{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.314 visninger | Oprettet:

Plader, men ingen begrænsning?? {{forumTopicSubject}}

Nu de vil til at lave plader, var det så ikke en god ide, at man droppede hele det koncept med 30 og 45 knallerter?

For det første synes jeg det er mere sikkert at køre på vejen - bl.a andet fordi, man ikke skal overhale cyklister hele tiden.

For det andet ville det være nemmere for os, f. eks, hvis vi skal have plader på, ville det være nemmere for os, hvis vi må køre på vejen, så er der sikkert også flere der vil have dem på.

Desuden er der ikke den store forskel på 45km/t og 30km/t - men jeg synes faktisk man burde give knallerter lov til at køre ca 60 km/t - jeg ved godt det ikke kommer til at ske, men realistisk set, ville det da være bedre, hvis va bare fulgte med trafikken, og fulgte fartbegrænsningerne på de respektive veje....

Jeg synes hele den her regel med at scootere skal begrænses er latterlig... Også det med 30 -45 scootere burde afskaffes - det er lettere for politiet og os --- Men mest for os...

Men hva sys I ?? Det burde foreslås i stedet for at man bare skal køre 30... med plader...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plader, men ingen begrænsning??
  • #1   6. apr 2004 God ide med at vi skal måtte køre lidt mere!

• #2   6. apr 2004 det er noget fuck det med plader ... og at vi kun må kører 30 km/t ..... Stort set ingen køre 30 .... det er alt forlatterligt ..... synes også vi skulle have lov til at køre på vejen også så at man måtte køre 60 km/t

• #3   6. apr 2004 Hvis vi skal have plader, så vil vi køre på vejen...

• #4   6. apr 2004 30 km/t på vejen ?
    Det tror jeg sku næppe alle billisterne bliver så fandens glade for smiley Og hæve det til 60 kan nok ikke blive en realitet, desværre smiley

• #5   6. apr 2004 De er total dumme dem der har lavet reglen..."de kører for stærk og de må kun køre 30km/t" men så hvis de sætter en scooter ned til 25knallert så vil vi jo bare tune mere...de er volddumme :@

• #6   6. apr 2004 Nej, men så ihvertfald lade os køre 45, sammen med scooterne på vejen... Det er da det mindste, hvis vi skal have plader på...

Thomas E, jeg er udmærker klar over, at man ikke kan køre 30 på vejen...

Men hvis de er så meget imod at vi kører på vejen, så må man jo bare udvide knallertundervisningen, så den bliver lidt bedre, istedet for bare at fise rundt i en cirkel...

• #7   6. apr 2004 Fise rundt i en cirkel smiley Jeg er helt enig... En hver idiot kan bestå knallertundervisningen...
    Lav evt knallertundervisningen noget mere detaljeret og forøg sværhedsgraden i teorien...
    En pige kørte over for rødt og bestod... Enhver kan få knallertkørekort smiley
    Men det var da en mulighed Chistian

• #8   6. apr 2004 Men rundt omkring i Europa kører folk rundt med 60-70km/t... Det er da seriøst irriterende, at man skal trille rundt på cykelstier, når det er 100gange bedre, at vi kører på vejen...

Der har været så meget snak om, at scootere kører folk ned , men det ville jo ikke ske halvt så tit, hvis bare vi kørte på vejen...

• #9   6. apr 2004 Desuden er det da fesent... Det eneste sted en scooter ikke har motorkraft til at køre er motorvejen, så det er da latterligt...

Uheldene hvor scootere bliver kørt ned vil nok blive lidt flere, men det er da latterligt, når vi har lige så meget lys på som MC'er... Desuden slipper vi for alle de uheld med biler, som ikke holder deres vigepligt...

• #10   6. apr 2004 Kan kun give dig ret... Hvad ska vi gøre :/?

• #11   6. apr 2004 Jeg er så enig som man kan blive Christian. Det med at der bliver kørt fodgængere ned er jo, som du også siger, kun fordi vi er tvunget til at kører og slikke dem i røven.
    Vi skal kører på vejen med vores nye plader...

Vi vil have Christian N som dronning :o)

• #12   6. apr 2004 Jahh det kunne du godt tænke dig var smiley
    Vi vil i medierne!!!

• #13   6. apr 2004 Ja, men hvordan kommer man det??

Hvad hedder hende der minister tingen, som vil give os plader?? Kan man ikke snakke med hende??

• #14   6. apr 2004 Jeg er enig.. lad os få lov til at køre 60.. men så når det er kedeligt..!! så går folk jo mere amok..... med tuneriet-

• #15   6. apr 2004 ja.. vi samler en masse mennesker og laver kæmpe demonsration foran christiansborg, hvor vi står med voldtunede knallerter og råber af dem.. hehe

• #16   6. apr 2004 Daller P---

Det er jo ligemeget langt de fleste scootere er tunet i forvejen, men realistisk set, er det jo ligemeget, eftersom de bliver nødt til at følge trafikken...

• #17   6. apr 2004 jeg er enig med jer, men prøv lige at vise mig et link hvor der står at hvis der komer plader på så må man kun køre 30, for det har jeg hverken set eller hørt nogle steder.
    der er ingen der ved hvad der vil ske HVIS der kommer plader på, så skal man ikk lige vente med at skave sig før der er noget der er afgjordt.

men er fuldt ud eninge med jer hvis det bliver som i sige med at vi skal havde plader og køre 30....
    men vent nu og se hvad der sker

• #18   6. apr 2004 Der er ikke et link, hvor der står, at man kun må køre 30, for det siger sig selv - de vil give os plader, for at stoppe os fra at køre over 30 og og på vejen osv.

• #19   6. apr 2004 http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/index?ids[]=13099

Læs det her... Giver mig lidt ret...

• #20   6. apr 2004 Jo stephen N...

Her står det...

(link fjernet)
    grab_id=83&page_id=8128768&query=knallert&hiword=KNALLERTEN+KNALLERTER+KNALLERTERNE+knallert+

• #21   6. apr 2004 ok er lidt enig med dig men der står ikk at den kun skal køre 30 men der står heller ikk at den skal køre mere

• #22   6. apr 2004 Nej, men det siger da sig selv...

"....forslaget lægger ikke op til, at knallert-30 skal køre på vejen ligesom knallert-45 skal i dag...."

Men det her citat siger ret meget om det med at køre på vejen...

• #23   6. apr 2004 Alles forslag HØRT....
    Synes ikke at det lige præsist er 60 vi skal køre, hvorfor ikke bare lade os køre det scooteren kan køre når begrænsningerne er taget.. Så er det jo de der 60-70 stykker, et agument for det er: Vi kan køre længere på litteren, og vi forurener helleri kk så meget... Selvom ens scooter så pludselig kan køre 60-70, så kunne man jo bare følge hastighedsreglerne, altså m.h.t at køre inde i byen o.s.v.. Det er så FUCKED up latterligt at alle scootere skal neddrosles så vildt, vi blir fandme overhalet af snegle og alt muligt med 30.. Men de mongoler i folketinget ved ikke en skid, de ski fandme selv prøve og være scooterkører. Jeg kører aldrig på cykelstien, det er jo alt for sindsygt p.g.a. cykelisterne. Sådan er det altid, de laver reglerne og ved ikke en skid om hvordan de fungere. De brokker sig jo også over at vi forurener så meget, men min strret magic røg mega meget dengang den kørte 30.. Så kort sagt: Giv os bare de fucking nummerplader, men lad os dog kører uden begrænsinger, og lad os kører på vejen, og overholde færselsloven... Skriv hvis i er enige..

• #24   6. apr 2004 Peter B --- Det er jo det jeg siger for helvede...

Men hvad skal vi gøre ved det???

• #25   6. apr 2004 Tror man skulle prøve og få de idioter der har vedtaget alt det her lort til at køre på en lovlig scooter i bare en uge, så ville reglerne blivet lavet om med det samme..
    smiley ej gas..

