{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Knækket bolt i cylinderen {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg står med dette problem at jeg er kommet til at knække en af de to bolte som holdte udstødningen fast til cylinderen...
Jeg er så heldig at der er et lille stykke af bolten ude som man så kan tage fat i med en papegøjetang, bolten kan dog ikke drejes rundt. Har brugt en god omgang VD-40 men ikke med held.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knækket bolt i cylinderen
  • #1   13. nov 2016 Det lyder da træls

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.094
    #2   13. nov 2016 Den nemme løsning er at svejse en møtrik på den stump der stikker ud, og så satse på varmen fra svejsningen løsner den.

Eller skal du igang med en boremaskine, og simpelthen bore resten af den knækkede bolt ud, og så skære et frisk gevind.

• #3   13. nov 2016 Ja så har du jo prøvet det også...!!

• #4   13. nov 2016 Mit bedste råd er at du dropper svejseren med det samme og bare bore bolten ud og laver gevind med det samme. Men hver mand sin holdning og måde at gøre tingene på

• #5   13. nov 2016 Svejseren er da så absolut den bedste måde at gøre det på. Smutter boret bare lidt tid siden i både støbejern og alu så kvæster du gevindet ret hurtigt, og så er det ikke nok bare at skære nyt. Du skal op i et nummer større og have gevind bøsning i.
    Havde du været fra fredericia eller omegn havde jeg kunne lave det for dig for en rundt 50'er

• #6   13. nov 2016 Du har din måde, jeg har min måde som jeg også skrev...

jeg er mekaniker og har ihvertfald haft scooter de første 12år nu og har boret de første 17 for mig selv og venner uden så meget som en fejl i min tid med scootere, så derfor fortrækker jeg bord og gevind. Og det skulle meget gerne give sig selv at du skal op i gevind. Ikke alle folk skal have tingene skåret ud i pap( folk her inde kan godt tænke selv, men være i tvivl eller bare være sikker når der opstår nye problemer)

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.094
    #7   13. nov 2016 Jeg fortrækker svejseren, større chance for at redde det orginale gevind, og det tager ganske kort tid.

Bor er mit absolut sidste valg, og skal der endelig bores, så sørger man for at gå langsomt op i størrelse, så man slipper for oversize gevind i sidste ende.

• #8   14. nov 2016 Prøv at varme bolten op og drej for side til side

• #9   15. nov 2016 Okay tak for svarene. Nu har jeg ikke lige en svejser eller et bor til gevin, men jeg får lige kørt min scooter ud til den lokale smed og ser om han kan svejse en møtrik på. ?

• #10   15. nov 2016 René B. Du har også uddannelsen til at det kan lade sig gøre at bore op. Tænk nu på at den gængse 16 årige herinde ikke ligefrem har skruet det hele rigtigt på, måske kun har fars boremaskine fra 1970 i skuret at gøre godt med og ikke en komplet borekasse med bor i høj kvalitet. Så har du opskriften på katastrofe.

• #11   17. nov 2016 Tak for hjælpen. Fik den lokale smed til at svejse en ny møtrik på, og fik derved bolten af smiley

Kommentér på:
Knækket bolt i cylinderen

Annonce