{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.762 visninger | Oprettet:

jesper n
jesper n
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Sprunget sikring {{forumTopicSubject}}

Hej sg

Efter et par år hvor min scooter har stået stille, har jeg endelig fået den ud og kører igen. Der er bare det problem at når jeg sætter mit nye batteri i og drejer på tændingen, så springer sikringen.

Den kan sagtens starte og kører helt fint, når jeg har pillet batteriet ud.

Nu er jeg efterhånden løbet tør for muligheder da jeg har skiftet en masse dele på den.

Håber en derude kender svaret på mit problem. Tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprunget sikring
  • #1   25. jul 2017 har du vendt dine ledninger / poler rigtigt?? det er set før herinde..

• jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    mar 2012

#2   25. jul 2017 Yes, arbejder til dagligt med biler, så ved en smule omkring tingene. Har prøvet at fejlfinde i hoved og røv, men mit umiddelbare bud ville være en forkert for det hele virker når den ikke er sat i, men kan sagtens kører med den cdi uden batteri.

• #3   25. jul 2017 Ok så du langt over niveau ( herinde)
    håber der er nogle der kender dit problem . .

• Torpedo
    Torpedo Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #4   25. jul 2017 Du snakker sort Jesper, prøv at læs hvad du har skrevet, der mangler noget i teksten smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #5   25. jul 2017 Der er vel en kortslutning et sted eller noget med for højt strømforbrug.
    Sørg først for at sikringen er korrekt ampere.
    Så tag alt fra som bruger strøm.
    Drej tændingen til ON og se om sikringen springer.
    Så kan du sætte de elektriske ting til en af gangen og se hvornår sikringen springer.

• jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    mar 2012

#6   25. jul 2017 Sorry der manglede noget ja...har skiftet hele ledningsnettet og ny stator. Alle stik har været pillet fra, så der kun har været forbindelse til det nye ledningsnet. Når jeg så sætter min cdi i stikket springer sikringen??så mit spørgsmål er om man kan kører med en forkert cdi, selvom den er købt til min knallert? Eller kan det være min spændingsregulator der har en fejl? Håber det gav mere mening nu

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #7   25. jul 2017 Du kunne prøve og tage alle ledningerne ud af CDI-stikket og så sætte stelledningen i og så resten en efter en og se hvilken ledning der smelter sikringen.

• jesper n
    jesper n Tilmeldt:
    mar 2012

#8   25. jul 2017 Tror jeg jeg vil prøve imorgen, tak for hjælpen smiley

• #9   26. jul 2017 I stedet for at springe alle de sikringer, så sæt en 12v pære i serie i dit pluskabel. Når den lyser er den gal. Og meget nemmere at fejlsøge i stedet for at bruge pensionen på sikringer. Det lærte mekanikere da jeg var i lære. En del år siden, men lærte dog lidt inden vi gik på jagt efter dinosaurusser smiley

Kommentér på:
Sprunget sikring

Annonce