Ved fandme ikk hva vi ska gøre.. Tror det kræver enorm tolmodighed, og tror også det er dem der bor tættest på København der har lidt af ansvaret for det. Lyder lidt lamt, men os andre der bor mega langt væk har jo ikk så meget og gøre...

• #26   6. apr 2004 Tja... Biler er jo også lavet med airbags seler og beskyttelse i hoved og røv... Og ikke mindst bremser, som er beregnet til de hastigheder...

Men er der nogen der ved hvem der er ansvarlig for det med plader osv, for så vil jeg overveje at skrive til personen...

• #27   6. apr 2004 Nej ved faktisk ikke hvem det er der direkte sidder og laver alle de fucked up regler, men det kan man vel finde ud af.. SERIØST hvor mange stemmer for at vi sender en mail til tv2 nyhederne eller så'n noget ? Så skal vi nok li omfomulere vores sprog lidt.. smiley Har i ikke msn alle sammen, så kan vi tage en fælles sammentale..
    Min msn: panp@tiscali.dk

• #28   6. apr 2004 vi sender alle en mail til tv2 om det her !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #29   6. apr 2004 Her er tv2's kontakt oplysninger..
    TV 2/DANMARK
    Rugaardsvej 25
    5100 Odense C
    Telefon 65 91 12 44
    Telefax 65 91 33 22
    e-mail: tv2@tv2.dk

Ved ikke om vi på en eller anden måde kan få skrevet et fælles brev eller sådan noget..

• #30   6. apr 2004 send til den e-mail: tv2@tv2.dk

• #31   6. apr 2004 Jeg ka ikk husk hva HUN hed.. Men bare at det var en kvide!!

Hvis der kommer plader på så laver jeg sådan et beslag på mit "vario-skjold" hvor pladen så sidder på og hvis paderne så sku kom efter moi, så gir man li pladen et "dask" fordi den sider på en hængsel eller sådan noget og så ka de se nada.. Hvis i forstår??!!??

• #32   6. apr 2004 Jeg ka ikk husk hva HUN hed.. Men bare at det var en kvide!!

Hvis der kommer plader på så laver jeg sådan et beslag på mit "vario-skjold" hvor pladen så sidder på og hvis paderne så sku kom efter moi, så gir man li pladen et "dask" fordi den sider på en hængsel eller sådan noget og så ka de se nada.. Hvis i forstår??!!??

• #33   6. apr 2004 Begrænsningen skal være der.. En 16 årig dreng eller pige der lige har fået sin scooter.. Kommer kørene med bare 50 km/t. kan jo måske ikke lige køre som en der er lidt erfaren i trafikken.. Så DET ville være en meget dårlig ide.. I må indrømme at alt for mange unge består scooterkørekort uden egentlig at kunne køre på den.. På mit hold var der 3 der var så elendige til at køre at man have lyst til at stille sin scooter, og sparke dem af. Det var SÅ latterligt. Og vi alle bestod. Altså.. har selv en scooter der kan køre 90, men jeg har måske lidt mere erfaring i at færdes i trafikken end andre som lige har fået sin scooter..

• #34   6. apr 2004 vi piller jo bare pladerne af og så går vi alle sammen op til din SO med dem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #35   6. apr 2004 Alle knallertejere mødes og kører samlet en bestemt rute igennem Danmark smiley I protest mod danmark og de fucking lorte love !! det kunne være for cool smiley !!

hehe !

• #36   6. apr 2004 ja alle køre til kbh en dag !!!!!

• #37   6. apr 2004 Simon R --- Hvis du har læst det hele, som skriver også, at det ikke bar skal være undervisning, men noget man direkte kan tage og miste, hvis man ikke kører ordenligt...

Det er for let at tage kortet i dag, og jeg mener det skal udvides, hvis vi skulle have lov til at køre på vejen....

Ellers skulle man tage et specielt kort, for at få lov til at køre uden begrænsninger.... Det er bare forslag....

• #38   6. apr 2004 Det hele er jo latterligt vi burde have lov til at køre hvor vi ville for der er jo en (Tommelfinger) regl der siger man skal køre som omgivelserne tillader det... Og nu er det sådan at jeg kørte til Odense (I bil) en dag og der hvor man kun må køre 60 køre alle aligevel 90... Så de overholder ikke selv reglerne.
    jeg syntes man skal gå efter "tommelfinger reglen"
    der siger "kør som omgivelserne tillader" og de fleste scootere kan køre 90 (Bare ikke min endu smiley så lad os da køre sammen med de "lovlig-kørende" biler.

• #39   6. apr 2004 der er sgu noget rigtigt i det i siger... men f*** hvor er der mange, som kører med hovedet under armen... her hvor jeg bor, er der fx nogle vejchikaner, og der er jeg flere gange blevet overhalet af scootere, som overhaler udenom, med over 100 i timen, det er fanme sygt sårn noget... ved ikke hvad man skal gøre ved sådan nogle.. jeg kører ikke selv lovligt, med jeg tænker da tit på, om jeg vil kunne nå at stoppe, for noget uforudset, når nu mit speedo har rundet 95... hvis vi skal køre 60 mener jeg,
    bedre køre-prøve
    større bremser
    kraftigere lygter (55w, istedet for typisk 15w)
    og så er det sgu iorden, at vi ska have de plader på... herregud, så er de ikke grimmere

• #40   6. apr 2004 Karbu...

Alle scootere har bremser, som matcher deres den hastighed som de kører uden begrænsninger...

• #41   6. apr 2004 Jepjep, vi kommer lige med alle de vildeste Big One udstødninger, jvor dæmperen er brændt væk og gasser op smiley

Ej...

Jeg synes også at sikkerheden skulle strammes lidt op på, feks bedre lygter og det...

Men det er er også TOTALT HENSYNSLØS at køre 120 ind og ud mellem biler, mår man kun er 15-16 år, Og jeg kan godt sige nu, der kommer aldrig sådan en grim plade på min scooter...

Jeg har sendt 195mails til hendes privat mail fra skolen af... Og jeg har fået en trussel... På at, det var godt nok frækt at svine dem til sådan... smiley

• #42   6. apr 2004 Noget lignende det her er blevet sendt til TV2

Kære tv2 Nyheder

Vi er en stor gruppe knallertførere, som har et forslag som vi

gerne vil have noget, PR om.

Vores forslag omhandler, de foreliggende lovforslag om

nummerplader, det er ikke et særligt velkomment forslag hos de

unge, især fordi det er velkendt at de fleste knallerter og

scootere er tunet.

Vores forslag går ud på, at give 30scootere lov til at køre på

vejen. Danske scootere er neddroslet sådan at de enten kører 30

eller 45, vi synes det ville være bedre at lade scootere køre på

vejen uden de såkaldte begrænsninger.

Det vil være et andet alternativ, som vi synes er bedre, ikke

mindst af sikkerhedsårsager.

For det første er det meget mere sikkert at køre på vejen, fordi

at man ikke skal køre uden om diverse cyklister osv. Cyklister og

fodgængere på cykelstien er tit skyld i ulykker - vi er overbevist

om, at man ikke vil have så mange af den slags ulykker, hvis man

ikke kørte milimeter op af dem på cykelstien.

Rundt om i Europa er der ikke de samme begrænsninger på scootere,

det er en særlig regel, som gælder her i Danmark.

Enhver som har kørt bag ved sådan en 45 knallert ved at de er i

stand til at køre meget hurtigere. Faktisk kan en scooter uden

begrænsninger køre 60 - 80 km/t hvilket betyder, at de sagtens kan

følge med i trafikken i byerne.

Desuden har en scooter idag lige så meget lys på, som en MC, og de

har også bl.a. blinklys og bremselys.

Inden man så lige får lov til at trille ud på vejen, så skal en knallert synes

og indregistreres, så man kan være sikker på, at bremser osv, virker som

de skal.

