{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.106 visninger | Oprettet:

Max hastighed ? {{forumTopicSubject}}

Hej hva må man MAX kører på en scooter før at de har lov til at give en bøde ?. Nogen siger nemlig de ikke kan give bøde medmindre den kører over 42 kmt. Men hva jeg kan læse på nettet står der 30-33 kmt ? Men er der nogen som ved 100 procent hva man må kører?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Max hastighed ?
  • #1   24. feb 2015 over 30 ca, smiley

  • #2   24. feb 2015 Underligt for spørg nemlig også på scootergrupper der siger de noget helt andet så er total forvirret smiley

  • #3   24. feb 2015 du kan få en bøde ved 31-33 og der over

  • #4   24. feb 2015 Okay synes bare det mærkeligt at fek.s thansen laver scooter som kører 35 fra std af ? smiley

  • #5   24. feb 2015 ja næsten alle scooter køre mere ind de 30 mellem 35-40/30 model som er std

  • #6   24. feb 2015 Forstår ikke helt hva du mener kan du forklare det på en anden måde ? smiley hvis de kører mellem 35-40 kmt hvorfor som du skriver kan politiet så give en bøde hvis de er 100 procent std ?

  • #7   24. feb 2015 hvis den er ny så køre de mellem 35-40 std

  • #8   24. feb 2015 Hvis de står med laser/rader og de måler dig til over 33kmt så får du bøde da du kun må køre 30kmt ...

    På rullefelt kommer bøden først omkring de 40


  • #9   24. feb 2015 Super tak Skibums det var et svar jeg kunne forstå smiley !

  • #11   24. feb 2015 nå tænke det var det jeg skulle skrive

  • #13   24. feb 2015 Der er to hastighedsgrænser


    1
    Det du må køre (30 km/t)

    2
    Det knallerten må KUNNE køre (39,9 km/t)

    Man måler din fart med en laser/radar.

    Man måler din knallerts topfart med et rullefelt.


  • #17   24. feb 2015 Giver det ikke længere bøde på 1000 kr at knallertens topfart er 40-43 km/t?

    Er det ikke længere sådan at man, efter at være blevet straffet for at køre på en knallert der kunne køre over 43 km/t.

    At de kan konfiskere knallerten hvis man inden for 3 år bliver taget på en knallert der kan køre over 40?

    Sådan var det indtil 19. januar 2013.

    Kan godt huske jeg har været i tvivl om det stadig er sådan siden da.
    Men mener at huske at det bare er sikkertrafik der er en skod side.
    Og at det stadig er ulovligt med en topfart på 41 km/t.



    Bemærk, at hvis man foretager nogen som helst konstruktiv ændring med henblik på fart.

    Så må knallertens topfart lige pludselig kun være 30,0 km/t.

    31 km/t med gianelli go er lige så ulovligt som 91 km/t med hele motoren skiftet.


  • #19   24. feb 2015 Jeg er blevet stoppet af en æggeskal.

    Kørte 70 km/t imod hans laser måler.

    Jeg blev bedt om at tage udstødningen af og så trække hjem.


    Loven er ikke som politiet handler.

    Tvært imod.
    I takt med at politikerne knepper mere rundt i den suppedas der hedder knallertproblematikken
    Jo sværere bliver det for nogen som helst at finde orden eller mening i det.


    Ja, i praksis er alt under 40 km/t lovligt.
    Ved 41 km/t mener jeg de trækker 1-2 km/t fra, og så ender man på den lovlige side.

    Jeg hører meget meget meget gerne om det hvis 42,9 km/t er blevet helt lovligt.

    Men jeg tænker mere sådan noget i stil med et link til en myndigheds hjemmeside el. lign smiley


  • #20   24. feb 2015 Kasper N .. Så har du været heldig for 39-42 giver bøde på 1000.- og over giver bøde på 1500.- + "klip" (Mister scooteren 2. gang den render over 43 på felt)

  • #22   24. feb 2015 Kasper N .. Klip i den forstand at næste gang du bliver taget så ryger scooter/knallert ... Og jow du kan godt få klip i knallert kortet samt miste det

  • #24   24. feb 2015 Så kald det betinget frakendelse af knallertkørekortet, det er det som Skibums mener når han skriver "klip".


  • #25   24. feb 2015 Kasper N

    nej

    Den 19. januar for 2 år siden blev knallertbeviset til et knallertkørekort, og der blev indført en klip ordning.


    Der findes 2 kørekort

    1
    kørekortet som man erhverver på en køreskole, som er lyserødt og med felterne A, B, C, D AM +E osv bagpå


    2
    knallertkørekortet, der INTET har at gøre med kørekortet udover at man kan få udsat retten til at erhverve kørekort, hvis man før knallert uden at have erhvervet knallertkørekort.


