Defekt scooter {{forumTopicSubject}}
Hej knallertgruppe,
Jeg var ude for ikke så lang tid siden og køre på min PGO Hot 50, den startede fint, kørte fint, men senere på dagen da jeg skulle ud og køre igen, der kommer jeg kørende med fuld fart på hele 37,- km/t da den lige pludselig dør ud, fra 37 til 30, 20, 10 og så 0.. Den havde stået stille i 14 dage på grund af ferie, og jeg troede i starten det var på grund af benzin da den næsten var HELT tom, men da jeg fik noget benzin i den kunne den stadigvæk ikke starte, jeg har prøvet at sætte et nyt tændrør i, og samt at se om det nye gnister og det gør det? Ingen gnist overhovedet, det har intet med batteriet at gøre, da alt andet fungere, batterimæssigt. Nogen ideer?
feb 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.501
Prøv og stik diverse ting fra hinanden i forbindelse med tændingssystemet og se om der er grønt ir og rens og sørg for der er god forbindelse.
Stelforbindelse (batteri, stel, motor), tændrørshætte, tændrørskabel, tændspole, CDI-boks, generator, pickup, sikringer, tændingslås.
Se om du kan finde noget.
Ellers kan du bruge et multimeter til at måle om der er forbindelse diverse steder og hvor meget modstand (ohm) der er.
feb 2017
jun 2013
https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_fejlfinding_elektrisk.php#darlig_forbindelse
Hvordan det også engang der hvor tændrørskablet sætter i tændspolen.
Videoen virker ikke men det også lige hvordan den lyder når den ikke laver gnist.
feb 2017
Her burde du kunne høre den.
jun 2013
Det var mere hvis der var gnist og den ikke ville starte man måske kunne høre noget.
feb 2017
Defekt scooter