{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.308 visninger | Oprettet:

L H
L H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Import af Honda Dax - er det muligt eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at købe en ældre Honda Dax i udlandet (fra 70´erne), for at importere den til Danmark, og indregistrere den hér.

Motorcykler kan man uden videre importere - men hvordan forholder det sig med knallerter?

Er det egentlig muligt? Eller skal den være typegodkendt i DK?

Er der nogen der kan linke til noget lovgivning, eller nogle regler der beskriver emnet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af Honda Dax - er det muligt eller ej?
  • #1   2. jun 2017 Nu snakker du om en gammel veteranknallert. Dengang den var på mode var hjelmen ikke engang påkrævet. Forsikre den igennem veteranklubben og tænk ikke mere over det. Du kommer aldrig til at høre noget for det hvis du bliver stoppet.

• #3   3. jun 2017 Hvorfor dog købe sådan noget kinaskralder det er der jo ikke noget sjovt i...

• #5   3. jun 2017 Hvis man vil have originalen så er man næppe til en dårlig kopi.

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2017

#9   4. jun 2017 Jeg er ikke interesseret i en Skyteam Dax, jeg vil gerne have én af de gamle Honda Dax fra 70´erne.

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2017

#10   4. jun 2017 Det er nogle år siden jeg sidst har haft en gammel knallert. Såvidt jeg husker havde man ikke en reg. attest dengang - men oplyste bare stelnummeret + evt. motornummeret til forsikringsselskabet, og så var man køreklar.

Er det fortsat sådan? For hvis det er det, så er det jo bare at købe, og så følge den procedure.

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2017

#12   4. jun 2017 Hej T.T.
    Mange tak for info - den oplysning er nyttig.

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2017

#14   11. jun 2017 Natteravn: Hvor har du set den 74´er dax, der er til salg?

Kommentér på:
Import af Honda Dax - er det muligt eller ej?

Annonce