Vi er godt klar over at mange unge ikke er klar til at køre på

vej, derfor synes vi også, at der skal være en udvidelse af

knallertundervisningen, hvor man skal have lov til at køre vej,

men som skal have samme effekt som et bilkørekort, altså man skal

kunne miste det, hvis man kører uansvarligt.

Så skal man lære at følge traffikken, og overholde diverse

fartgrænser - men man skal stadig holde sig nogenlunde til højre,

så der stadig er plads til overhaling.

Vi er mange der gerne vil have det forslag på bordet, og vi så

gerne at I ville hjælpe os med at formidle det, og skabe noget

opmærksomhed på Christiansborg, som vi også kontakter med hensyn

til forslaget.

Men hvis det er noget, som I ville være interesseret i at undersøge
    nærmere eller lave en reportage om, så er I meget velkomne til at
    kontakte os.

Vi kan træffes på:

Christian Nielsen

xx xx xx xx

• #43   6. apr 2004 At det er en god ide, at vi kører på vejene??

Du kan jo bare forrtælle ham, om alle de gange du har været lige ved at ramme en lille møgunge, som løb ud foran på cykelstien...

• #44   6. apr 2004 LOL mand det var godt med det brev. De må have ædt søm til morgenmad 25km/t?? LOL ikke fair Jeg skal sq heller ikke have sådan en grim plade på min scooter/knallert??!!

• #45   6. apr 2004 Jamen... jeg mener at man slet ikke skal være 18 for at køre scooter på vejene - bare tage et kørekort, som er mere udvidet...

Desuden skal man ikke svinge rundt mellem bilerne - man skal bare følge trafikken og ellers holde sig lidt til højre, så folk kan komme forbi...

• #46   6. apr 2004 Hvis man skulle lave den absolut fedeste demonstration, sku man ta ind foran folketinget og lave MEGA-kogere over det hele rundt om deres kæmpe bygning, og ap af deres kæmpe bmw'er og merecere, så de sku ha ny lak!

/Smølfen...

• #49   6. apr 2004 Helt klart --- Bor selv i Kbh --- men er med på at tage ind til Christiansborg... Klart....

• #50   6. apr 2004 Syntes at dem som sørger for pr i denne her sag skulle skrive navne og tælle hvor mange der er med i denne diskution og skulle finde ud af hvor mange der er i mod og inkludere det i brevet...

• #51   6. apr 2004 Det er i orden...

Alle der evt vil give en kommentar eller snakke med TV2 skal bare skrive navn og nummer her....

Så skal jeg nok give dem, hvis TV2 skriver tilbage...

Men så mange så muligt, så vi ikke ser dumme ud...

• #52   6. apr 2004 jeg er enig med at vi kommer til et køre hurtiger end 30km/t og jeg syntes at de nummerplader er fuckt up

• #53   6. apr 2004 det er et ok brev det der..!!

hallo mayn vi protosterer..!!

er der nogle gangster der er med på den ??

• #54   7. apr 2004 René Merrild

Fastnet : 97198054
    Mobil : 61718054

• #55   7. apr 2004 Det bliver aldrig taget op til debat, tro mig. Men helt ærligt.. kører man med tun-udstødning, powlerluftfilter og expansionkammer som alt sammen kan ses, så kan man sq lige så godt køre uden nummerplade.. ellers er man da godt dum. De ser bare en scooter med tun udstødning "Okay ham der kører ulovligt, ham tager vi lige hen og giver en bøde, får vi har jo adresse og tlf nummer, nu hvor vi har hans nummerplade." Der kommer aldrig plade på min!

• #56   7. apr 2004 Jeg er også med på den!!!

• #57   7. apr 2004 Det bliver aldrig taget op til debat, tro mig. Men helt ærligt.. kører man med tun-udstødning, powlerluftfilter og expansionkammer som alt sammen kan ses, så kan man sq lige så godt køre uden nummerplade.. ellers er man da godt dum. De ser bare en scooter med tun udstødning "Okay ham der kører ulovligt, ham tager vi lige hen og giver en bøde, får vi har jo adresse og tlf nummer, nu hvor vi har hans nummerplade." Der kommer aldrig plade på min!

• #58   7. apr 2004 Navn: Lenny C
    sønderjylland

• #59   7. apr 2004 Godt brev der er blvet skrevet..

jeg er også med på det....

• #60   7. apr 2004 jeg er fuldt ud enig med det brev og skriver gerne under på det.....

stephen nielsen.

• #61   7. apr 2004 Thomas Eriksen
    Midtjylland

• #62   7. apr 2004 Hvad vil du bruge vores telefon nummer til ? Er det vigtigt..!?

• #63   7. apr 2004 Nice Brev der er blevet skrevet ... jeg er med ...

Andreas Ebersbach
    Odense N
    6015 7377

• #64   7. apr 2004 Hvis man kun må køre 25 km/t er der jo ingen fucking grund til at have en scooter. Du kan cykle hurtigere? Ja, du kan selv løbe hurtigere?
    Hvis pladerne og hastigheden bliver en realitet, så går der ikke mange dage før min scooter er solgt.

Forresten, godt brev du sendte Christian N.

• #65   7. apr 2004 Thomas T - du er jo sikkert også sejere end alle de andre.

• #66   7. apr 2004 Ja, men en mening er ikke at sige at du vil skide på deres regler. 10kr på at du ik ville skide på deres regler efter du er blevet busted og derefter skal betale mellem 500-1000 kroner i bøde. Så er du lige pludselig ikke så sej mere, og så vil du nok overveje at følge deres regler. Btw, så har vi ikke en skid at sige til hvad de gamle foretager sig i folketinget. Vi kan sende så mange breve som vi vil, men efter min mening vil det ikke hjælpe, specielt ikke når vi går efter at de skal køre 60 km/t. Men, det skader aldrig at prøve, og jeg syntes at Christian N's brev var et godt brev. +10 point

• #67   7. apr 2004 Det os fair nok. Jeg tror vi alle sammen er mega ophidset over det. Efter min mening syntes jeg at det er noget pis at begynde på (folketinget). Den gang de var unge, måtte mange køre på knallert da man var 15, uden at tage kørekort eller noget. Hvis man f.eks. ser på andre lande (Italien,Spanien etc) så må man jo køre 60 km/t (mener jeg) og man på godt sidde 2 på.
    Forhelvede, man må sku snart heller ikke en skid i Danmark, det næste bliver vel at vi skal spørge om lov før vi trækker vejret. (hmm)

• #68   7. apr 2004 Det ik bare lol, det er max lol.

• #69   7. apr 2004 Nej, det ender med at der kommer plader på cykler og, at man ska ha "CykelKørekort".(Det værste ved er; AT DE GODT KU FINDE PÅ DET!!)

"Shit Bjarne!.. Politiet!!!.. Skynd dig og cykle ind på fortovet, uden kørekort, hjelm, lys og plader!.. Puha nu mister jeg sku nok kørekortet til min cykel.. SATANS!!.. Nej nej vi kan sku godt nå at cykle fra dem.. Kom nu.. Go Go Go!!."

Gi li min Slider et 7tal..(Så ku det jo være i fik et 7tal igen..hehe)

• #70   7. apr 2004 jeg er også med på det

• #71   7. apr 2004 det kun være nice nok og dtop alt det pis med 30 og 45 km/t men det sker sq nok aldrig når der er sådan nogle fjolser der bestemmer over det!!!!!!!!!

• #72   7. apr 2004 Jeg tror aldrig vi får lovtil at 80 km/t. Jeg tror maks detbliver 45... De fleste knallerter er bygget tilat kunne køre 60-90så de burdejo kunne holde. Jeg holder øje med folketingets HP og forslaget er ikkke engang kommet til 1. behandling og der er ikke engang fast saten dato hvor dette skal ske... Det et danmark vi lever i og det skal i gennem en masse udvalg også videre. Det kommer til at gå noget tid før der bliver gjort noget ved det her.....

