Puch Mini Maxi problemer {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Puch Mini Maxi, som jeg skal have til at køre ordentligt.
(Det er med en 12 mm Bing, rund.) Da jeg fik Puchen, havde den en 62 dyse i, hvilket var for meget, fandt jeg ud af da jeg så tændrøret var sort.
Jeg begyndte så at dyse den om. Jeg fik den til at køre bedst med en 58 dyse.
I instruksionsbogen står der at de standard kører med en 42/44 dyse.
Kan det passe? for da jeg nåede ned til en 54 dyse, var den ved at go ud når den fik fuld gas. Så hvis jeg skal længere ned, så kan den da slet ikke køre.
Jeg har tjekket for falsk luft.
Jeg snakkede også med byens knallertmekaniker. Han snakkede noget om at gnisten ved tændrøret skal være lille og blå, ikke lille og rødlig. (Jeg kører med et NGK B5HS.) Jeg købte nyt tændrør efter jeg havde omdyset den, og har ikke kørt langt nok til at porcelænet har skiftet farve.
Jeg har også tjekket tænding. 0,40mm mellem platinerne, når de er fuldt åbnet. Og de begynder at åbne ca 1,2mm før stemplet når top. (jeg skriver 'ca.' fordi jeg brugte et skydelæred, da jeg ikke havde et tændingsmikrometer)
Håber at der er nogen der kan hjælpe mig med det her.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Puch Mini Maxi problemer