{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Jacob Bahl N
Jacob Bahl N
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 13

Min cylle har sat sig {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
Kørte en tur i går uden problemer og da min maskine skulle startes til morges satte stoppede min kickstarter og det havde sat sig. Kunne få det stemplet til at køre rundt igen men pludselig stopper den.
Skilte det hele ad og stemplet ser ikke godt ud men kan intet se på cylle.
Nogen der kan hjælpe med hvorfor den har gjort det og om jeg skal skifte cylle samt stempel?

Har aldrig haft problemer med den så kan den bare være slidt?

Det er en Aprilla SX 50 fra 2009

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min cylle har sat sig
  • #1   21. jun 2018 Smid billede af din cylinder. Det ligner og hører som en varmesætning, altså for lille dyse smiley Også selvom den kører godt, jeg har været der før ...

• #2   21. jun 2018 Var også sikker på at den havde varmesat sig men syntes bare det var mærkeligt når den har kørt 100% og jeg kunne trække den rundt bagefter.
    Men ved ikke om du kan se cylle her

profilbillede
  • #3   21. jun 2018 En cylinder kan aldrig nogensinde varmesætte sig eller lave den skade der, når man kickstarter den.
    Den skader er kommet snigende og har bare først manifesteret sig nu.
    Du har helt sikkert haft fjernet begrænsningen i udstødningen, uden at skifte til en passende dyse.
    Og tænkt at den trak skide godt i de høje omdrejninger.

Eneste grund til at den ikke har sat sig med et brag for lang tid siden, er at det er en alu cylinder og at den er vandkølet.

Det er mit bud og jeg er ret sikker i min sag.

• #4   21. jun 2018 Har dyset den om da jeg sadde min leovince på men lyder helt rigtigt i mine øre.
    Mit spørgsmål er bare om jeg så kan nøjes med stempel eller om der skal ny cylle på også?
    Så er det vel bare at samle den og dyse den op?:)

• #5   21. jun 2018 Nicasilforingen er sten hård, men dit stempel har aflagt et lag smeltet alu på cylindervæggen, så det vil ødelægge et nyt stempel.

Set i lyset af at du kan få et alu 50mm kit for cirka en tusse, så kan rep af gammel cylinder ikke betale sig.

Www.scooter-attack.com
    Vær opmærksom på skyllekanalerne, når du køber en ny cylinder.

• #6   21. jun 2018 Har haft præcis samme oplevelse dengang jeg havde min Kawasaki Kx 125. Kørte den ene dag og næste dag var den helt død, uden nogen problemer dagen før... Det var en varmesætning både pga for lav hoveddyse og utæt membran smiley

Kommentér på:
Min cylle har sat sig

Annonce