Min mening er at kanllerter skal ud på vejen for vi kan ikke lide cyklisterne og cyklisterne kan ikke lide os og så skal farten sættes op til 45 km/t og så skal eu 45 knallerter afskaffes...

• #73   7. apr 2004 Jeg har fundet en af dem der har været med til at fremsætte forslaget. Her er hans hjemmeside...

www.socdem.dk/frode-soerensen/

• #74   7. apr 2004 Vil man sætte det ned til 25 km/t..
    det er sku da til grin... det er ligefør man vælter bare ved de 30.... men jeg gider sku ikke have nummerplade på når de kommer.... for min kører ca. 100 og jeg gider sku ikke til at have nummerplade på.. den ser sq osse meget federe ud uden bare se min smiley

• #75   7. apr 2004 jeg skal aldrig have de lorte plader på min 4-gear... det kan de godt glemme...

Arne Trillingsgaard
    mobilnr. 28 18 78 42
    vestjylland

• #76   7. apr 2004 atter en gang med de plader de skal sku ikke til syn brug nu hovedet, og så skal de stadig bruge cykkelstien sådan,der er sku nok tohjulet på vejen,ser da heller ikke noget problem i tun osv fordi der er plader på de taget da det alligevel,og fusker man med nr pladen så siger det klask lige som med bil / mc og en fordel med pladen er at de langfingerede får det lidt svære,loven er til at bryde,er man modig nok til det må man jo betale hvad det koster,så plader eller ej så er det bøvl at høre på,

• #77   7. apr 2004 THOMAS T

håber du er meget ung ang dit indlæg,må lige fortælle dig
    at det du gør der er straffebart.

Okay. Det er os fladt for mig. Jeg er 15, men jeg kører sguda rundt alligevel. Jeg kommer ikke til at køre nogen steder mere hvis der skal fuckin' nummerplader på kværnerne.

Jeg syntes da os 16 år. Det er jo for sygt, ja gu har de motorer, de kører 25 km/t snart, cykler kører sguda mere. Der er ingen fuckin' spasser' lorte begrænsninger. Jeg syntes hvis man var 14-15 måtte man køre 45-60km/t og 15-18 måtte man køre det scooterne var lavet til. Syntes både aldersgrænserne og nummerplader og hastighed det fuckin' stinker. Jeg er fuckin ligeglad med hvad i siger," MEN FUCK, det er for meget det her"

HVis der skal nummerplader på, skal vi os ha npget ud af det, skulle vi ikke betale penge? Så skal vi da os ha noget for de penge FOR FANDEN MAN!

Jeg syntes ikke Lene E har ret til det lort, det er bare noget pis hun lige siger, og så er hun klam og grim og stinker af Strudselort. Fuck, sender et trudselsbrev om at jeg vil myrde hende.

LUDEREN SKAL DØ!

Det er min fuckin' mening..

• #78   7. apr 2004 Jaja... Erik N --- Tror bare han er meget ophidset, og så længe det ikke forlader det her forum, så sker der nok ikke noget ---- Men for god ordens skyld, så lad os holde det konstruktivt...

• #79   7. apr 2004 Jeg synes, alle scooter skulle afdrosles, lige som de er i andre lande i EU, og så må man sidde 2 på.. hvis dette sker er det okay med plader, men Hvis vi stadig skal trille rundt med 30km/t, så kan de stikke deres klamme plader op i røven. Det er jo til grin hvis vi skal køre rundt med plader på, og stadig trille rundt på cykelstierne.

Men hvordan kan vi blive hørt af de rigtige???
    Det hjælper jo ik noet at blive ved med at oprette indlæg her inde, her er der ikke andre end os der ser det. Vi ska hev det ud på en eller anden måde!!!

• Zeroshade ™
    Zeroshade ™ Tilmeldt:
    jan 2004

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 117
    #80   7. apr 2004 Syntes nu nok det er en smule lamt, jeg kan godt se idéen med de plader med alligevel .. Det bringer jo ingen lykke ... Det eneste tidspunkt jeg syntes det kunne være sjovt var hvis at de til forskel fra EU scootere lignede hinanden ... Så kunne man jo køre de hurtigere uden at blive bemærket, ja altså lige indtil man bliver stoppet en dag smiley

• #81   7. apr 2004 Kasper N -- Hvis du kigger længere oppe , så har vi skrevet et brev til TV2 - og her er deres foreløbige svar...

Tak for din henvendelse til TV 2/Nyhederne - og for den interesse du dermed viser os.

En af redaktionens medarbejdere kigger nu dit forslag igennem - og vender tilbage til dig, hvis vi gør yderligere ved det.

Med venlig hilsen

TV 2/Nyhederne

• #82   7. apr 2004 Nice nok....
    Men der er bare sådan en lille chance for at det lykkedes, men det er sku forsøget værd.

• Zeroshade ™
    Zeroshade ™ Tilmeldt:
    jan 2004

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 117
    #83   7. apr 2004 Det ville være kanon hvis:
    45 Km/t Scootere, kommer op på 60 Km/t
    30 Km/t Knallerter, kommer op på 45 km/t med plader og mulighed for at køre på vejen, det er en drømmeverden men dut kunne nu være pænt nice ...

• #84   7. apr 2004 tja.. en godt forslag.. men hvem fanden kører ikke ude på vejen nu ? jeg gør sq jeg sige.. men okay min kan så oxo godt følge med..

• #85   7. apr 2004 cyklerne kan godt overhæle os på en scooter der kører 30km/t så er det de latterligt at de sætter den til 25km/t så kan cyklerne dobbelt overhæle os.

• #86   7. apr 2004 Jeg er frisk på det hele.. Count me in on everything..

• #87   7. apr 2004 Jeg er frisk på det hele.. Count me in on everything..

• #88   7. apr 2004 sry.. trykkede for mange gange.. smiley

• #89   7. apr 2004 Kan man så også få en prøveplade :-S
    Hvad fanden skal jeg gøre når jeg har fået lavet en knallert også skal prøve den en tur???

Men jeg er frisk...

• #90   7. apr 2004 Og nu når at de siger vi skal være så eu-harmoniserede med alle deres dårlige ting, så sku vi vel også have de gode ting, såsom 60 i timen og 2 på scooter???

• #91   7. apr 2004 Jeg syntes det er noget være pis de har gang i.... Det er da for latterligt at vi skal have nummerplader på vores knallerter...... Hvis det er skal vi også til at betale vægtafgift og det kan fandme ikke være rigtig..... hvis det er er jeg med på en demonstration.... bare sig til!!!!!:-(

• #92   7. apr 2004 Jeg syntes det er noget være pis de har gang i.... Det er da for latterligt at vi skal have nummerplader på vores knallerter...... Hvis det er skal vi også til at betale vægtafgift og det kan fandme ikke være rigtig..... hvis det er er jeg med på en demonstration.... bare sig til!!!!!:-(

• #93   7. apr 2004 Ups den skulle ikke have været inde to gange:-):D

• #94   7. apr 2004 Kristian A

nej der er ingen vægtafgift på Scooter / knallerter

heller ikke på 45 scooter

• #96   7. apr 2004 Okay min fejl:-)

• #97   7. apr 2004 Okay min fejl:-)

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
    #99   7. apr 2004 jeg har en lovlig puch monza....
    Når jeg køre de 30 så er det sgu lige ved hvis det blæser at jeg vælter....
    Man sidder og giver bund gas og man ser alle de skide snegle over hælde en....
    Nu vil de fandme sætte det ned til 25km/t nu kommer skilldpaderne sgu da....
    De er da ikke rigtig kloge man....