  • #26   24. feb 2015 Max C
    På mit knallert kørekort er der nu også de felter du omtaler: A B C osv.


  • #27   24. feb 2015 Kasper .. For så at skære det ud i små papstykker til dig

    Når du bliver stoppet på en ulovlig knallert bliver der i politiets registre anført at du er blevet taget på en ulovlig knallert ... Dette kaldes i daglig tale et klip

    2. klip da ryger knallerten


  • #28   24. feb 2015 #26

    Så knallertkørekortet fremgår fysisk som et felt på de nye kørekort?

    Hvilken rubrik står der datoer i, bag på dit kørekort?
    AM?

    Og det er bare et knallertkørekort du har? Som under 18 årig?


  • #30   24. feb 2015 Max C ja der findes et kørekort til knallert, har det sku selv ligende og der er det kategorien AM, man har førerret til smiley

  • #31   25. feb 2015 Hmm, gad vide hvor man så skulle have skrevet datoer hvis man erhvervede sig førerret til "stor knallert".
    Det kan man måske slet ikke.
    Jeg har hørt nogen fortælle at der skulle være en køreskole et sted der gjorde det, men aldrig hørt/set det hos en køreskole. I danmark..

    De har simpelthen kaldt førerretten til lille knallert AM..
    Så skal jeg lige læse lovændringen fra for 2 år siden igennem igen.


  • #32   25. feb 2015 Der var 1 køreskole i DK der kunne give kørekort til 45er .. Men finder den ikke igen

  • #33   25. feb 2015 Har kigget lovforslaget igennem som det blev vedtaget, men intet om hvad man kaldte kategorierne..
    Så jeg må dybere smiley

    Gad vide hvad de kalder førerretten til 45 knallert.
    i HELE resten af europa findes den som kørekortskategorien AM.
    Så har de måske presset begge køretøjskategorier ind under samme kategori..
    Fatter hat af den lov.

    Men det er nok fordi der ikke er nogen mening med det.

    Ærlig talt, jeg tror jeg dropper at undersøge det nærmere.
    Hár besluttet at skide loven et stykke, og ikke prøve at få den ændret.

    Så ja. Det er noget lort og det får det lov at være.
    Jeg noterer mig at jeg ikke har styr på lortet, og så lader jeg lorten ligge smiley


  • #35   2. mar 2015 Når alle disse ting så er på plads, hva du må køre, og ikke må køre.
    Så vil jeg lige påpege, at deres rullefelt KUN er vejledene, og den hastighed de måler derpå, er på ingen måde den reelle hastighed din scooter kan køre.
    De kan måle hvor mange HK din motor smider på baghjulet, men de vil aldrig kunne måle hvor stærkt din scooter kan køre.
    Og det er der faktisk MANGE gode grunde til.
    1. Scooterens form, er ALDRIG den samme, der findes små spinkle scootere, og store brede scootere.
    2. Vindmodstanden er her også en meget stor faktor. også mht. om det er en lille eller en stor fører.
    3. Vægten på føreren.
    4. hældning af scooteren på vejen. De fleste rullefelt, får scooteren til at stå skråt, og derved placeres hele vægten på forhjulet, og så yder baghjulet mere.

    Så... Uden at være flabet, eller dum, kan man sagtens have en pæn dialog med politiet, inden og efter rullemålingen, og pointere overfor dem, at man ikke tager deres rullemåling for go vare.
    -Det har du pligt til at oplyse dem, HELST inden.
    Politiet håndhæver bare loven, og det er ikke deres fejl, at de ikke får nogle ordentlige redskaber. Husk nu på det... og tal pænt til dem.


  • #37   2. mar 2015 det er rulningen også smiley

  • #38   2. mar 2015 teoretisk og praktisk, så kan de KUN give dig en bøde, hvis de måler dig til at køre for hurtigt, og HVIS de har mulighed for at rulle dit køretøj i henhold til de korrekte parametre.

    Hvis vi skal snøre det helt ind, så kan man jo sige, at en scooter skal begrænses til at kunne køre 30kmt i fritløb. Altså hvor baghjulet ikke rør ved noget som helst.
    Det vil også sige, at hvis du så sætter dig op på den og vil køre, så vi du nok ikke komme afsted med mere end 10-15kmt, da der er vægt, vindmodstand, og rullemodstand når den kører på vejen, samt vejens hældning.
    -Det er og vil være den korrekte måde, hvis man skal gå i de allermindste sko man kan finde her på jorden.

    Men sådan bliver det bare ALDRIG.
    Ligesom det hellere ALDRIG bliver korrekt med politiets måling på rullefelt.
    Og det er fakta !


