485 visninger
|
Oprettet:
RPM {{forumTopicSubject}}
Hey herinde har en hot 50 den er standart, men er lidt træt a den tager så mange omdrejninger da jeg køre mange lange ture er det lidt træls at høre på, ville det hjælpe at sætte lidt tungere ruller i
jan 2010
Følgere: 281 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.729
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
jan 2014
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 2 Emner: 19 Svar: 486
At lade den geare op, som Adam skriver, så stopper de høje rpm, og den vil få både bedre tophastighed, samt meget bedre benzin økonomi.
mvh
sep 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
okt 2013
Følger: 21 Følgere: 124 Emner: 59 Svar: 472
Pil skiven, det er helt gratis
jul 2011
Følgere: 111 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.297
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 45
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Brian.
Det er så faktuelt forkert.
Samme fart og samme omdrejninger hænger 100% sammen, på en std scooter.
Og den taber 2-4 kmt, hvis han slipper gassen 25%.
Det bedste du kan gøre her, er at montere en omdrejningsbegrænser på din scooter og montere den, så den ikke kan fjernes.
Evt støbe den og ledningerne sammen med din CDI.
Inden at du støber dem sammen, så sætter du den til de omdrejninger, som du synes at din scooter bør tage ved toppen.
Nu er topfarten nede omkring 25-30kmt istedet for de 35-40kmt.
Så får du fat i ringe til vario, i forskellige tykkelser og finde den, som giver samme topfart som nu.
Nu støber du omdrejningsbegrænseren sammen med CDIen og nu kører den længere på literen og den larmer mindre og cylinderen bliver slidt mindre.
RPM