{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Forsikrer en 45 scooter om til en 30´er!!!? {{forumTopicSubject}}

Heey SG

En jeg kender siger at han har købt en gamle 45 scooter og forsikret den som en 30´er, da han bare har sagt at det er en 30 scooter, kan det virkelig passe at det kan lade sej gøre?. og kan det ikke opdages, og vis ja hvordan?. jeg syntes selv at han er dum og skør, at snyde systemet på den måde!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikrer en 45 scooter om til en 30´er!!!?
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #2   12. sep 2015 Ved ikke om det har nogen betydning men han kan jo ringe og få det rettet.

Den eneste der bliver snydt det er jo ham selv hvis forsikringen ikke dækker.

Det er jo stadig en 45 som kræver kørekort osv osv så hvis kan køre rundt på den og han ikke har kørekort til det så gælder forsikringen jo nok ikke alligevel for ham selv hvis den var forsikret som 45.

• #3   12. sep 2015 ja det sku ikke smart. men vis han du har givet stel nr på den 45 scooter han har købt, kan de så ikke se i der system at det en 45? og hvad vis politiet stopper ham kan de så ikke også se det vis de tjekker hans stel nr!?

har sagt han skal lade være. men høre han efter, nææ ikke en skid! smiley

• #4   12. sep 2015 ja det kan man sagtens men bliver det opdaget bliver man sigtet for det værste i landet nemlig dokumentfalsk og det straffes være ind mord og voldtægt underligt nok

• #5   12. sep 2015 vis det er så nemt, hvordan skulle det så opdagets?

ja det forstår jeg sku heller ikke!

• #6   12. sep 2015 Jeg købte engang en scooter som jeg troede var en 30'er, og fik den derfor forsikret som en 30'er hos IF.
    Da min kæreste så blev stoppet på den, og det viste sig at det var en 45'er, fik hun en bøde på 5000kr for at køre uden kørekort, og jeg fik en bøde på 1500kr for at scooteren ikke var indregistreret, og for at overlade den til en uden kørekort.
    Så jo det kan sagtens lade sig gøre, men der er ingen fidus i det, for politiet skal nok opdage det er en 45'er

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#7   12. sep 2015 Henrik > Ok men altså ingen bøde for forkert forsikring?

• #8   12. sep 2015 Henrik, så politiet tjekker jo bare stel Nr og så kan de se at det en 45?

• #9   12. sep 2015 Det har været oppe 100gange igennem årene i forum.. Du kan ikke reg en 30 som en 45 og omvendt. Ellers gå ind og læs detailforskrifterne og typegodkendelser.

• #11   12. sep 2015 7# Vi slap faktisk billigt, for den blev målt til 82 på rullefelt også, men han var god ved os og gav os kun bøde for de andre 3 ting smiley
    Og jo jeg fik bøde for forkert forsikring, eller ingen forsikring er det jo, det er det som hedder manglende indregistrering.
    Jeg tog den i retten for jeg var fandeme sur over at min forsikring havde forsikret den som en 30'er når det ikke var det smiley men tabte desværre.

• #12   12. sep 2015 8# ja det kan de.

• #14   12. sep 2015 13# på en PGO Big Max 45'er starter stelnummeret med: PGOPS og på en PGO Hot 50 30'er starter stelnummeret med RFVPSPSP Ellers er scooterne jo identiske lige på nær hastigheden, så der er det jo nemt at se hvad det er for en, også selv om den ikke har været indregistreret. Hvordan det er for andre scootere ved jeg ikke.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#15   12. sep 2015 Hov jeg var kommet til at svare i det forkert forumemne.

• #16   13. sep 2015 Oky smiley

Kommentér på:
Forsikrer en 45 scooter om til en 30´er!!!?

Annonce