1.059 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
dax dax
hvad er forskelen på en skyteam dax og
honda dax og hvad er dålig ved dem og godt ved dem
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 14 Svar: 307
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.022
jul 2016
Følger: 25 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 9
mar 2008
jul 2016
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.579
Forrige ejer havde heller ikke passet ret godt på den, og den havde dot godt nok hårdt.
Malingen på stellet holdt ikke, kromen rustede, alt rustede, motoren vibrerede meget, 3. gear var færdigt, koblingskablet knak, speedokablet knak, den ene pære i speedometeret sprang og sodede hele speedometeret til. Baglygtepæren gik da det røde plastic havde taget skade så der kom vand ind. Betrækket på sædet begyndte at sprække. Originaldækkene var hårde som plastic. Lyset fra forlygten var en joke. knapperne ved håndtagene bandt. studser slanger al gummi døde.
Det var omkring 2011-2012 og det var en mc fra 2006.
Som sagt passede jeg ikke på den. MAnge af skavankerne var nok undgået med et sprøjt wd40 på alt blottet metal en gang om året. Parkering indendørs om vinteren. Og jeg fik den billigt så 1000kr på opgraderinger/vedligehold så havde den nok holdt bedre. Men det var altså en grim langsom maskine som jeg kun skulle bruge et års tid til bytrafik, køre "stille og rolig" gennem en skov nogen gange
Jeg ved ikke hvordan kvaliteten af Hondas originale dax var dengang, men jeg kan kun forestille mig at skyteams produktion af deres skyteam monkey ikke er på plan med hondas.
Dog vil jeg tro de producerer den med ægte honda patent så den burde køre som en dax.
Bare vær opmærksom på at skyteams 50cc motor nok er svagere end nogen af de motorer Honda lavede den med dengang.
Motorvibrationer kan godt være lidt værre.
Men jeg tænker mest på kvaliteten af betrækket på sædet. Kvaliteten af lakeringen af stellet. Kvaliteten på kromen.
Gummi slanger kan også godt blive trætte lidt tidligere så måske skal man have nye slanger ny studs og andre nye dele til den for hver 5-10 tusind km /hvert andet år når den skal have større service.
Dækkene er med formentlig noget der er lige til at lukke op og ***** i.
Ligesom på de nye Honda Grom
Honda Dax blev designet og produceret af mennesker der opfandt den og som ville opnå den position i branchen som Honda har idag.
Skyteam laver billige maskiner ved at købe gamle patenter der er overskredet holdbarhedsdato.
Det gør de for at tjene penge.De har ingen ambitioner om at gøre deres arbejde specielt godt. De skal bare have losset nogen maskiner afsted så de kan få nogen penge i kassen på kort sigt.
Hvis ikke du er helt forelsket i en dax og kan finde en velholdt skyteam billigt.
Hvis du bare vil køre en sæson eller halvanden. Så vil jeg ikke nødvendigvis fraråde en skyteam monkey.
Oghvis du ikke har noget mod at skulle skrue i maskinen. Vaske den når den bliver beskidt og bruge tid + penge på at få nogen dæk på der ikke sender dig til tælling hvis du får brug for vejgrebet.
At bruge 3000+ på et køretøj og så spare 150kr på dækkene er lidt som at købe det nyeste bedste tv til 35'000 kr og så ikke gide pudse sine beskidte briller når man skal se på det
Generelt vil jeg fraråde den.
Livet er sku for kort til skyteam.
Men hvis det alligevel ska være så kan den godt gå an tror jeg
mar 2008
jul 2016
dax