280 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
sløver med 9k? sløver med 9k?
har denne sonic med itaky racing. 21 del tp vario og kobling og yasuni r/z
da yasunien var grim og havde diverse store kantsten huk satte jeg 9k på men er blevet sløvere og top er os mindre
da den havde yasuni på kunne jeg ikke give bund somon dysen var for lille og havde godt træk nok til baghjul i starten
men med 9k kan jeg give fuldgas uden prob men har ikke så godt optræk igen som før.
er det fordi den måske er større eller
0 synes godt om
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.253
Så vidt jeg lige kan se mig frem af forskellige dynometermålinger er Yasuni Z tunet til omkring 8500-9000 omdr. mens Yasuni R er tunet til 9000-9500 omdr. Det svinger dog 500-1000 omdr. opad alt efter hvilken cylinder der er på. Det lader dog også til at Yasuni R bare kan flyde noget mere luft end Yasun i Z, så dens effektbånd og maks. effekt ligger lidt højere.
Så vidt jeg har forstået er 9k udstødningen tunet til omkring 9000 omdr., men for at finde ud af, hvor store mængder luft den er lavet til, så mål diameteren og sammenlign med din Yasuni.
Anyway, dit problem med optrækket er nok at du med ruller har styret omdrejningerne under accelleration til at være rigtig godt med den udstødning du havde før, men at du nu har rykket effektbåndet en tand, så du ikke har nær så høj effekt. Køb en ordenlig røvfuld ruller og så bare prøv dig frem med stopur. De ruller der giver den bedste tid er dem du skal bruge.
Med hensyn til topfarten synes jeg også at du bør eksperimentere en lille smule med dyser, da flowet af luft kan være ændret.
Er det stadig værre end med den gamle udstødning må problemet jo være at kombinationen af cylinder og udstødning er dårligere end før.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 596 Scootere: 15 Emner: 954 Svar: 1.714
Men ved ikke om det fordi den yasuni har så stor bule5i forrøret
Og forrøret på 9k er os tykkere end på yasuni
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sløver med 9k?