{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Jonas H
Jonas H
Tilmeldt:
19. apr 2017
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20

sr50 {{forumTopicSubject}}

nogle der lige har tid til at give mig nogle forslag
jeg har en sr 50 45 kmt som jeg lige har købt og selvom at det er en 45 kmt vil den ikk over 30kmt 35 ned ad bakke og den er godt nok død .
det skal så lige siges at den lyder sund og starter 1 gang
hvad tror i?
mvh jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sr50
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #1   19. apr 2017 Udstødning faldet sammen ?

  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #2   19. apr 2017 måske kan du difinere lidt mere hvad det vil sige mvh jonas


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #3   19. apr 2017 jeg er tilbage om 1 times til skal lige ud at spise mvh jonas


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #4   19. apr 2017 Hvis udstødningen er tilstoppet så kan den dårligt komme af med udstødningsgassen, og så kan den dårligt trække sig selv.

    Men det kan selvfølgelig også være andet.


  • #5   19. apr 2017 Fjern udstødningspakningen og sæt udstødningen løst på, så den larmer lidt mere.
    Se om det ændre noget.
    Du skal ikke køre for meget med det, for det ændre forbrændingen, men prøv en lille tur.

    Tag lige et billede af motoren ( kickstarterskjoldet ), så vi ved om det er morini, mina eller ditech.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #6   19. apr 2017 hej det er en mina motor


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #7   19. apr 2017 Når du har den startet, så prøv at lig mærke til om der er godt blæs på røgen der kommer ud af udstødningen, hvis ikke så kan røret være faldet sammen.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #8   19. apr 2017 det kommer godt nok ud syntes jeg men kan se udstødningen er svejset dårligt 2 steder men hvad kunne det ellers være


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #9   19. apr 2017 Tager den gassen godt nok ? Det kunne jo tænkes den måske bare trænger til service.

  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #10   19. apr 2017 den er som sagt død i optræk og når jeg skal starte op går der ca 3-4 sek inden den kommer fra start og syntes ikk helt den tager særlig mange omdrejninger og den vil kun køre hvis det er lidt elller fuld gas der i mellem vil den ikk og så vil den helst have choker hele tiden selvom at det er en lang tur

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #11   19. apr 2017 Så tvivler jeg på det er udstødningen, men nok nærmere et generelt service den mangler.

    Hvis det er en SR50 med Minarelli motor så er det også efterhånden en ældre model.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #12   19. apr 2017 ja den er fra 98 men kun gået 8000 og kun en ejer og det er en ældre mand før mig så kan ikk forstå det

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #13   19. apr 2017 Den må have stået stille en del ?


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #14   19. apr 2017 ja men der er helt ny cylle + stempel og membran hus + plader og studs og ryller og ny koblings fjedre

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #15   19. apr 2017 Det var da en voldsomt masse nye ting på en maskine der ikke har kørt længere.

    Men når det drejer sig om en maskine af den alder, så tjek gummistudsen ved karburator den kan være revnet, tjek også luftfilter og slangen til luftfilter, de har det også med at gå til af alderdom.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #16   19. apr 2017 ja men det var ikk fordi den manglede nye dele det var bare mig der syntes den lige skulle have lidt opfriskning har tjekket det eneste der er , er det med den gummi slange fra kaburator til luftfilter er revnet. kan det have så meget at sige?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #17   19. apr 2017 Ja, hvis den slange er revnet, så kommer der alt for meget luft ind, og så kører den netop ganske underligt.

    Det kan desuden i værste fald koste et cylinderkit da den kører mager.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #18   19. apr 2017 ok det prøver jeg i morgen men kan du se om det ku være andet? så jeg kan tjekke lidt forskelligt i morgen

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #19   19. apr 2017 Tjek for mørt gummi, som skrevet - det er en ældre maskine - og selvom det er kvalitet, så holder gummi ikke for evigt. smiley

    Jeg tror ikke der er andre problemer, du skal dog være obs på hvis du skifter hele luftfilterkassen ud at der kan være forskel på dem, og det kan kræve omdysning af karburatoren. Se om du kan finde orginale reservedele, det vil maskinen takke dig for. smiley


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #20   19. apr 2017 alt er orginalt og det med dyse hvad tror du ca den skal køre med når alt er orginalt

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #21   19. apr 2017 Den der sidder standard - jeg kan ikke huske det må jeg ærligt indrømme. smiley

  • #22   20. apr 2017 På gliderøret sidder der på 30'ere ofte 2 begrænsningsskiver, på 45'ere sidder der ofte kun 1.
    Det kunne være det, det oplevede en af mine venner for nyligt.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #23   20. apr 2017 nej har fjernet den og der er ingen forskel heller ikk med det med luftfiltre ieg har kigget på i dag så nu er jeg blank igen

  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #24   20. apr 2017 og den trækker dårligere jo hurtigere det går den vil ikk mere en 30 og når jeg kommer på 10 kan man nærmest ikk se at den rykker sig på speedometer den er mega sløv nærmest ingen træk kraft efter 15 og op til de 30 kmt men starter som sagt første gang og lyder egentlig sund ????

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #25   20. apr 2017 Det er muligt du skal igang med at lege med dyser nu hvor du har skiftet cylinderkit på den, at den kører bedre med choker tyder på dysen er for lille.

  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #26   20. apr 2017 ja men kan det passe at når alt er standart kun pillet skive at man skal køre med dyse over 90


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #27   20. apr 2017 Nej det lyder helt forkert.

    Jeg mindes at min gamle SR50 kørte med en 76 dyse i en 17.5 mm dellorto, standard cylinder, standard luftfilter.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #28   20. apr 2017 ja ikke men tændrør tyder på det da den er helt hvid/grå


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #29   20. apr 2017 men den er født med 12 mm dellorto

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #30   20. apr 2017 Ja, det ved jeg - jeg opgraderede bare til en 17.5. smiley

    Det kunne være en utæthed der driller dig, der er ihvertfald noget helt galt hvis du skal køre med en 90'er dyse til en standard opsætning.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #31   20. apr 2017 ja det frygter jeg også men hvor kan den lige være utæt ??
    jeg frygter jo mest motor blok men den drypper ikke nogle steder efter hvad jeg kan se


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #32   20. apr 2017 Jeg ville starte med hvor du har pillet. smiley

    Hvis maskinen kørte som den skulle inden, så ved du hvor fejlen skal findes.


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 20
    #33   20. apr 2017 det er problemet den har været sådan da jeg købte den det er også derfor jeg er usikker .
    hvor vil du da mene den kunne være utæt??


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 51 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.086
    #34   20. apr 2017 Jeg vil ikke komme med et gæt, den nemmeste måde for mig er at starte motoren op, og så bruge en dåse bremserens eller andet der brænder godt, og så sprøjte på samlingerne hvor den kan være utæt.



  • #35   20. apr 2017 "Den vil helst have choker"
    Din dyse er 6 for lille.
    Det er sten sikkert.
    Måske mere.


Kommentér på:
sr50

Annonce