{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.099 visninger | Oprettet:

regler få scooter {{forumTopicSubject}}

hejsa vi var så uheldige at politiet stod på hvor.s arbejds plads idag og fortælle vi hade til mandag til og gør hvor.s scooter lovlig eller.s vil de tag dem og de var lige galde med om de kolde eller varme og om de var i stykker så vil de tag dem afligevel hvordan er regler få det

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler få scooter
  • #1   9. dec 2015 Hvis de ikke har taget jer i at køre på den på offentligt grund så kan de altså intet gøre. Dvs at alle der har en bane maskine stående skal gøre dem lovlige?

• #2   9. dec 2015 De har jo ret til at tage den første gang, hvis i kører tunet på offentlige veje. Så i slap godt fra det.

• #3   9. dec 2015 Jens H, nu fremgår det jo ikke rigtigt af hans spørgsmål om de har kørt på deres maskiner eller hvad der er sket?

• #4   9. dec 2015 Også derfor jeg skrev "hvis i kører tunet på offentlige veje."
    Det er jo svært at komme med nogle ordentlige svar, når trådstarter kommer med manglende oplysninger. Det kan jeg jo ikke gøre for, kan kun gøre mit bedste for at hjælpe OP med de oplysninger der er til rådighed. Så jeg forstår ikke hvorfor du skal kommentere på min kommentar.

• #5   9. dec 2015 det billed er kun få opmærksomheden men min kører 50 og min vens 70 og vi er ikke blevet stoppet før men han vil tag dem aflievel selv om han ikke har set os kører tunet på dem og han er lige glad med om de ikke kører eller hvad de gør de tager dem afligevel

• #6   9. dec 2015 De har ikke ret til at tage dem, hvis de ikke har set jer køre på offentlige veje.

• #7   9. dec 2015 det har de nemlig ikke men noget har sagt det at vi gør men de har ikke taget os før så de kan ikke tag dem og han var sku pisse flabet ham der som kom

• #8   9. dec 2015 Gem lortet væk lav falske salgspapier og så kan han rende jer

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
  • #11   9. dec 2015 Hvis din scooter er med nummerplade, så skal den overholde reglerne og være i lovmæssig stand.
    Jeg er ikke så sikker på at politiet ikke kan gøre noget uanset om de har set dig køre på den eller ej, nummerpladen betyder jo den skal opfylde nogle krav her i blandt tuning, er din scooter tunet (rulles til 40km/t eller mere) så er der jo et problem med typegodkendelsen, så tror ikke i skal være så skråsikre på at de ikke kan gøre noget, er den ikke indregistreret så tror jeg til gengæld ikke de kan gøre noget.

• #13   9. dec 2015 T.T

Har du nogensinde hørt eller set det nogen kalder en kassebil eller trailer? Sådan kan en scooter / knallert altså også komme fra A til B

• #14   9. dec 2015 Og det hjælper dig så ikke en dyt hvis der er nummerplade på den

• #15   9. dec 2015 Speedster. Dokumentfalsk... Han er i sin fulde ret til at sælge den. Og tvivler stærkt på at der bliver gjort en retsag ud af det.

• #17   10. dec 2015 Altså han kan sq da skrive papirerne med en kammerat så er den i teorien solgt men alligevel ikke så er der 2 gyldige underskrifter men de er stadig "falske" da handlen ikke er sket. Der vil aldrig blive en sag ud af det. Og betjenten dukker med stor sansynlighed aldrig op. Og hvis han gør må man jo bare mande sig op og bede ham forlade privat grund. Han har intet at skulle der uden en ransagnings kendelse og det får han næppe på en scooter smiley

• #18   10. dec 2015 Kp: en parkeringsplads til brug for medarbejder og andre som har et erne på virksomheden er ikke "privat område" her gælder færdselsloven og kræver ingen ransagnings kendelse.
    Hvis det er en indregistreret knallert så skal den overholde de regler der er afhængig af om det er en 30 eller en 45
    Nu er loven jo lidt speciel for knallert idet politiet kan afprøve knallerten på rullefelt og ud fra resultatet kan give bøde og i værste fald konfiskation + bøde.
    Er rimelig sikker på at hvis knallerten er fra før registrerings pligten (altså uden nummerplade) så kan der stadig være et problem hvis den holder på "offentlig tilgængelig grund" altså på samme måde som hvis en uindregistreret bil holder parkeret på offentlig grund/vej hvilket er ulovligt.

• #19   10. dec 2015 Søren når manden har sin scooter stående hjemme gemt væk i skuret så har hr betjent intet at komme efter... Går stærkt ud fra at betjenten vil vise sig hjemme på hans adresse og ikke på firma adressen

• #20   10. dec 2015 KP det gik du så ud fra, men ikke mig smiley
    Men kommer jo stadig an på hvad der blev sagt eller skrevet, har de fået en advarsel af politiet og at de så skal fremvise en lovlig knallert, så har politiet nu stadig en es i ærmet da forseelsen allerede er begået.

• #21   17. dec 2015 nu er det sådan politiet ikke må tag din scooter 1 gang og han skal føst tag den eller se den på vejen vis han har mistanke om at den kører få stærk politiet overholder eller ikke selv regler men han sage han kom mandag men kom aldrig

• #23   17. dec 2015 nikolaj F: Hvis du kommer trækkende med en indregistreret knallert, så er politiet i deres gode ret til at kontroller den, loven siger den skal være i lovlig stand, så i dette tilfælde behøver han ikke se dig køre på den.
    Da loven er udformet sådan for knallerter at du får bøde hvis den af prøves på rullefelt og den måles til 40km/t eller der over (for en knallert 30), straffe bliver nøjagtig den samme som hvis du kørte på den.
    Og som Speedster121 rigtig skriver så kan de tage den 1. gang hvis den rulles til 100 eller derover.
    Hvis du fks. er taget en gang tidligere med mere end 43km/t (altså næste gang må de tage den) og du kommer trækkende med din tunede scooter og den rulles til 43 km/t eller mere så kan de konfisker den.

Kommentér på:
regler få scooter

Annonce