Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  puch monza
  • #1   13. feb 2015 "Rigtig mange små aflange metal stykker"

  • #2   13. feb 2015 Det er nålelejerne til akslerne i gearkassen. Husk at shimse de nye krumtapslejer rigtigt op.


  • #3   13. feb 2015 Hvordan og hvor skal de ligge ?
    Shimse?


  • #4   13. feb 2015 Når du afmontere de gamle lejer fra krumtappen, så ligger der højest sandsynligt nogle meget tyde skiver, under den inderste lejering.
    Disse tynde skiver kaldes for shims......shims-skiverne har til opgave, at udligne det spillerum/slør der måtte være sidevejs i krumtaplejerne, når motoren er samlet.
    Det er super vigtig, at der ikke er slør i krumtaplejerne sidevejs, da lejerne så kun holder en brøkdel af hvad de er beregnet til, samt at du vil få lejestøj når motoren kører.
    Jeg har lavet en guide, som du kan finde inde på min profil. Der beskriver hvordan man opshimmer en krumtap helt rigtig. Der er også en video, der viser hvordan det skal være, når krumtappen er shimmet rigtig op.


  • #5   14. feb 2015 Men din guide er sådanset rimelig ubrugelig, og frem for alt, hamrende forkert, man tager ikke bare fat og mærker om der er slør, mærkbart slør opstår først ved omkring 0,1mm, og fabrikstolerancerne for en krumtap hedder 0,02-0,03mm, og 0,05 kan også gå til ikke tunede motore. Den ENESTE rigtige måde at shimme en krumtap op på, er med mikrometerur, og så godt gammeldags papir og blyant.

    Hvis du bare "tager fat og mærker", så kan dine mål, selv med lejer der mærker fritgående sagtens være et sted mellem -0,1mm, altså lejer som sidder i spænd, og så helt op til +0,1, begge dele er IKKE godt, og det er PÅ INGEN MÅDE den korrekte teknik at shimse op på.

    Man "prøver sig" heller ikke bare frem med shims første gang, man udmåler sløret med et mikrometerur, på korrekt vis, HELT UDEN SHIMS, og så kan man lynhurtig regne ud hvor mange, og hvor tykke shims man skal bruge (derfor papir og blyant), sagt med andre ord, så passer det med det samme. Man eftertjekker selvfølgelig målene alligevel, og man skal huske at bruge lige meget på begge sider af krumtappen.

    Færdig slut. smiley


  • #6   14. feb 2015 Der var ikke nogen skiver på krumtappen er det helt forkert ?

  • #7   16. feb 2015 Krogh du skal altid gøre dig så pissehamrende klog på alt......
    Og jeg syntes egentlig du skulle flætte næbet, medmindre du havde noget godt at sige.
    1. Vi er helt enige om, at den rigtige metode består i, at udmåle spillerummet (axialslør) med et mikrometerur.
    2. Jeg har også lært denne korrekte metode af min mester, da jeg stod i lære osv. Men den metode jeg har beskrevet i en guide, har jeg sjovt nok også lært af min mester.
    3. Hvis min metode er så ubrugelig, som du skriver og påstår. Hvorfor har det så virket for mig, alle de gange jeg har brugt den?

    Mvh
    Henrik Thomsen





  • #8   16. feb 2015 Jeg er sgu' nød til at korrigere, når du giver så forkert vejledning, som du gør i din såkaldte "guide", hvis du har lært denne teknik af din mester, så skal du vist have dine lærepenge tilbage. Fordi det har virket for dig ved opstart, og nogen få km betyder det ikke det er den rigtige teknik, der er STOR forskel på om et lejesæt kan holde 10.000km, eller 100.000km.

    Bare det at du tyer til sådan en barnlig attitude er nok til, at jeg vil fraråde at lytte til noget som helst af det du siger, det er simpelthen direkte latterligt.

    Du tager fejl, jeg gør mig ikke klog på alt, jeg ER bare klog, ihvertfald har jeg en ret stor viden når det kommer til disse gamle maskiner, og reperation af selvsamme.

    Med VENLIG hilsen, jo tak.


  • #9   17. feb 2015 Krogh
    Vi er helt enige om, at den helt rigtige metode er som du har beskrevet det.
    Men nu har jeg brugt min metode 100'vis af gange, og de motorer jeg har lavet, har ALDRIG gjort knuder.
    Men det skal vi heller ikke diskutere, da jeg ikke gider alt dit sædvanlige plader og mudderkastning.
    Hvorvidt min metode er ubruglig eller ej, syntes jeg vi skal lade den enkelte afgøre.
    Det samme gælder, hvorvidt du er klog, samt din kendskab til gamle maskiner.





  • #10   17. feb 2015 Jamen hvis du har kendskab til den rigtige metode, hvorfor f****** har du så ikke brugt den i din guide? I stedet har du valgt at undervise folk i en forkert, og potentielt skadelig metode, der med garanti ikke er langtidsholdbar.

