{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.779 visninger | Oprettet:

Johannes S
Johannes S
Emner: 1 Svar: 7

Hvorfor hyler min scooter? {{forumTopicSubject}}

Min Peugeot speedfight 4 hyler når jeg kører over 35 km/t. Og det forsvinder når jeg slipper gassen er, det lyder som om at lyden kommer fra enten kobling, variator eller fra motoren men jeg kan ikke vudere det.

Hvorfor gør den det?

Har kørt 1380 km og blev tunet ved 1300 km.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor hyler min scooter?
  • Johannes S
    Johannes S Tilmeldt:
    maj 2017

#2   9. maj 2018 Ja men jeg havde ellers lige fået lavet service og haft den på værksted fodi den ikke trak.

• #3   9. maj 2018 Hvad er der tunet på den?

• Johannes S
    Johannes S Tilmeldt:
    maj 2017

#4   9. maj 2018 Jeg skrev forkert den er ikke tunet. der er bare pillet skive og ikke andet.

• #5   9. maj 2018 Okay, tjek at alt er samlet korrket i vario

• Johannes S
    Johannes S Tilmeldt:
    maj 2017

#6   9. maj 2018 Ja, men det var bare en mekaniker der gjorde for mig så den burde være samlet ordentligt.

• #7   9. maj 2018 Ja, men det er stadig en mulighed

• #8   9. maj 2018 Vario har allerede taget ( form ) efter at være en 30ér så det den hyler gjorde min sym også efter skive var fjernet , tror det stopper når vario er ( kørt ) til uden skive gjorde det på min .

• #9   9. maj 2018 Kan godt væte

• Johannes S
    Johannes S Tilmeldt:
    maj 2017

#10   9. maj 2018 Det kan måske godt hænge sammen da der sidder en sum motor der i.

• Johannes S
    Johannes S Tilmeldt:
    maj 2017

#11   9. maj 2018 Sym motor

• #12   9. maj 2018 Skill vario ad og slib forsigtigt de flader remmen kører på med noget fint sandpapir 240 eller finer og se om det ikke hjælper !

• Johannes S
    Johannes S Tilmeldt:
    maj 2017

#13   9. maj 2018 Det prøver jeg

• #14   9. maj 2018 skal kun slippes så det har en ensartet overflade med andre ord ingen grov slibepapir og ingen kraft skal i grunden bare "rengøres "med forsigtighed

• #15   9. maj 2018 Kunne også være noget andet, så måske lige mig scooteren let igennem for at se at alt er som det skal være

• #16   9. maj 2018 Altså jeg har bemærket den lyd på mange af mine scootere.
    Det var tydeligst på min gilera dna. Det lød fuldstændig som en politisirene gør på afstand. Mega ubehageligt indtil jeg fandt ud af der var scooteren der sagde sådan.
    Har en gammel video med en adly hvor man tydelig kan høre det. Fra ca de 35 kmt.

https://www.scootergalleri.dk/video/diverse-scooter/93858-0_70

Skal ikke garantere alt er i orden.
    Men det kan være den bare siger sådan fordi cvt'en synger lidt højere end på andre.
    Kan også godt ske jeg kørte med tørre lejer et sted.
    Men kan også godt være det bare er når varioen bliver udvidet i takt med farten stiger, at luften så bliver blæst rundt anderledes inde i varioskjoldet og der opstår en fløjtelyd på grund af luft bevægelser.
    Svært at sige.

Jeg har aldrig gjort noget ved det og har ikke oplevet problemer opstod pga det

• Johannes S
    Johannes S Tilmeldt:
    maj 2017

#17   12. maj 2018 Efter en tur på ca 20 km startede scooteren at ryste. Hvad kan det være?

Kommentér på:
Hvorfor hyler min scooter?

Annonce