Træk/Gas problem, PGO T-Rex 50 {{forumTopicSubject}}
Hey SG'er.!
Jeg har lidt problemer med min T-Rex50, i den sidste månedes tid har jeg haft nogle småproblemer, som i at den har haft lidt svært ved at starte og holde tomgang osv, de fleste ting er løst.
Jeg rodede scooter med en ven i en weekend i starten af december og der fik min ven sku ikke lige skruet mit tændrør ordendligt fast, så den skød mit tændrør a h*##¤¤%#" til, hvilket resulterede i at jeg intet gevind havde i topstykket til mit tændrør...
Dette er nu blevet udskiftet og nye pakninger er monteret...
Så en dag i december køre jeg på arbejde og ligger med gode 70-80 km/t og pludselig taber den trækket og larmer en hel del, som om noget er blevet utæt, men den kørte da normalt igen efter en lille pause.
Den er begyndt (i tomgang) at lyde på samme måde som hvis du står og hamre løs på en stålplade med en metal hammer og har derefter haft, hvad jeg ville kalde, nogle dødszoner på gassen.
En anden måde at forklare det på er at mellem 0% - 25% gas har den godt kunne trække og lød faktisk ok, mellem 25% - 85% gas der lyder der som om at du bare slipper gassen og at den hoster osv, men mellem 85% - 100% gas, der køre/trækker den så godt at hvis ikke du er forberedt på det, så bliver du rykket lidt længere tilbage på sædet...
Nu her efter nytår, er den desværre helt gal, mellem 0% - 95% gas, er den fuldstendig håbløs, larmer, sprutter, hoster og hakker uden at der er noget som helst træk og mellem 95% - 100% gas, der kæmper den en brag kamp for at komme op i fart, men kan ikke kommer op på mere end 40/50 km/t og det føles lidt som om at man sidder og lejer med gassen når du har den i bund.
Er der nogle herinde der har nogen idé eller nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet, da jeg bruger min scooter til at køre til og fra arbejde hver dag
- Rasmus
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.123
Tag det ud og rens det i benzin og vrid det forsigtigt op.
Det vrides, ved at du krøller der sammen inde hånden, så benzinen presses ud.
Mål elektrode afstanden på dit tændrør, eller skift det ud.
Tag rullerne ud se om de er blevet kantede.
Der er en fotoguide, herinde, som viser hvordan du tester din choker.
Følg den og test om din choker virker, som den skal.
Træk/Gas problem, PGO T-Rex 50