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#100   7. apr 2004 Hehehe brænder vores metal plader.....
    De er ud af metal men det er altid noget... heheh...
    Jeg gider sgu ikke have et eller andet giga stort skilt på min lille monza der er ikke breder end en 30-40 cm....
    Alle griner sgu da af en når man kommer kørene....

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#101   7. apr 2004 Så skal man lige dreje uden om en pakert bil og man glem den skide plade.... og at en knallert ikke er så bred i enden men det er den med nummer pladen... så ridser man lige hele den nye bil og taber sin plader og politiet kan se hvem det var ikke smart.....

• #102   7. apr 2004 er der nogle af de unge mennesker her der har begreb om hastighed tror det ikke,
    ved 30 kmt køre man 9 meter i sek altså 18 mtr ved 60 kmt, det vil sige er man hurtig når man se en forhindring og skal klodse den, har man en reaktionstid på 1 / 2 til 1 sek altså inden man når at bremse har man kørt ca 18 mtr med den hastighed, og så kommer standselængden vil bare sige tænk på det, og regn selv resten ud fart dræber

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#103   7. apr 2004 Hvad så med en mc der køre 60 og en knallert der kører 60 begger fører har det samme tøj på hjelm på alt det samme.....
    man har sat de to til at vældte hvem slå sig mest det gør ham på mc for den er tungest og den er sværer at bremse med for den er tungere....
    Så skal man bare sidde mc bremser på knalleter smart ikke....

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#104   7. apr 2004 synes nu ikke det føles som 9 meter nu mere som 2 meter i sek... hehhee min er ikke tunnet....

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#105   7. apr 2004 Nej vil jeg nu heller ikke sige..... mere 1 eller 2

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#106   7. apr 2004 eller lidt mere men ikke 9....

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#107   7. apr 2004 eller lidt mere men ikke 9....

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#108   7. apr 2004 eller lidt mere men ikke 9....

• #109   7. apr 2004 som sagt i mit indlæg,og de svar på dem derfor den lave hastighed, selv mod dumhed kæmper guderne forgæves.men prøv det sæt en pind og mål efter

• #110   7. apr 2004 Nummerplader fører jo bare til at folk begynder at stjæle nummerpladerne fra andre scootere og ja...fed ide så (NOT)

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#111   7. apr 2004 Du har vel fat i i noget martin men jeg skal fandme ikke sæt mine knallert til at kører 25 km/t det bliver over mit liv jeg mener det.... min lillebror på 5 kan sgu da cykle hurtigere end det.....

• #112   7. apr 2004 Martin B.
    Forstår at du er voksen er selv en gammel dreng :0)) der har kørt exportkørsel i mange år er måske alderspræsident her :0)) der er da også mange ting jeg mener er forkert, bla at der ikke må være to på 45 scooter,en der måtte køre da han var 15 da det hed cykel med hjælpemotor :0))) men dette er en debat uden ende forsat god dag, men kan da ikke dy mig for at svare dem river i mit hår indimellem.

• #113   7. apr 2004 Det er rigtigt det ikke har nogle ende dette her. Mneg jeg synes at hvis fik lov til at køre på vej og 45 km/t og så med nummer plade ville det være en god ting... Vi kan jo alligevel ikke lide cyklisterne og de kan heller ikke lide os....

• #115   7. apr 2004 Jacob Duus.
    Er da helt med på de 45 kmt,cykkelstien er ikke helt op to date,de er for smalle og for hullet mega farlige at køre på,men men 45 er det så nok nej det bliver det aldrig,men næsten alle de unge mennesker køre som en bræket arm især når de er i flok,ser det hver dag her i kbh,de burde have mere færdsels lære som til bil / mc mange køre med hoved under armen,se selv de unge menesker når de for kørekort til bil, så går de mega galt for mange af dem,de kan ikke bedømme hastigheden /standselængden snakker af erfaring har også været ung engang,med benzin i blodet :0))))))

• #116   7. apr 2004 Christian B.

Det bedste jeg har hørt her på SG at du har hjælm på,meget fornuftigt,nok bedre end nr plader så 10 - 4 til dig.

• #117   7. apr 2004 Martin B---

Det er forkert det du siger - Bremserne er lavet til de hastigheder en scooter vil køre uden begrænsninger - for de kører jo med de helt samme bremser rundt om i Europa og der virker de sq!!

Erik N --- Om vi "unge" virkelig er klar til at køre på vejen, synes jeg en hel speciel køreprøve skal bevise - teorien skal være sværere og man skal have mere undervisning.

De unge, som ville køre på vejen vil jo heller ikke fise rundt med 80 km/t... De bliver nødt til at følge trafikken som f.eks kører med 50 km/t.

Angående bremselængde så står der ikke vildt mange mure elller stationære forhindringer på en almindelig vej, så det med 18 meter, skal man ikke tage for seriøst.

For en ting er sikkert - Martin B - så ER scootere byggede til at køre med de hastigheder, for det gør de over hele Europa.

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#118   7. apr 2004 Synes det heller er meget fedt skrevet..... er enige i alt...
    Men bare ikke i at sætte knallert farten ned.....

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#119   7. apr 2004 Jeg synes 100% man skal kører med hjelm....
    Folk skulle lige se min fars venster kind....
    Han har et mega storet ar fra han væltede....

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#120   7. apr 2004 Martin B....
    Du er nok den der bruger mere dit hovede når du snakker.. (skriver)....
    Synes du har nogle gode Grunden til dit og dat...

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#121   7. apr 2004 Nu er jeg da kun 14 men for da lov at kører lidt rundt der hjemme... vi bor inde i byen....
    Har da prøvet at blive bange og ikke lige kunne finde bremsen og går i panik med kun 30 km/t fik da bremset før hække kom.... men hvad nu hvis det havde været 70-80 km/t man går i panik i....

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#122   7. apr 2004 Nej nej rakker dig ikke ned.....
    Synes nu du har mange gode grunde....
    Og synes nu de er okaiii....
    Vel heller hører på en der tænker før handling en som dig....

• #123   7. apr 2004 Jeg ved udmærket godt, at en puch med tromlebremser ikke kan køre på vejene, men jeg mener også at alle disse scootere osv. skal synes osv inden de bliver sat på vejen.

Om du har kørt 135 er jeg egentligt ligeglad med (har selv kun kørt 125 km/t), men jeg mener heller ikke, at man skal sende enhver idiot ud på asfalt, men til en vis grad, synes jeg det burde tillades at køre på vejen, og en del hurtigere....

Jeg synes - mildest talt - at knallertundervisningen er for latterlig og det er vist årtier siden nogen er dumpet, men den skal optimeres, som var det en køreprøve til bil!!!

Altså testkørsel, hvor man f. eks. lærer hvor lang ens bremselængde var, kørsel i vædt terræn, diverse trafikskilte osv....

Men hvis vi nu bare holder os til farthastighederne på de givne veje, så vil vi jo automatisk følge bilerne - om man så kører som død og helvede på en tom vej, så må man selv om det - for hvis vejen er fuldstændig tom, så giver man den bare gas på cykelstien.

Ved godt, at det vil give flere ulykker, men det vil også fjerne en del ulykker, hvor scootere kører fodgængere og cyklister ned - Desuden vil det da give en, en stor forståelse af trafikken før man en dag fik Bil kørekort..

Men forstår godt hvad du mener - men du skal heller ikke belære mig - bare fordi du har kørt 135km/t...

• Daniel .
    Daniel . Tilmeldt:
    apr 2004

#124   7. apr 2004 Hey!
    Min monza brems sgu når man trædre på bremsen...

• #125   7. apr 2004 Jeg spiller heller ikke klog -- Jeg gør dig opmærksom på en fejl eller en misforståelse i forbindelse med at du udtalte at bremserne ikke var bygget til hastigheder på 60 + ... Og det er de jo... Det var en simpel påmindelse - modsat dig, som kommer med udtalelser som at unge ikke kan styre en knallert - som mildest talt er direkte belærende...

