Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ledningsnet
  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 13 Emner: 11 Svar: 19
    #2   27. jun 2017 Pgo hot 50

• Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 13 Emner: 11 Svar: 19
    #4   28. jun 2017 Carsten, det har jeg allerede kigget på, men min elektriker side er ikke så stærk smiley Kunne det være en mulighed at tage ledningsnettet, og bare erstatte det stik for stik? Eller kan man stadigvæk komme til at sætte det forkert sammen Sådan?

• #5   28. jun 2017 Hvis det er originalt og der ikke står hvor de enkelte stik hører hjemme burde du stadigvæk kunne bytte stik for stik kan ikke huske men mener ikke mange af dem kan sættes forkert , tag de logiske først og derefter stik (ledningsfarve ) styk for styk og byt . Det burde ikke gå helt galt .

• #6   29. jun 2017 Der er ingenting der kan samles forkert med mindre man bruger hammer og gasbrænder/buskrydder ;o) Der er en lille forskel på ældre og nye ledningsnet. Men udskriv et af diagrammerne og start fra en ende af. De steder du kommer i tvivl kigger du i diagrammet og ser om farverne passer (Nogle brune ligner orange og omvendt), det giver også lidt træning. Der er en rar dansker der har uploadet et hot diagram i farver han selv har farvelagt, kan ikke lige finde det, men jeg har det liggende et sted. Får du det samlet så det fiser noget af, har du sgu specielle talenter. Når nu jeg er ved det: De Hotter har et "par" (Eller 10) steder hvor ledningerne er stærkt underdimensioneret til den strøm der trækkes. Så tjek i hvert fald den Tykke Rød/Hvide og den blå/ sorte der går til tændingslåsen. Specielt den første lever et hårdt liv, og hvis ikke du kan se nogle defekter på ledningen, så kig i det firebenede stik. Det lille stik i enden af ledningen er ofte helt grønt, og jeg har tit oplevet at hanstikket følger med op når man adskiller det. Og så sørg for at alle stelforbindelser er helt rene før montering, og giv dem gerne en go' klat af Kløvers vandfri vaseline (10,- ved Harald N) Kan også bruges med fordel i alle stiksamlinger, batteripoler m.m. hvis man vil forlænge levetiden på et lorte ledningsnet ;o)

• #7   29. jun 2017 Og der var diagrammerne saft susme':

https://www.dropbox.com/sh/22kmvg6k3qwjxjh/AABDUPfKB_UhziYjz1QTu2MNa?dl=0

Kommentér på:
Ledningsnet

Annonce