1.493 visninger
|
Oprettet:
Kold eller Varm scooter før køsel {{forumTopicSubject}}
tror det har været oppe et par gange før
har lige købt mig en peugeot SF4 2T luftkølet
og som overskriften siger
hvad er best at gøre før man køre rundt på
det enlig en ide jeg fik en gang der jeg stadig tunet scooter med både cylnder osv
men nu er den her så godt som sandart det vil sige malossi vario
med 8.5 g ruller
men ellers er alt standart på den
men hvad er enlig best for en scooter at den er varm eller kold inden man fiser rundt på den
lidt spændt på hvad i forskeldlige mener om lige dette tema
og vi snakker ikke om vild tunet
kun afbegrænset scooter køretøjer
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
Især om vinteren
okt 2016
Følger: 18 Følgere: 216 Scootere: 5 Emner: 14 Svar: 184
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.409
4t må gerne lige blive lidt varm inden brug. Især hvis den er kold.
På mine 2t der tænder jeg og kører straks. Med kvart gas, ud af gården, slipper gassen og triller 20 meter rundt om et hjørne og så får den mellem halv og fuld gas. Den kan godt pruste lidt der stadig, men der går el chokeren typisk fra allerede og så kører den fint. Dog kan den stå lidt lavt i tomgang ved det kryds der kommer 100meter senere hvis der er rødt. Men dereftet er der intet.
Den smule blowby m.v. den laver når den er kold, fordi stempelringe m.v. ikke er helt varmet op og udvidet sig endnu, det skader ikke nævneværdigt på lang sigt så vidt jeg ved.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.131
Ikke sandt.
De skal gerne have opvarmning, til når chokeren selv slår fra.
#2
Det er helt rigtigt, det du gør.
Især om vinteren.
Alt det du skrev i #0, det forstod jeg ikke rigtigt noget af.
apr 2017
Følger: 3 Følgere: 58 Scootere: 1 Emner: 25 Svar: 344
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.409
Tænker sekundær gearing måske kan have godt af at olien er varmet op. Men det bliver den rimelig hurtigt. Der ska vist ikke mere end et par 100 meter til før den sjat gearolie er varmet op af tandhjulene der kører i det.
Bemærk at de slet ikke varmes op af at den ståe i tomgang.
Baghjulet skal rotere.
Kyle fra dirt bike channel lader ikke sine 2t mc motorer stå i tomgang.
https://youtu.be/EVj8Yi6nPm0
I kommentarerne er der så en der skriver at han ALTID starter si med choker 10-15 sekunder.
Så lader han den stå i tomgang mens han lige blipper gassen ind imellem. Indtil ham kan mærke blokken er varm.
Og så kører han forsigtigt i 10 minutter
Det lyder som en hel pre flight check liste synes jeg hehe.
Der er noget om ikke at lade motoren varme for hurtigt op.
Men det er min opfattelse at man nemt kan spilde mange timer af sit liv, hvis man kører indtil flere ture hver dag og vil bruge 5 minutter hver gang den er kold, på at lade den stå og snurre længere end tomgangs forbuddet sådan set tillader
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 482 Emner: 63 Svar: 2.084
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.131
En 2 takter startes altid med fuld choker og fjernes gradvist, efter lidt tid.
Hvis det er manuel choker.
At en spade på Youtube ikke varmer sine maskiner op ( som nok også er banekøretøjer med alucylinder ), skal du ikke tage for gode varer.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 662 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.409
Men det ska nok passe at der er nogen grunde til man som minimum bør lade det varme op forholdsvis roligt.
Har bare aldrig hørt de videnskabelige forklaringer ku være meget skæg at høre egentlig
Kold eller Varm scooter før køsel