  • #40   2. mar 2015 Problematikken er jo reel nok.
    Loven giver plads for at en knallert må kunne køre op til 40 km/t før det får nogen konsekvenser.
    Så hvis den nu med en tilfældig chauffør på kan køre 37 km/t ud af lige vej, og man vel og mærke har målt det på gps, så ville jeg nok også brokke mig, hvis jeg endte med at få en bøde.
    Om man nogensinde ville få medhold skal jeg ikke kunne sige, men begrundelsen er, for mig at se, reel nok smiley


  • #41   2. mar 2015 T.T
    Du aner jo tydeligvis INTET om det du forsøger at gøre dig klog på smiley

    Vindmodstand/størrelse på maskinen fysisk, vægt/vægtfordeling... Det er de allervigtigste faktorer for hvor stærkt et køretøj vil kunne køre:)

    Et simpelt rullefelt magen til det politiet kører rundt med, vil aldrig kunne kalibreres til at tage højde for alle de parametre!
    Ja, de indregner en tolerance, men det er jo på ingen måde nok smiley

    Ka slet ikk stoppe mig selv i at grine over din teori om grunden til de har 2ruller på deres tester smiley :D
    Det ka jo på INGEN måde forsvarliggøre/realisere den modstand du har på vejen.
    -F.eks. Netop fordi scooteren står skævt når den blir rullet!



  • #43   3. mar 2015 Der skal nu ikke meget studenterhue til, for at regne ud, at rullefelt du smider ud af din bil, sætter op på 2min, og smider en random scooter op på det, og ruller.
    Det er jo ikke kalibreret til nogle forhold, hverken vindmodstand, korrekt rullemodstand, osv osv.

    Nu har vi haft rullefelt og chippet et HAV af biler i min levetid, og jeg VED at km/t målingen aldrig er korrekt, og derfor bliver den aldrig taget med i en beregning.
    Derimod er antal af hk på hjulet en mere konkret og brugbar faktor, som kan måles ret præcist.
    Men hvor stærkt køretøjet vil kunne køre på vejen, på dårlig asfalt, op af bakke, ned af bakke, i blæsevejr, med læs osv osv det vil man jo ALDRIG kunne måle på et rullefelt.

    Og det behøves jeg ikke ringe og forklare nogle, for det ved de godt. -Og det ved politiet også godt, hvis du forklarer dem det i en ordentlig tone, og de erkender/indrømmer også, at deres rullefelt kun er vejledene, og i den forbindelse erkender de også, at hvis kørertøjet kører over 20kmt for hurtigt på feltet, så vil de gerne undersøge køretøjet nærmere/konfiskering.

    Jeg har i MANGE tilfælde haft denne dialog, når de tropper op på tekniske skoler med deres rullefelt, og vil teste alle de unges køretøjer.
    Ikke fordi jeg vil forsvare de unge som tuner deres køretøjer uhensigtsmæssigt, men simpelthen fordi at jeg ikke synes det er retfærdigt at hænge de unge op på et testapparat som på sin vis ikke givet et korrekt billede af hvad køretøjet kan og ikke kan.

    Og for at få det på det rene... når du nu også har den stoooore erfaring inden for rullefeltsmålinger, så ved du også godt, at en km/t måling aldrig er korrekt kontra hvad den kan køre på vejene.


  • #44   3. mar 2015 smiley

  • #46   3. mar 2015 Vi er tildels enige, og alligevel ikke smiley

    Der er en lovgivning som siger, at man må køre 30kmt på sin knallert, når det er en 30'er.
    Hvis JEG kører på den knallert og jeg maksimum kan få den op på 35kmt, men den på et rullefelt bliver målt til 45kmt. Så vil jeg jo føle mig snydt, for den fart har jeg aldrig selv oplevet.

    Og det er netop den usikre faktor, som gør at rullefeltet ikke kan bruges som håndhævelse og som grundlag for at de kan straffe billisten på køretøjet.

    F.eks. min nuværende Aprilia SR 50 R Factory EU45'er. Den render ca 59kmt, og er faktisk meget afhængig af vind og hvor meget vægt jeg har på.
    -Det oplever jeg ofte, da jeg bruger den som fiskemaskine, og kører meget ud til søer, vandløb osv osv osv med grej og stænger.
    Når den er pakket sån semi, og det blæser, så falder til ca 40-45kmt.
    Så det bekræfter altså, at de ER "sårbare" overfor vægt og modstand i form af vind og vejr og vej.



  • #48   3. mar 2015 Nu HAR jeg så været på deres nye rullefelt .. Blev målt til 82 på feltet

    Render 90+ på GPS.. På en god dag sniger den sig enda over 100 også på GPS

    Så noget modstand må der jo være i deres felt


Kommentér på:
Max hastighed ?

Annonce