Bare fordi man er en anelse ældre betyder det jo ikke, at man har så meget bedre styr på tingene...

Men grin du bare hånligt... For jeg synes mildest talt du rakker ned på os med din bedrevidenhed, men det må du selv om...

Ved godt, at det her nok er rimelig håbløst, men man må sku kæmpe for noget --- Ned med den her møgstat og go' påske...

• #126   9. apr 2004 Jeg har alle mine dage kørt KNALLERT med hjelm og det hele, men jeg har ALDRIG tunet en knallert kun kørt som den var...
    Og nu hvor jeg har fået en scooter er jeg (kan jeg selv mærke) begyndt at køre mere råddent.

MEN KØR ALTID MED STYRTHJELM....
    og kør som vejen tillader det.

Til Helmuth:
    Grunden til at mange unge sætter tun på er 99% fordi de ikke gider køre 30 når alle deres venner kører fra dem.
    Men hvis man ikke sat begrænsninger på (dog maks til 60) så ville nok 50% køre lovligt..
    Er kun en teori men jeg tror der er noget om den...

• #127   9. apr 2004 Jeg har også altid kørt med hjelm men jeg kan stadig ikke se hvorfor vi skal have nummerplader der er jo ingen der alligevel overholder de regeler der er for fartbegrænsningen!!!! Så det kommer jo ikke rigtig til at nytte noget anden en politiet for lidt lettere med at fange knallerter/scootere.....

• #128   11. apr 2004 UNDSKYLD HELMUTH ---- Hvis jeg pisser dig af... Det er jeg sørme ked af at høre... Dooohhh

Du er da dum, hvis du tror jeg kører rundt inde i byen på vejene med 75km/t... Tror du jeg er idiot...

Helmuth --- Det er meget muligt, at mange ville køre over hastighedsgrænsen, men hvis der kører 3 biler foran, så er det jo ikke lige let --- Og hvis der slet ingen biler kører, så kan det jo næsten være ligemeget...

Og ved du hvad, Helmuth.... Du er jo så fuld af gode råd, tror du ikke selv, at du skulle tage cyklen, og så blande dig uden om den her diskussion - HVIS DEN PISSER DIG SÅ MEGET AF!!!

Fuckhoved... Men undskyld fra mig af *Host**Host* Tudefjæs *Host*

• #129   11. apr 2004 Asger Bjerg

Mobil: 60669851

Jeg er med, det andet er FANDEME For latterligt, vi vil kræve et kompromis hvis vi skal køre med nogle vamle plader. Ellers bliver 99% af scootere i danmark jo fjernet? det er jo kun Olle fra Olle Kolle der kører de 25km/t ..

• #130   11. apr 2004 forresten, et godt argument er at hvis staten sætter det ned til 25km/t og plader på så vil ingen jo køre scooter mere, eller tallet vil ihvertfald falde drastisk. Og alle vil tage cyklen, det vil resultere i at ingen køber scooter benzin som staten ikke skal gå og benægte at de tjener FEDT på. Staten elsker penge så syntes selv det er et godt argument

• #131   11. apr 2004 lad os sætte det op

Hvad skal vi sige der er i danmark af scootere/knallerter?

500.000? ca?'

8kr pr liter benzin

4,15 til staten (ca) pr liter

hvis vi så siger at alle tager 1 liter benzin om dagen

500.000 * 4,15 = 207.500.0

det var så en dag. Hvis bliver det i måneder og år? Hvis de så laver alt det lort med 25km/t og plader så går ca 100 - 200 tusind nok af scooteren det er en del penge hva smiley ?

(der tages forbehold for reglefejl fordi jeg er dårlig til matematik, men det er mange penge)

• #132   11. apr 2004 hehe nice det der Asger smiley Havde jeg aldrig selv tænkt på men fedt argument

• #133   11. apr 2004 Jeg synes vi skal blive ved med denne debat jeg har personligt sendt en mailtil de fire social demokrater og gevet dem et link til denne debat. Jeg synes ikke vi skal læne os tilbage og gøre ingenting. Det er noget pis. Vi må gøre noget Jeg er frisk på at starte en kæde mail hvor der er en lang mail i starten om hvad vi foreslår og så skal folk bare senden den videre og huske at skrive navn og by + tlf. nr. Dette her skal der gøres noget ved nu!!!!

• #134   11. apr 2004 Vi skal bare huske at stille rimlige krav. så som 45 km/t og på vej. Det synes jeg er et stort skridt i den rigtige retning. Rom blev ikke byggetpå en dag!! Jeg synes det ville være et godt udgangs punkt.

• #135   11. apr 2004 Vi skal bare huske at stille rimlige krav. så som 45 km/t og på vej. Det synes jeg er et stort skridt i den rigtige retning. Rom blev ikke byggetpå en dag!! Jeg synes det ville være et godt udgangs punkt.

• #136   11. apr 2004 jeg vil give Duus ret, rimelige krav...
    Men synes også det er rimligt at man må køre 60 senere og 2 på.. Men det er på længere sigt..

• #137   12. apr 2004 Til kasper. Det er rigtigt det du siger med hvad vi gerne vil have senere,men vi ernød til at glemme de krav i første omgang og så prøve at komme et lille stykke første gang så kan vi altid tage debatten op igen.

• #138   12. apr 2004 Jeg vil give jer ret i, at man skal tage små skridt... Men jeg er desværre bange for, at det vil tage år før noget bliver gennemført, og til den tid, så er det jo ikke særlig interessant for os længere...

Duus - Hvem er det du har skrevet til ?? De fire social demokrater ???

• #139   12. apr 2004 Fint brev christian smiley godt formuleret

• #140   12. apr 2004 se her mand, det er jo fucked up med de skide plader, jeg tager fandme ikk min på hvis vi skal kører 30 km/t alligevel, men jeg syns vi skal kører på vejen, og alle scootere var afbegrænsede, hallo er det kun mig eller er det kun i Danmark man skal kører med begrænsninger i ? det er seriøst fucked, Norge og Sverige minder meget om Danmark, så hvorfor skal de ha lov at kører stærkere, gider sQ da ikk ha sådan en klam nummer plade med når jeg kører, det er da for latterligt, der er ikk halvt så mange som bliver kørt ned hvis vi kører på vejen, for dem der bliver kørt ned er det kun dem som løber ud på vejen uden at se sig for, håber det bliver ved lov at kører 60 km/t og at vi ska kører på vejen..

// OuT DakiNe ^

• #141   12. apr 2004 jamen seriøst, tror de selv på at de scootere der kører voldtunet rundt i forvejen tager pladerne på !?
    tror jeg næppe !

• #142   12. apr 2004 så længe der er begrænsninger vil folk altid afdrosle dem! seriøst, hvem gider at kører 45/30 når man kan køre ca. 65km/t (efter hvilken scoot det er self) uden det koster noget?? vi skal jo freamad ikke? smiley

• #143   12. apr 2004 Emil K, nice...

• #144   12. apr 2004 Alders grænsen skal ikke sættes ned... Men sikkerheden op, og så vil det være fint hvis man kunne f¨fjernet begrænsningerne, og så MAX må køre 50km/t... Så er der nemlig en chance for at det vil blive vedtaget...! Når man er 12-14 er man slet ikke klar til at komme på en knallert/scooter og kunne ud på vejen. og inde i byerne... Der ville ske alt for mange uheld... Pga dem...

• #145   12. apr 2004 Hej. Jeg sys det er en MEGA fed debat!! AL RESPEKT til Chtistian N!! Kanon brev.. Har sq ordet i din magt, det tager jeg hatten af for... Jeg er også klart imod de ny regler !! HVAD FANDEN LIGNER DET ?!
    25km/t?? NO WAY!! MIN kører 70 og jeg kører på vejen i forvejen.. Og det er der sq ingen problemer med..
    Hvem var det nu som foreslog en fællesdriver, til Christiansborg?? Den er jeg sq med på, om så det er på en skoledag!! Vi har fandeme oz ret til at blive hørt!! :o(l)

Jeg er sq med på at tage kampen op !!
    FUCK systemet !! Vil alle ikke lige melde ud med deres msn:??

