{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Loven {{forumTopicSubject}}

Hey gutter.
Håber nogle kan hjælpe med noget jeg kom til at tænke på.
2 gang man bliver taget på sin ulovlig knallert så tager de den sådan er reglerne vel nu?
Men lad os nu sige at jeg bliver stoppet en gang og bliver skreven for at køre for stærkt, vis knallerten skifter ejer og jeg bliver stoppet igen på samme knallert tager de så knallerten nu når jeg ikke er ejer mere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loven
  • #1   13. maj 2015 Mener vist nok de tager den lige meget hvad 2. Gang

• #2   13. maj 2015 ........

Ordningen gælder på føren og ikke knallerten

Lad mig skærer det ud i pak

Du kører på DIN EGEN puch maxi. den kører 60 km/t og du bliver stoppet, og sigtet for konstruktiv knallert.

dagen efter eller noget, så går din knallert i stykker eller du har solgt den, Så spørger du din ven BRIAN, om du ikke må låne hans ulovlig puch maxi, som kan kører 61 km/t, fordi BRIAN har en altid den hurtigeste knallert, Du bliver så stoppet af den samme betjent eller en anden betjent, og de ved den OGSÅ er konstruktiv ændret, selvom det ikke er din, så tager de den.

• #3   13. maj 2015 Hmm.
    Så det sku ikke meget ved at ha knallert mere.

• #4   13. maj 2015 Du kan da bare kører efter loven. Du udsætter dig selv og andre til fare ved at kører over 30 km/t:

Du er ikke uddannet til at kører over 30 km/t på en knallert 30.
    Du er kun uddannet til at kører max 30 km/t på en knallert 30, hvis du såment har taget kørekortet

Der er for mange som dør i trafikken på knallert, derfor er reglerne som der. Hvis folk nu kørte efter loven, så vil trafikstyrelsen se "Hov, de seneste 3 år, har der ikke været nogle trafik uhjel, eller dødsdrab, eller folk der har fået bøder for at kører forstærk. Folk kan godt finde ud af at kører. Skal vi så ikke se om det hjælper på trafikken og måske øge hastighederne, som i nabolandende"

Så kør lovligt, vær et forbilledet for knallert kører

• #5   13. maj 2015 Så jeg er ikke uddannet til at kører over 30km/t?
    Men må godt køre på en 45 med bil kørekort?
    Så er uddannelsen jo lige som der til de 45km/t ihvertfald.
    Og om man er til fare vis man køre over 30 kommer jo an på så meget, man kan jo lade være med at køre med hovedet under armen og køre efter forholdene.

Tror vist bare den bliver omregistret som Mc og så skal jeg ikke tænke på det.

• #6   13. maj 2015 Der var daen gange station2 hvor de stoppede en ung fyr og både han og de viste godt det var 2 gang og han skulle trække den hen om hjørnet til politigården og lidt efter siger stemmen at de aligevel ikke konfiskerede knallerten da. Det viste sig at være drengens fars knallert, jeg mener jo også at reglerne er skrevet sådan at de burde tage den uanset, men det sagde de

• #7   13. maj 2015 Hmm...
    Tror vis jeg bliver nød til at kontakte politiet for det ikke til at finde hoved og hale i de regler

• #9   13. maj 2015 Loven er således at den konfiskeres uanset, hvem der ejer maskinen. Loven er således at det er ejerens ansvar at den er indregistreret, synet og forsikret men at det er brugerens ansvar at den er i lovlig og forsvarlig stand.

Det giver meget mere mening, hvis vi bruger eksemplet om lastbilchauffører. Ejeren af firmaet ejer 30 lastbiler og så skal han sørge for at de må køre på de danske veje, men hvordan dælen skulle chefen inde på kontoret vide om en af lastbilernes dæk er slidt eller om en pære er sprunget?
    Det er den slags der er brugerens ansvar. smiley

Det med konstruktive ændringer til hastighedsforøgelse af knallert er så lidt en mærkelig en, for i princippet er det ejerens ansvar at den er synet med de ændringer der er, men fordi det er brugeren der kan mærke om den kører for stærkt er det altså der brugerens ansvar at den er i lovlig og forsvarlig stand. smiley

Man har derfor bestemt at det på en knallert altid er føreren der straffes ved at køretøjet konfiskeres, og hvis føreren så ikke er ejeren, så må føreren og ejeren finde ud af det indbyrdes. smiley

Det med at nogle betjente siger noget andet kommer så ud på at de ikke er gået lige så dybt i at studere knallert lovgivningen som vi er her på siden, fordi de har en milliard andre love og regler at skulle huske i hovedet. Så det smutter nogle gange for dem med at huske når regler bliver ændret. Det med at ejeren fik straffen, hvis en knallert var konstruktivt ændret har vist ikke været i kraft siden før jeg tog knallertbevis i 2010. smiley

• #10   14. maj 2015 Det var bare SÅ meget nemmere da jeg var knægt.
    Bent Betjent tvang dig til at til at pille ALLE ulovlige dele af knallerten på stedet.
    Oven i hatten fik man enten en bøde eller en lussing. smiley

• #11   14. maj 2015 Hvornår bliver knallerten konfiskeret?
    Knallerten konfiskeres:

3. gang inden for 3 år, du laver forseelser til ubetinget frakendelse
    2. gang inden for 2 år, du kører med en promille på over 1,2
    2. gang inden for 3 år, du kører på en knallert, der er tunet og/eller kan køre 43 km/t eller mere

Kommentér på:
Loven

Annonce