{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Vinter {{forumTopicSubject}}

Så troede jeg lige at jeg slet ikke ville få brug for mine vinterdæk i år, men kan se på langtids prognosen på dmi at vi kommer til at svinge omkring de nul grader fra næste uge af smiley

Så på med de rigtige dæk folkens! Sommerdæk er utilstrækkeligt når temperaturen kommer under 5 grader. smiley

Mit speedometer har vist omkring 4 grader hver gang jeg har haft startet scooteren de sidste mange dage, så den har været lige på vippen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.063
    #1   14. jan 2015 Jeg har sådan et sæt her til at stå i garagen, så er klar til sne og is. smiley




    profilbillede
  • #2   14. jan 2015 Tjaa, jeg har nu aldrig været så meget for pigdæk. Synes de er lidt overkill til det danske vejr, hvor der jo ofte er saltet, så de steder hvor der ikke er saltet kører jeg bare meget langsomt og forsigtigt. smiley

    Det jeg mest har oplevet problemer med er at lede sjap væk fra dækket og så også bare det med at gribe fast i tør asfalt i koldt vejr med sommerdæk på. smiley

    Mine vinterdæk er så ligesom dine schwalbe icemann, blot uden nitterne i.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.063
    #3   14. jan 2015 Jeg fik dem sammen med en scooter, kunne aldrig finde på at selv bruge penge på pigdæk, men nu hvor jeg har dem skal de da også prøves.

    Ang salt, Så er de ikke alt for flinke til det heroppe på de små veje, så et sæt gode vinterdæk er rare at have. smiley

    Hvis det bliver en rigtig isvinter, så er der mulighed for at de rent faktisk kommer til nytte.


  • #4   14. jan 2015 Ja, et sæt vinterdæk er rigtig gode at have. smiley
    I starten af december var der lige 2 dage, hvor der var morgenfrost på parkeringspladsen her på kollegiet, så jeg skyndte mig ud til min mor for at hente vinterdækkene, men som det kan ses har det været så varmt at de ikke er blevet sat på endnu. Men det bliver jeg jo nok nødt til nu. smiley


  • #5   14. jan 2015 Hva pokker. Et sommerdæk foran og et helårsdæk bagpå, giver bare noget mere spænding i hverdagen. smiley

  • #6   14. jan 2015 Arh, det giver vist bare hudafskrabninger og flere beskadigede skjolde. smiley

    Gider jo ikke til at skulle køre i fuldt læder for at køre ned og handle. smiley


  • #7   14. jan 2015 Har dog kun væltet en gang på is. Der skete intet udover et par blå mærker. På trods af det var med knap 50 km/t. Skøjtede lige så stille og roligt på ryggen hen over isen.

  • #8   14. jan 2015 Jeg har desværre været ude for det nogle gange. Det er ret træls. smiley

    Og scooteren har også været væltet efter at have stået på blødt underlag eller at have været parkeret i byen nogle gange, så vil helst ikke ødelægge skjoldene mere end de er blevet nu. smiley

    Men det vigtigste når man vælger dæk er jo ikke ens kære scooter, men mere om man selv kan nå at bremse eller undvige, hvis det er nødvendigt. smiley
    Hvis man prøver at undvige med de forkerte dæk på smutter hjulet jo bare ud under en og så ligger man der. smiley


  • #9   14. jan 2015 Det er selvfølgelig rigtigt og det andet lyder en smule træls.

  • #10   14. jan 2015 Jah tror I min Maxi kan få et par pigdæk på smiley

Kommentér på:
Vinter

Annonce