Min msn: stoller_su@msn.com

HiLsEn Chris..
    7500 Holstebro
    23298167

• #146   12. apr 2004 Hey Emil!! Skriv lige en sms eller mail- ?? når den er oppe og køre!! an ikke komme på nettet næste uges tid, så lad den lige stå lidt tid ikke?? er frisk på den!!

• #147   12. apr 2004 til Christian N. Lov forslaget er fremsat den 27. feb. Der endnu ikke en dato for første høring. de fire social demokreter er = Frode Sørensen (S), Morten Bødskov (S), Per Kaalund (S) og Lissa Mathiasen (S)

• #148   12. apr 2004 Til Bo R

Udemærket brev, kunne være rart hvis de vil lave et indslag om det.

Ærlig talt synes jeg det er en fin idé med nummerplader, men det forudsætter også vi må kører på vejen.
    Hastigheden bør dog hæves til 50 km/t så man kan følge trafikken, samt en udvidelse af knallertkørekort undervisningen da den er under al kritik. Man kan jo ikke dumpe, man bliver bare taget til lidt flere timer. Plus at spørsmålene er så simple. Men i og med hastigheden bliver hævet er der vel stadig nogen der vil bryde den
    ;-P bør bøde taksten sat op til den unges månedsløn, hvis vedkommende ikke har arbejde er det 10 % af forældrenes eller ligenede.
    Men det med at få plader på og komme ud på vejen vil være et utroligt stort problem for de ældre knallert (maxier, ciao osv.) Hvis de skal køre 50 km/t for at følge trafikken for de er ikke neddroslet som scootere.

Men ellers holder jeg på at vi skal have plader på, og skid på det lige ødelægger stylingen for de fleste. De kører jo også rundt og ligner en anden dahlgaard tivoli karavane. Og en udvidelse af knallertkørekort undervisningen. Plus der skal findes en fornuftig løsning med vetaran knallerter på vejen osv. smiley Må smtte skal æde og med toget..

• #149   12. apr 2004 Øhh... Det skal lige siges - at jeg har skrevet det brev, og sendt det til TV2, det blev sendt sidste onsdag, som det også kan læses længere oppe uden at få et svar, udover et automatisk svar om at de havde modtaget det.

Jeg tror som sagt, at der skal mere drastiske midler i brug før vi kan få noget PR - Jeg synes vi skal prøve på en eller anden måde at få det frem på diverse medier - fx læserbreve i aviser osv.

Men hvad kan vi ellers gøre, for jeg tror ikke at TV2 svarer, heller ikke selv om brevet er sendt 2 gange...

• #150   12. apr 2004 Hvorfor SKAL det være tv2, kan det ik være andre steder ?

• #151   12. apr 2004 Hey Tror de vil tage det merer seriøst hvis i sender et rigtigt Brev... man kunne også skrive til Dr eventuelt....

• #152   12. apr 2004 eller hvad med Lorry mener det er 2 helt forskellige ting..

• #153   12. apr 2004 Er også med!!

• #154   12. apr 2004 Der er da ikke noget i vejen med tv2!?!
    Men det er jo nok bare det åbentlyse valg!?
    Men så vidt jeg husker har DR en helvedes masse af de der programmer, hvor de tager ud og snakker med f.eks. forretninger om klager fra folk (kunder) og jeg tror de gør meget i sådan noget!!??
    Ved ikke om det kan bruges til noget men !!! ???
    Skriv da os li' til DR! kommer der nok noget ud af!!

**FUCK SYSTEMET**

• #155   12. apr 2004 Ja saml en masse underkradsere... Men HVORDAN??
    skal jo være håndskrift!!

**FUCK SYSTEMET**

• #156   12. apr 2004 hvis det skal være hånd skrift så skrive man det bare først og så scaner det ind... så kunne man lavde det sådan at alle vores navne var på en hjemme side og så kan man klikke på det navn og så ligger underskrifterne under det... hvis i forstår

• #157   12. apr 2004 vi kan jo skrive til folke tinget.. ligsom vi gjorde ved tv2..

• #158   12. apr 2004 Tja....

Hvis der er en herinde som har forstand på hjemmesider - kunne I så ikke bare hurtigt lave en??

Den behøver ikke være helt vildt avanceret, den skal bare kunne gemme Navn og Nummer på en masse mennesker - gerne sådan at det ikke var alle som kunne se det!!!

Men hvis der er nogen, så skriv til christian.s.nielsen@ofir.dk - jeg er på MSN...

• #159   12. apr 2004 Ellers så læg navn og nummer - så skriver jeg det ned...

Læg det her eller send det som mail - til adressen oven over...

• #160   12. apr 2004 Øhm... Har læst dem...

Hvis du mener det seriøst, så er det skidegodt ---- Kan du lægge en eller anden form for side hvor man kan lægge sit navn og nummer, som en slags underskrift???!!

Hvad kommer den at hedde . hjemmesiden??

• #161   12. apr 2004 Jep....

Det ville være godt!!! Bare sådan, at man kan tjekke at det ikke er falske underskrifter!!!!

"... Du skriver hermed under på, at du støtter forslaget om at scootere 30 og 45, i så fald de skal have plader på, skal det være tilladt, at køre på vejen, uden begrænsninger, så længe man holder sig til de givne trafik- og fartregler. Derudover skriver du under på, at knallertundervisningen skal forbedres, så den ligger på den standard, som færdsel på vejen indebærer...."

Det kan du bar skrive under på!!!

• #162   12. apr 2004 Det er mærkeligt at gammle knallerte puch og yamaha ikke skal have plader på det dejligt....-)

• #163   12. apr 2004 Bo R - Hvis vi får lov til at køre på vejene med en go' fart, så tror jeg ikke jeg vil tune min, men indtil da, så er det fuld fart frem!!!

• #164   13. apr 2004 lig meget hva, så ku jeg Sq ikk lade være med at pille ved med scoot! så hvis noget belv ændret, så var det ok at tune bar højst 10-20% mere som biler!

• #165   13. apr 2004 men sådan noget blir aldrig vedtaget! såå. men tror alligevel jeg ville køre ulovligt! jeg kunne ikk forestille mig køre med lovlig grim udst.

• #166   13. apr 2004 Til Pimp$Lc! Tjaae.. Det er vel bare dit problem så!?!

• #167   13. apr 2004 Til Christian N. Jeg sys det er helt fint med den hp og alt det der !! Men hva' så når det træder i kraft... Hvis det træder i kraft!!? Hvad koster sådan en skide plade så??
    For jeg skal fandeme IKKE ha' nogen lorte plade på, hvis jeg så tilmed skal slippe 500 eller noet for den!?!!!!

Stoller..

• #168   13. apr 2004 Tja... Christoffer- det aner jeg ikke noget om - faktisk er det jo tilsyneladende ikke blevet vedtaget endnu - det står længere oppe at det skal igennem 5 "runder" og den har kun været igennem den første!!

Så jeg tror ikke vi skal være bekymrede endnu!!

Der er nogen der siger/skriver at vi skal have plader på allerede til efteråret. Det er meget usandsynligt, eftersom alle ved hvor langsomt det danske system er...

Men hvis der er nogen næremere spørgsmål omkring pladerne osv. så tror jeg i skal spørge Duus - Han lader til at have enormt meget viden om forslagene!!!

• #169   13. apr 2004 Hmm.. Ok Christian! Men hvis du finder ud af noget, så skriv lige ik'? For så sælger jeg sq og køber en maxi!! Gider ikke det pladefis!!

Stoller..

• #170   13. apr 2004 Noget helt andet!!
    Hvor gammel er du Christian??

