{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Stalker opføre sig "mærkeligt"!! {{forumTopicSubject}}

Hej igen alle sammen;)

Min lillesøster har her for et par uger siden anskaffet sig en gilera stalker som desværre ikke kan tage "fuld æde"?? Den dør ved et bestemt punkt på gassen, (ca 2/3 ) den kan redes ved at slippe gassen lidt.
Har derfor skiftet dyse, og alt det andet basale men intet har virket? Har skiftet til min gamle 100% fungerende karburator ingen forskel. Har skiftet std udstødning til en GG, har også fjernet karburator "pladen".

hvad kan det være som jeg ikke har prøvet?

Skal siges den var 100% lovlig med alle begrænsninger tilstede, men jeg har som sagt skiftet udstødning og fjernet karburator pladen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stalker opføre sig "mærkeligt"!!
  • #1   27. apr 2018 Smid en større dyse i.

• #2   27. apr 2018 2/3 gas er din nål ikke dysen. dysen kan du først rigtigt mærke ved bundgas.

Det tætteste på sådan et problem er din luftskrue og nålen i karburatoren. Nålen kan indstilles på nogle karburatorer (de fleste tror jeg).

Hvis du skruer på luftskruen og den ændrer opførsel er luftskruen dit problem. den skal blot indstilles. såfremt du får det bekræftet, kan du skrive igen, så kan jeg guide dig til hvordan du indstiller den, hvis du er i tvivl.

• #3   27. apr 2018 Det kan være dysen også skal jeg lige rette på mig selv. ved 2/3 gas er det både nål og dyse der betyder noget for motorens aktivitet. Det er en relativt glidende overflade. Men hvis du siger at du har skiftet til en noget større dyse og det ikke har ændret på noget, så er det sandsynligvis de øvrige to - nål og luftskrue.

• #4   27. apr 2018 Skiftede som sagt karburator, men lod nålen side i std position. Luftskruen har jeg været igennem, og den ikke givet nogen "ordenlig" forbedring.

Skal måske siges, at den nogle gange skyder ud af udstødningen når den "dør".

• #5   28. apr 2018 "ordentlig" forbedring afhænger meget af hvordan du har testet og under hvilke forudsætninger. var den varm? osv. ... Der er nok flere ting jeg skal vide før jeg kan påpege med god sandsynlighed. Men hvis vi simplificerer og eliminerer karburatorens indflydelse, så tjek dit tændrørs farve og udseende. Tjek efter utætheder mellem karburator, studs og motorblok. Det med at den skyder kan skyldes at tændrøret ikke giver gnist mens stemplet er i top/svag gnist. Så snupper stemplet benzin/luft/olie blanding med ned uden at noget bliver brændt. Pludseligt brager det ud af udstødningen ved anden eller måske tredje cyklus. Tjek som sagt dit tændrør om det giver ordentligt gnist. Se om det ser normalt ud.

Lav en test hvor du piller tændrøret ud, sætter den i tændrørshætten og kickstart med tændrøret mod stel. Det er op til dig at vurdere om gnisten er kraftig nok. du skulle gerne kunne få gnist mere end 1 cm væk mellem stel og tændrør. Det er trods alt en >30.000 Volt puls.

Hvis der ikke er gnist nok og dit tændrør bare er i tip top stand, kunne problemet spores tilbage til tændspole, tænding eller måske CDI. Som du kan se er det nogle brede bud.

tjek desuden din membran. Tjek pladerne på den. Det kunne være at den pladerne når en selv resonans pga indstilling eller andet, der gør den dårlig ved 2/3 gas under de forudsætninger, hvor du er blevet udsat for et problem. pil membran ud og pust i modsat retninger af hvad luft/benzin går. den skulle gerne åbne i en retning og lukke i den anden.

Kommentér på:
Stalker opføre sig "mærkeligt"!!

Annonce