Gammel nybegynder søger sin første scooter. {{forumTopicSubject}}
Hej til alle
Jeg er en mand på 39 og jeg skal købe min første scooter. Jeg skal bruge den til transport frem og tilbage på arbejde. Jeg har ca. 10km hver vej. Godt og vel 1/3 af vejen foregår igennem skov og på grusstier.
Jeg ved absolut intet om scootere, så jeg er ret blank i henhold til, hvad der er godt at købe og hvad der ikke er.
Indtil videre går mine overvejelser på følgende: Det skal være en 45, da der er en del kørsel på landevej. Økonomi er et meget vigtigt aspekt. Jeg har råd til en udbetaling, men vedligehold og brændstof skal helst holdes så langt nede som jeg kan. Vedligehold skal helst være minimalt, da det ikke interesserer mig, så det vil være en pinsel hver gang jeg skal rode med den.
Jeg har lidt overvejet enten en derbi senta extreme eller en Pgo.
Derbi senda extreme:
Da jeg godt kunne tænke mig en scooter der fungerer godt i det grove terræn jeg skal køre i, i al slags vejr, tænkte jeg, det ville være godt med en maskine, der er bygget til at kunne klare det. Jeg forventer også at køreglæden ved sådan en maskine vil være større.
På minussiden kører den ikke langt på literen, den har begrænset afskærmning for køreren og den har ingen opbevaringsmuligheder, så alt hvad jeg skal have med mig, skal jeg kunne have på ryggen.
Pgo:
- Umiddelbart er en pgo en løsning, på de minusser, der er ved en derbi. På den anden side, er jeg i tvivl om, hvor god den vil være i hårdt terræn i al slags vejr. Og så er der lidt nedsat køreglæde
Det er hvad jeg har fundet frem til, ved at surfe lidt rundt på nettet. Jeg ved ikke om der er andre løsninger eller ideer på problemet, som kunne gøre mig mobil på en god og økonomisk måde. Jeg håber at I med forstand på disse ting, kan give mig nogle gode fornuftige indspark til, hvad der kan være en god løsning
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
sep 2009
Følger: 357 Følgere: 1044 Scootere: 61 Emner: 172 Svar: 6.193
Best af de to er nok derbi tag den
Pgo er sku også super OK .
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
apr 2015
jun 2014
Følger: 19 Følgere: 22 Scootere: 6 Svar: 218
sep 2014
Følger: 110 Følgere: 381 Scootere: 6 Emner: 76 Svar: 1.048
jun 2014
Følger: 19 Følgere: 22 Scootere: 6 Svar: 218
apr 2011
Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 523
jan 2012
Følger: 16 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 8 Svar: 428
Der vil være mere fornuft i at tage PGO'en, hvis det altså kun er de to der er på tale. En tredje mulighed ville være en 4-takter som de andre også nævner.
sep 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 342
apr 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
jan 2014
Følger: 44 Følgere: 50 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 199
sep 2013
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 3 Emner: 11 Svar: 675
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.459
Husk lige at på en 45er må du kun køre de steder biler må
Bliver du taget af politiet på cykel/gangsti så ryger kortet på stedet + bøde
apr 2015
Især er det godt at høre, at I mener en alm. scooter sagtens kan klare lidt hårdt terræn.
Så er det blevet nævnt at jeg ikke må køre på stier. Det kommer til at kræve en lille omvej, men groft terræn bliver ikke undgået
Jeg kendte ikke forskellen på en 4-takter og en 2-takter, så tak for den oplysning
Nu vil jeg gå og grue lidt mere over det og kigge på nogle 4-takters. Jeres anbefaling om en Yamaha Neos 4T er klart taget til efterretning. Den vil stå øverst på ønskelisten, så længe jeg ikke kan finde noget bedre alternativ Tak til alle
apr 2011
Følgere: 7 Scootere: 1 Emner: 20 Svar: 523
Gammel nybegynder søger sin første scooter.