    Det er jo ren idioti, og ærligt talt, ikke i orden.

    Gad vide hvor mange puch'er der kører rundt med forkert opshimmede lejer, pga. din dovenskab...

    Ang. mit sædvanlige pladder og mudderkastning, som du siger, nu er det ligesom dig der tyer til personlige angreb, og netop mudderkastning, jeg siger bare, at din guide er forkert, og følger op med en beskrivelse af, hvordan man BØR gøre det. Tag det som en mand, i stedet for at opføre dig som en møgunge.

    Ærlig talt, så synes jeg du skulle kigge lidt ind ad, hvis du ikke kan tåle at folk irettesætter dig, og hvis du kun reagerer som et barn der ikke kan få sin vilje når nogen gør det (dette er ikke første gang jeg har set det fra dig), så er det sgu' dig der er noget galt med, ikke mig!

    Du er da godtnok en klovn lige nu, og du gør mig gal!


  • #11   17. feb 2015 hvis vi nu kigger på alle de kommentarer du bl.a er kommet med inde på facebook i gruppen "puchklubben", samt alle andre steder, hvor du har haft mulighed for at "plabre op" med alt din kritik/ dumme kommentare,r samt "kloge-Åge" viden, vedr andres Puch knallerter osv.
    Så burde du kunne forstå min påstand om, at du altid skal gøre dig så pissehamrende klog på alt.
    Jeg kan sagtens tåle, at folk siger sin mening om mine ting osv. Men jeg tåler ikke ustandselig kritik, fra samme person gang på gang, der tror han er så pisse klog på alt, men nok i bund og grund bare er pisse misundelig.
    Jeg har hele tiden sagt, at den metode du har beskrevet er den helt rigtige. Men hvis man nu ikke har et mikrometerur, så kan man sagtens lave det korrekt uden. Så dit udsagn, hvorvidt jeg skal have mine lærepenge tilbage, samt om den teknik jeg har beskrevet i min guide, er direkte skadelig, vælger jeg at overhører, da jeg har stået i lærer ved en af byens førende puchforhandler igennem 45 år. Så mon ikke, at min mester har haft bare en anelse mere kendskab/viden, end sådan en jammerlig dorkdrevet person, som kun har viden, ud fra hvad man kan slå op i en bog.
    Alt i alt så syntes jeg bare du skal passe dig selv, og hvis du kan love mig det, så skal jeg med glæde ikke stå dig i vejen.
    Mvh
    Henrik Thomsen



  • #12   17. feb 2015 Er ikke enig med dig Krogh, jeg laver selv motor med samme metode som Hække, mine motor har altid fungeret optimalt, og ved også at Hække har lavet rigtigt mange motor, også for mig før han lærte mig det. Hække er meget dygtigt til at lære fra sig. Vh Jeppe !

  • #13   17. feb 2015 Først og fremmest, jeg kommenterer nærmest aldrig i den nævnte facebookgruppe, og når jeg gør, er det oftest fordi jeg ser noget jeg kan lide, og så er det oftest rosende kommentarer, med andre ord, jeg kritiserer kun, hvis jeg føler det nødvendigt, og det gør jeg kun når det er velfortjent, som f.eks når man fejlrådgiver på denne måde. Så, hvis du mener jeg ustandseligt har kritiseret dig (selvom jeg ikke kan huske nogensinde før at have rettet desideret kritik mod dig), så, igen, må jeg bare sige, kig ind ad.

    Det er, uanset hvorvidt du vender og drejer det, og uanset om du har lært det fra en gammel puch forhandler, eller en tibetansk munk for den sags skyld, en direkte forkert måde at gøre det på. Som jeg også sagde før, der er STOR forskel på, om et sæt lejer holder i 10.000km, eller i 100.000km, og, når du siger at "det fungerer fint" for dig, så tvivler jeg på, du har testet det i sådan et omfang. Det handler ikke om at være bogsmart, men om hvad der er korrekt, og hvad der IKKE er korrekt. Det er sgu' ikke for sjov og narrestreger at disse tolerancer er valgt. Men hey, ude af syne, ude af sind, ikke sandt?

    Og hør så her, jeg købte mit mikrometerur, for under 150kr, så, hvis man har råd til at renovere en motor, så har man også råd til sådan et, det er ingen undskyldning for at være doven.

    Og så tror jeg iøvrigt du forveksler misundelse, med velvilje, jeg ønsker bare at de gamle maskiner bliver lavet korrekt, noget du øjensynligt er ret ligeglad med.

    Jeg tror bare jeg lukker debatten her, og så sætter dig på filter, herinde og på facebook, det er tydeligt du kun er ude på at bringe mig til kogepunktet, og det gider jeg ikke døje med. Mit liv er ærligt talt for godt til, at skulle diskutere med, undskyld jeg siger det, fjolser, som dig.


  • #14   17. feb 2015 Krogh

    Tak og i lige måde...


Kommentér på:
puch monza

Annonce