikke mere og det samme med Yamaha axis

• #11   27. nov 2014 jeg havde en axis med tun en gang max 50 så begynte den at draller / firtakt så skiftede jeg cdi en ud med en udbegrænset så virkede det

• #12   27. nov 2014 Trykfjederen kan sagtens have noget at sige.
    Mål hvor mange kg den er på.

• #13   27. nov 2014 det er cdi en jeg er næsten 100% sikker jeg kan godt huske da de Space jog kom

• #14   27. nov 2014 amen for helved da, når så må jeg se om jeg kan få byttet noget af alt det jeg har, til noget jog

• #15   27. nov 2014 Jeg vil tro du ønsker ret høje omdrejninger.
    Da vil du dog begynde at få problemer med at karburatoren er for lille, så den udgør en begrænsning for den luft der skal flyde igennem. smiley

Når du øger motorstørrelsen bliver du nødt til at suge mere luft igennem indsugningen på den samme tid og det hæver lufthastigheden. Idet de fleste uoriginale cylindre er lavet til højere omdrejninger end de originale kan jeg forestille mig at du også ønsker at hæve omdrejningerne og dermed giver du luften endnu mindre tid til at blive suget ned og dermed hæver lufthastigheden yderligere. smiley

Grunden til at dette er et problem er at når lufthastigheden runder omkring 113 m/s (en tredjedel af lydens hastighed) kan trykforskellene ikke udligne sig hurtigt nok og derfor når motoren ikke at suge al den luft ind den kan. smiley
    For at undgå dette bør du nok gå op i en størrelse 17-18mm studs og karburator eller lignende. smiley
    Lad dog være med at gå større end nødvendigt, da man ikke får noget ud af at gå for stort, udover problemer i lave omdrejninger. smiley

• #16   27. nov 2014 tak hr. har 2 større karburatore, den ene 17.5 og den anden 21 mm, men så er der jo lige det med gashåndtaget og bremsen, det hele skal skiftes ud, bare pga en karburator der skal skiftes

• #17   27. nov 2014 Ikke med den 17.5mm..

• #18   27. nov 2014 jamen der går jo 2 kabler ned, kan jeg bruge den orginale håndtag og så en anden gaskabel, for der er jo også 2 ting oppe i gashåndtaget.

• #19   27. nov 2014 Nu kender jeg ikke din årgang og model, men hvis begge kabler går til karburatoren, er det ene kabel jo bare til chokeren?

• #20   27. nov 2014 det er ikke choker, da den er elektronisk,

• #21   27. nov 2014 Hvad er den så til? Olie pumpen på den er da mekanisk?

• #22   27. nov 2014 Michael, jeg kender intet specifikt til din maskine i en sådan grad at jeg kan sige hvad der passer, men jeg ved om motorens virkemåde og om luftflow og kan se at det bliver et problem. smiley

Jeg kan ikke fortælle dig om, hvilken karburator specifikt du skal bruge eller hvilke tricks du kan benytte dig af af den ombygning, men jeg kan fortælle dig at en 12,5mm karburator har en begrænsende effekt fra 5780 omdrejninger og opefter når du kører 70cc. Den begrænsende effekt stiger selvfølgelig med omdrejningerne. smiley

Skulle nogen være nysgerrig eller have lyst til selv at beregne om deres karburator er for lille har jeg vedhæftet beregningen af 12,5mm og 70cc. smiley
    Jeg vil dog lige gøre opmærksom på at der her er regnet med at cylindren har en volumetrisk effektivitet på 100% og suger hele sin volumen af frisk luft ind hver gang, hvilket selvfølgelig ikke passer, men der er samtidig heller ikke regnet begrænsende elementer som turbulens og at luften "binder" til overflader. smiley
    Med flowberegning er der ufatteligt mange faktorer at regne med, men en god tommelfingerregel er at få efter at man aldrig bliver stærkere end det svageste led og det lader til at karburatorens diameter i denne sammenhæng er det led. smiley

profilbillede
  • #23   28. nov 2014 takker for svarene, må ud og rode lidt i sagerne. og tak for hjælpen

• #24   2. dec 2014 Til jer der ikke kender Jog Space, så er den med motorcykel-gashåndtag.
    Altså, der er returkabel så den både løfter gasspjældet og presser det ned igen.
    Se det som en sikkerhed.

Du kan sagtens skifte karburator.
    Måske kan du bruge det gange "trække" kabel.
    Ellers så skal gaskablet skiftes.

17,5mm er minimun til tunede scootere.
    Selv med 50ccm cylinder og en ordenligt potte, der vil du mærke forskel.

• #25   2. dec 2014 har prøvet at tjekke hvilke kabler der passer til jog spacen, en skriver gaskabel fra fz 50 og nogle en sonic (choker kabel) ???

• #26   2. dec 2014 Ja, det er chokerkablet fra en Sonic, som du skal bruge sammen med en 17,5mm dellorto.
    Hvis kablet er for langt, så køber du en svanehals.

• #27   2. dec 2014 men det er vel ligemeget om det er 21 eller 17,5 ikke også??

• #28   5. dec 2014 Jo. Det er samme kabel.

• #29   18. dec 2014 nu render den stærkere??????. koblingen gik sig en tur og tog den standard på jeg havde til at ligge, men når den bliver varm, så fedter remmen rundt når den rammer 45-50 og så tager den fat igen.

• #30   18. dec 2014 super i med en malossi 27 kg gul trykfjeder og trækker den stadigvæk ikke jævnt hele vejen op så en rød 32 kg

• #31   18. dec 2014 Super. har et par hvide trimfjedre til at ligge, ville det ikke også være fint????

• #32   18. dec 2014 jo hvide trim er ok men strammere trykfjeder er vigtigere smiley

• #33   18. dec 2014 jeg fandt aldrig ud af om du fik skifte cdi en ??? for hvis ikke er jeg bange for den ikke vil tage omd og slår fra når du rammer 60 mener jog Space cdi er er begrænset så den skal du lige ha skiftet

• #35   19. dec 2014 Start med en ny trykfjeder, før du skifter trimfjedre.

• #36   20. dec 2014 har skiftet trykfjeder, det hjalp da en del :-), men har haft gps på den nu og den går 70, så det er vældig heldig :-). men så er den også oppe at ringe

• #37   20. dec 2014 øøh jo 70 det var ikke meget der er noget der ikke spiller i den opsætning hvis du skifter udstødningen og 21 mm evt med power luftfilter eller sports ellement og med den rigtige dysse mellem 92 98 vil jeg tro og hvis din motor er tæt og skivet rigtig op og justeret rigtig skal den kører 90 og gå på hjul osv

• #38   21. dec 2014 Du skal ikke gøre andet end at skifte gearingen til en Malossi 15/41.
    Så får du din topfart.

Hvilken trykfjeder satte du i den?
    Præcis hvilken trykfjeder?
    Hvad mærke osv?

• #39   23. dec 2014 den er rød så tror det er en 32 kg, men skal have skiftet igen da den orginale er lidt slidt

• #40   24. dec 2014 "Tror"

Hvis du tager den ud, så pres den ned imod en badevægt og mål dens "vægt".
    Den skal presses helt sammen, minus 1-2mm.

Kommentér på:
TOPFART

Annonce