Hjælp til scooter problem. {{forumTopicSubject}}
Hej, SG!
Jeg står stadig med en scooter der ikke kan køre, efter 2 udskiftninger af cylinderkit.
Jeg kan ikke få den startet selvom tændrør giver gnist og benzin for den nok af
Kan krumtappen være årsag til at den skyder en gang imellem med luft ud af udstødningen når man prøver at kickstarte den, eller kan det være årsagen til at den ikke vil starte?
Da jeg for et par dage siden ville se om jeg kunne få liv i den med det værktøj jeg nu har liggende og den viden jeg har, prøvede jeg at få i liv i den uden held.
Jeg lod dog mærke til at der stadig ryger benzin ud imellem cylinder og krumtapshus. Som den har gjort siden første gang jeg skiftede cylinder da det havde gamle havde sat sig.
Er jeg nød til at smide den til mekaniker, og hvad vil de tage for at kigge hele motoren igennem?
Jeg er ret sikker på at problemet ligger omkring cylinder/krumtap.
Det ville gøre mig glad med lidt hjælp her, da jeg står lidt på bar bund!
Mvh Mickey.
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Men din motor er utæt..
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Desuden fucker man squish op ved det..
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
Den har været på CELF hvor at de måtte skifte noget af motorblokken omkring cylinder fordi der var et hak, men om det har lavet det, aner jeg virkelig ikke.
Vil bare så gerne have den fixet så den kan køre, da jeg virkelig har brugt meget tid på den og penge for den sags skyld.
Jeg har fået sat dette cylinderkit på: http://speedline.dk/da/scooter/cylinderkit-dr-racing-parts-50ccm-oe10mm-s-t-kt00095/ - og det vil så sige at det er anden gang jeg har måtte montere et cylinderkit da det første var sat i forkert (Stempelringen hoppede af og ridsede cylinder og stempel) og det andet er sat på og den har kørt 3 gange efter.
Alt der er med i det cylinderkit er blevet brugt, og gammel pakning er blevet fjernet inden montering, etc.
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Kan dog være de har forsøgt at lappe den med kemisk metal eller andet..
- Hvilket jo så tydeligvis ikke er gjort godt nok..
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
Det var det jeg fik af vide af CELF og min kammerat..
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Mickey det hedder en motorblok fordi det er en blok, altså en støbt blok, den kan man ikke bare skifte noget af.. En scooter blok er dog samlet af to dele, en højre side og en venstre side.. Men der er ikke noget man kan skifte omkring cylinderen..
Og bare det din finger kan blive våd er rigeligt til den ikke kan starte desværre..
- Hvis du har betalt for at få det lavet, så gå tilbage til dem og forlang at få det lavet om eller pengene retur..
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
For der er kompresation, og den giver gnist på tændrøret. Når jeg giver den halv til hel bundgas men jeg prøver at kickstarte lyder det som om at den får for meget luft.
Og af en eller anden årsag da den blev lavet på CELF og fik hjælp der til mit hovedstøtte ben har du skåret et stykke af blokken ved blæserhjulet. Har dette noget at sige? Den har været til anden mekaniker der har skiftet nogen få ydre dele (Såsom hovedstøtte ben, kickstarterpedal, smurt det indre i kickstarter pedal osv.) og han siger at det ikke betyder noget?
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Og den får for meget luft ja, da den suger luft ind hvor den drypper benzin ud..
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Så kan du få den af, kan du også få den på igen
Og glem det med to bundpakninger..
Det bliver den ikke mere tæt af, og desuden vil du miste effekt ved det, da du fucker squish op..
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
Hvad er dit råd så til at få løst dette hvis det er dette sted hvor benzinen ryger ud af der er problemet?
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
Så det cylinderkit som jeg også linkede til tidligere. Det er tynde metal pakninger, meget nemme at ødelægge faktisk, og bøje.
Ville der være forskel på f.eks: http://speedline.dk/da/scooter/pakningssaet-dr-racing-tp-trophy-racing-plus-47mm-s-t-9907060/
Og på: http://speedline.dk/da/scooter/pakningssaet-standard-50ccm-s-sw-211790121/
I forhold til tæthed. Jeg ved ikke hvad materiale link nummer 2 er af, men det ligner lidt mere noget gummi dims agtig noget hvor det første link bare er rent metal/alu.
Ville der være forskel på det?
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Keven ved du hvad squish er?
Du skal desuden snakke ordentlig din tegning..
- Du aner jo ikke en kæft om hvad du snakker om..
apr 2012
Følger: 46 Følgere: 22 Scootere: 28 Emner: 3 Svar: 35
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Intet svar..
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
Har du en løsning på dette?
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Men kunne forestille mig det skyldes mærker på pakfladen efter en tidligere forkert afmontering af en gammel cylinder.. Det er før se folk banker en skruetrækker ind mellem blok og cylinder for at få den af, men det kan aluminium bare ikke holde til..
Det kan repareres med kemisk metal men det er MEGET svært at få 100% tæt..
En pakning af gummipap kan måske gøre det, men det kommer igen an på hvor slemt det er..
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
feb 2007
Følger: 103 Følgere: 107 Scootere: 6 Emner: 13 Svar: 687
Et friskt gæt på hvorfor den er utæt i bunden kan også være at de to blokhalvdele ikke "passer sammen". Når en motor er færdig støbt bliver aller pakflader afrettet med en fræser, så de er helt plane og passer sammen.
Jeg har aldrig selv oplevet at to halvdele passer så dårligt sammen det ikke kan blive tæt, men har set så store forskelle at det kunne måles, ses og mærkes. Hvis det er det som er fejlen, forudsætter det jo også at den aldrig har været tæt.
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
Kan desværre ikke lave alt selv, men 10.000 kr ud af vinduet ihvertfald
feb 2007
Følger: 103 Følgere: 107 Scootere: 6 Emner: 13 Svar: 687
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
feb 2007
Følger: 103 Følgere: 107 Scootere: 6 Emner: 13 Svar: 687
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
Evt link til t-hansen?
Så vil jeg forsøge med det.
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
feb 2007
Følger: 103 Følgere: 107 Scootere: 6 Emner: 13 Svar: 687
Jeg er med på der står ikke benzinfast, ikke desto mindre fungerer det upåklageligt.
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Der er også folk der vinder i lotto
feb 2007
Følger: 103 Følgere: 107 Scootere: 6 Emner: 13 Svar: 687
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
Men skal den købes ved thansen?
mar 2014
Følger: 10 Følgere: 6 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 18
Hjælp til scooter problem.