{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Scooter langsom i starten {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Gilera Runner som er rimelig hidsig. Dog ikke lige op til 10 km/t. Der er den SÅ sløv, at min vens PGO hot 50 med gg og pillede begrænsninger, stikker fra mig i starten. Hvad kan der være galt? Min opsætning er som følgende.

Runner LC blok som er flowoptimeret
Karburator: YSN PWK 28mm
Studs: Malossi 360
Membran: Malossi Vl13
Cylinderkit: Malossi MHR 70cc 47,6 som er portet
Krumtap: Doppler Endurance
Krumtapslejer: Stage6 SKF med teflonstyr
Udstødning: Malossi MHR Team 2006
Luftfilter: Scootershoppen Powerfilter
Kobling: Std med strammere trykfjeder og trimfjedre
Variator: Std med 4 grams ruller
Tænding: Std
Remskiver: Std
Rem: Std
Køler: Std

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter langsom i starten
  • #1   26. aug 2018 forkert justeret kobling og variator

• #2   27. aug 2018 Jeg havde vistnok gule trimfjedre i min slider.
    Den sku næsten have røde i.
    Og det var med dr 47mm sport cylinder og gg.

Så vil tro du skal have noget meget stramt trimfjeder i hvis det skal matche omdr tal træk.området på din cylinder og udstødning.

Min nrg er dog med std kobl og trimfjedre i.
    Og den tager 7200 omdr hvis jeg blokker baghjulet med bremsen og giver den fuld gas.
    Så man sku tro der var lidt riv i din hiper motor, med strammere trimfjedre i.
    Men hvis den kun tager 8000 omdr og der først er power ved 9000, så må der skulle strammere endnu i.

Tænkte også det ku være shim skiver der sku til mellem blæserhjul og varioens gliderør.
    Men du har std rem vario og blæserhjul, så det burde ikke være der problemet ligger.

Tager motoren for lidt omdr de første 10 kmt?

• #3   27. aug 2018 Eller måske for mange?

• #4   27. aug 2018 Ja den tager for lidt. Jeg har en gul trykfjeder og røde trimfjedre i.

• #5   27. aug 2018 Hvis der ikke er omdr tæller på kan du evt se min 0-90 kmt video og høre ca hvordan 8200 omdr lyder.
    Og ud fra det vurdere hvad omdrejningstal din kører med.

Vil umiddelbart gætte på du simpelthen skal op i over 10'000 omdr før der er ryk i. Med den cylinder og udstødning
    Og den tager nok højst 8800-9500 med de røde trimfjedre i std kobling. Så derfor der ikke sker noget før 10kmt. Vil jeg umiddelbart tro

• #6   29. aug 2018 Så hvilke trimfjedre skal jeg have i indtil jeg får købt malossi delta clutch og malossi or kit?

• #7   29. aug 2018 De røde er da vist de kraftigste så vidt jeg ved.
    Desværre.
    Men altså de kraftigste man kan få til std kobling vil jeg tro.

For en god ordens skyld ville jeg lige lave en tusch streg på vario og se at den bliver slidt væk næsten ned til gliderøret.
    At ikke det af en eller anden grund er fordi den bare skal shimmes der mellem blæserhjul og gliderør så den kan gå i laveste gear.
    En smule gør ikke noget. Men hvis den er 5mm fra så er det en del færre omdr den kan tage før koblingen slynger ud.

Kommentér på:
Scooter langsom i starten

Annonce