• #171   13. apr 2004 Jeg må desværre indrømme at jeg kun er 15 - og først bliver 16 her til Oktober, men det er der ikke noget at gøre ved !!! - Skal forresten tage knallertkortet på Lørdag...

Men det er ligemeget - jeg er ikke blevet stoppet endnu - og jeg satser på at holde det på den måde!!!

Men lad os bare holde os til emnet - hvis du har flere personlige spørgsmål, så bare smid dem i min profil...

• #172   13. apr 2004 Tja ikke alle --- Desuden er det jo helt anderledes at køre på vejene med samme forhold som bilerne - Der var mere teori osv. Desuden vil det da også blive nødvendigt med bedre undervisning hvis hastighederne vil stige så meget!!!

For det er sq ikke alle, som kan styre en scooter - se bare hvor mange der kører ind i træer osv.

• #173   13. apr 2004 nej det er ikk alle der kan styre en scoot, og det er derfor at der sakl lavers sværer undervisning for dem der ikk kan køre får deres kort og det er det der er farligt

• #174   13. apr 2004 nej det er ikk alle der kan styre en scoot, og det er derfor at der sakl lavers sværer undervisning for dem der ikk kan køre får deres kort og det er det der er farligt

• #175   13. apr 2004 nej det er ikk alle der kan styre en scoot, og det er derfor at der sakl lavers sværer undervisning for dem der ikk kan køre får deres kort og det er det der er farligt

• #176   13. apr 2004 nej det er ikk alle der kan køre og det er det der er faligt for dem der ikk kan køre de får sgu oxo deres kort og derfor skal der laves sværer undervisning.......

hvis i vil i tv og få jeres budskab frem er det lige før at det bedst kan betale sig at sige til tv2 at der er brander aften i smokecity, og så kom alle sammen og tag fat i ham film manden og sig hvad i har at sige...

bare et forslag..

• #177   13. apr 2004 hov min com fuckede...... sorry

• #178   13. apr 2004 hov min com fuckede...... sorry

• #179   13. apr 2004 alle kan styre en scoot der køre 25! sig hva i vil! det kan alle. Så længe hastighederne er så lave, behøver undervisningen ikk være svære! men hvis hastigheden stiger. ku den godt blive lidt bedre! Og hvem kører ikk på vejen i forvejen?? jeg gør altid. Og der er ikk særlig mange cykelstier i vores by, og en af dem ved jeg at der står knallert forbudt!

• #180   14. apr 2004 Fuck da reglerne men et fair forslag...jeg syntes sku det er latterligt...MEGA latterligt.....

• #181   22. apr 2004 Bliver der mere ud af det her?

• #182   23. apr 2004 Christian N skrev:
    Tja ikke alle --- Desuden er det jo helt anderledes at køre på vejene med samme forhold som bilerne - Der var mere teori osv. Desuden vil det da også blive nødvendigt med bedre undervisning hvis hastighederne vil stige så meget!!!

For det er sq ikke alle, som kan styre en scooter - se bare hvor mange der kører ind i træer osv.

Hvad med alle dem der allerede HAR kørekort ??

• #183   23. apr 2004 Murat D - Det er noget, som vil tage lang tid at gennemføre - så til den tid, vil du sikkert være over 18 -

Men jeg synes, at hvis man fik det gennemført, så skulle man med det samme begynde at undervise i kørsel på vejen !!!

Men dem, som har kørekort, må evt tage en ny prøve !!!

Man kunne også overveje, at betale en smule mere end de 100kr, for at få lov til at køre på vejen - så det modsat idag ikke er en uddannelse, men et privilegium at have kørekort !!

• #184   23. apr 2004 Jamen... Du er da velkommen til at hjælpe med at skaffe lidt PR - for det er sq ikke lige nemt !!!!

Men hvis der er nogen, som vil skrive et læserbrev til en avis, så er de meget velkomne !!!!

• #185   23. apr 2004 AK JA IGEN UANSET HVAD VI GØR OG MENER ER DET DE KLOVE HOVEDER INDE PÅ CHRISTIANSBORG DER BESTEMMER

• #186   25. apr 2004 I stedet for at vi mailer hele tiden, hva så med at ringe ?

• #187   25. apr 2004 god idé ring til nogle høje personer inden for tv2 !

• #188   26. apr 2004 FEDT smiley Jeg bor bare i Odense ellers var jeg sku fresh. Håber da vi kan finde os en talsmand heriblandt os :S?

• #189   26. apr 2004 emnet. "Plader, IINGEN begrænsninger"
    hvis vi skal har plader på, skal vi også køre stærkere.

• #190   28. apr 2004 Hvorfor stjæler alle bare min tekst ?? smiley

Ej... Det er fint, at du vil sende det - men hvem sender du helt præcist til, og hvornår skriver de tilbage??

Har du sendt det ??

• #191   29. apr 2004 ja hvorfor????????

vis hun får den tekst fra 15 her fra ???

• #192   30. apr 2004 Jeg er sgu med...her er et link til en del "høje" personer: (link fjernet)

• #193   30. apr 2004 (link fjernet)

• #194   16. jun 2004 Hehe.. Kasper EyQ!! Der er fandeme mange navne på den side! ! ! Hvor fandt man den henne??

Stoller..

• #195   16. jun 2004 ______/ \__// \__/____ _/ \_/ : //____\ /! : : .. / ! ! :: :: \ /
    ! ! :! !! \ \______/
    ! ! !! !! ! \ / l
    \! !! !! ! / ! ! !! !! ! / /_\ ! ____ !! ____ !! ! / / \_ -- _/ \_ -- _/! ____ !/__/ \_ - -_/ \ /
    /_____ /
    / \ /
    \______\________/

• #196   18. jun 2004 er faktisk ret ligeglad kører på vejen når der er plads og har ikke tænkt mig at kører med nummer plade selvom det blev en lov.. og ville stadig køre for hurtigt selv om man måtte køre 60 km/t

• #197   31. jul 2004 ALLE i foketinget ku få lov at køre rundt på en gammel puck maxi i et år.. lige meget hvor de sku hen.. så ka det være vi får nogle nye love om det.. Vi kommer jo ingen vejne med 30 km/t!!!

Det var lig før vi sku bytte med dem så ku de se hvordan det er at køre så langsomt.. så ku VI og spare en MASSE penge på DERES store biler...

De er jo så miljø rigtige at de burde køre rundt på knallert i stedet for deres store biler.. Så ku man jo lige køre om kap med dem hvis de en dag kom forbi.. Jeg ville grine så meget af dem og spørge hva jeg fik for at piller plumberringerne..

ved ik med jer men jeg sys det måske ku rykke lidt på deres holdinger... hva tror i?!

• #198   18. feb 2005 Haha, fandme lang tid siden, jeg sidst kiggede her... Ærgeligt, at det ikke blev til noget... !!!

• #199   18. feb 2005 om 2 måneder er det et år siden smiley

• #200   13. sep 2005 Jarh man !

Fyr den af smiley

( www.teamals.dk )

• #201   5. okt 2005 W00t.. gammelt indlæg?

• #202   7. okt 2005 Så gammelt er det da heller ikke smiley

• #203   13. dec 2007 Det er fandme en god ide. Når man kun må køre tredive kan man ligeså godt cykle? Og det er latterligt at sætte begrænsning i, for de ved jo at Vi(eller en ven) Fjerner den igen!

• #204   25. feb 2009 Christian *STV~2821* !

Mit forslag "hvis du vil prøve på og ændre noget" er at 30" måtte køre 50 fordi at det må man køre inde i byen hvis de kunne køre 60 skaden ved et uheld være fordoblet 6 gange (mener det var noget med 50000 joule) og der er ingen modre der vil gå med til at deres unger kunne komme 6 gange så meget til skade

Mhv René

Kommentér på:
Plader, men ingen begrænsning??

Annonce