1.299 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kan scooteren køre med færre omdrejninger ved topfart? Kan scooteren køre med færre omdrejninger ved topfart?

Min drengs lovlige (ingen begrænsning i udstødning) Yamaha BWS, tager en masse omdrejninger, når den kører 37 km/t (topfart).
Kan man få den til, stadig at køre 37 km/t, men ved færre omdrejninger, og stadig have et fornuftigt optræk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan scooteren køre med færre omdrejninger ved topfart?
  • #2   19. jan 2015 Så længe den ikke kan bruge den yderste del af varioen bliver den svær at holde nede i omdrejninger med 38 kmt.
    Hvad er det næstbedste på den?

På min honda sky der har været helt afdroslet, som har fået ring i varioen igen (topfart ca 42 med noget der lyder som 9000 omdr)
    på den kan jeg køre med 60% gas så kører den 38-40 med 6500-7000 omdr ca

Hvor hurtigt kører din dengs med acceptabelt omdrejningstal, og hvor meget hane får den der?
    Vil tro den kører 34 med 6500 omdr

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror man kan nedbringe omdrejningstallet for fuld hane til 7000 med nogen tungere ruller i varioen
    Jeg tror dog det vil koste lidt optræk og topfarten falder måske til 35-36

• #3   19. jan 2015 Måske begrænsningen i udstødningen er nøglen?

Der er noget med at omdrejningerne stiger eller falder hvis man fjerner en indsnævring i udstødningen.
    Er omdrejningstallet steget pga skal der bare lidt tungere ruller i

• #5   19. jan 2015 Der er en mulighed som burde virke, i hvert fald i teorien smiley
    Og det er at fjerne alle begrænsningerne så scooteren automatisk får en topfart på 60-70 kmt, og så laver du en ny begrænsning i gashåndtaget som gør at du kun kan bruge den første 1/4, altså montere et stop så du ikke kan dreje håndtaget.
    Det burde virke for denne begrænsning findes originalt på nogle scootere.
    Ellers er der ikke så meget at gøre ved det, en lovlig scooter tager mange omdrejninger.

• #6   20. jan 2015 Tak den danske stat og deres hvide de slipse gutter, for loven, og verdens mest idiotiske måde at drisle scootere ned på..
    - Og så snakker de oven i købet om unødig forurening.. smiley

Det svarer til at pille 4., 5., og 6. Gear ud af bilerne, så de kun kan køre de lovlige 130 km/t..
    - Så kan de selv se hvor smart det er at køre 130 km/t. I 3. Gear..

Men de er jo så kloge at det gør helt ondt.. smiley

• #7   20. jan 2015 arrg pjat med dig ralle vi har det da godt i lille Danmark i Sverige , England og København straffer de ikke med bøder hvis en scooter køre for stærkt de gør det på en heeelt anden måde de tvinger scooterkøreren til at skal have den tykkeste betjent bag på typisk en fra korpset heller måske selveste politidirektøren og så kan man ligge og drøne rundt med ham i et par måneder og så er det surt at have en lille jog smiley smiley O_o smiley

Kommentér på:
Kan scooteren køre med færre omdrejninger ved topfart?

Annonce