Tændrør {{forumTopicSubject}}
Hej mit tændrør på min pgo comet er blevet sort selv om at jeg har dyse 78 i og det har jeg hele tiden kørt med og inden jeg kørte idag var tændrøret cocio brunt.... Forskellen er at jeg med vilje har smidt 20 ml olie mere i selvom jeg havde smidt i til en 2 procents benzin blanding så min comet oser også lidt udover det olie der smurt i cylinder og stempel da jeg samlede den for i mellem 1 og 2 gang jeg kørte på den har jeg haft motoren taget af og skiftet sodsæt, krydspind, låseringe, nåleleje og membranblad osv så er det ikke oliens skyld at min comet har sort tændrør men den 4-takter slet ikke men selvom der er slyng kobling på så er den lige 5-10 sekunder om at komme afsted når jeg starter den og den oser også der... Kan mærke den tager gassen men det som om den ikke kan brænde benzinen eller hvad man siger helt godt af så den kan rykke sig med det samme... Har tecnigas silent pro udstødning på uden begrænsning og alle andre begrænsninger fjernet i motoren.... Og stor udstødningsport.... Det virker for mig som at motoren ikke i kold tilstand kan brænde den ekstra olie af for når den er varm er det lidt noget andet
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Ingen grund til at køre med mere end 2%..
jul 2011
Er det så til 10 liter benzin i en dunk, eller til en halv liter i tanken?
Der er lidt forskel på om den jo så kører med 2,2% eller 8%..
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427
apr 2007
jul 2011
Det burde ikke give så stort et problem..
Det skyldes nærmere det olie du smurte delene ind i, som nu er uforbrændt i udstødningen..
Om dysen er korrekt ved jeg ikke, da jeg jo ikke aner hvilken opsætning du har
- Du kører uden oliepumpe?
apr 2007
Tændrør