{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

Michael Z
Michael Z
Tilmeldt:
26. sep 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

RPM {{forumTopicSubject}}

Hey herinde har en hot 50 den er standart, men er lidt træt a den tager så mange omdrejninger da jeg køre mange lange ture er det lidt træls at høre på, ville det hjælpe at sætte lidt tungere ruller i smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RPM
  • #1   26. sep 2017 nej men hvis du slipper gassen lidt det hjælper og den har samme top fart

  • #2   26. sep 2017 Pil skiven, så tager den ikke lige så mange omdrejninger.

  • #3   26. sep 2017 Når det sidste stykke af gassen ikke rigtigt har en virkning, så er det pga forkert dysning, eller din scooters begrænsninger.

    At lade den geare op, som Adam skriver, så stopper de høje rpm, og den vil få både bedre tophastighed, samt meget bedre benzin økonomi.

    mvh


  • Michael Z
    Michael Z Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #4   26. sep 2017 Tænkte på at gå fra standart ruller 7,5g til 9,5g smiley


  • #5   26. sep 2017 Så vil jeg næsten godt vædde med at din scooter kommer til at køre elendigt.
    Pil skiven, det er helt gratis


  • #6   26. sep 2017 Hvis du piller skiven er det ikke længere helt gratis at blive stoppet på den..

  • #7   26. sep 2017 Så skulle man jo have haft 4-takt hvis man skulle køre langt og ikke vil høre på de mange omdrejninger

  • #8   27. sep 2017 #1
    Brian.

    Det er så faktuelt forkert.
    Samme fart og samme omdrejninger hænger 100% sammen, på en std scooter.
    Og den taber 2-4 kmt, hvis han slipper gassen 25%.

    Det bedste du kan gøre her, er at montere en omdrejningsbegrænser på din scooter og montere den, så den ikke kan fjernes.
    Evt støbe den og ledningerne sammen med din CDI.
    Inden at du støber dem sammen, så sætter du den til de omdrejninger, som du synes at din scooter bør tage ved toppen.
    Nu er topfarten nede omkring 25-30kmt istedet for de 35-40kmt.
    Så får du fat i ringe til vario, i forskellige tykkelser og finde den, som giver samme topfart som nu.
    Nu støber du omdrejningsbegrænseren sammen med CDIen og nu kører den længere på literen og den larmer mindre og cylinderen bliver slidt mindre.


Kommentér på:
RPM

Annonce