Hjælp! Inden benzin til cylinder {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at være lidt desperat. Er ved at renovere en knallert (generic trigger SM)
50) til min søn, men kan ikke få den startet. Det kommer inden benzin til cylinder. Dette har jeg gjort:
1. Motor total adskildt og alle lejre og simre ringe skiftet
2. Motor samlet med flydende pakning
3. Cylinder, stempel og ringe skiftet. Har sikret stemplet sidder korrekt. Der er fin komparation
4. Nyt tændrør og fin gnist
5. Karburator renset med rens og trykluft. Fin gennemgang alle steder
6. Nålen sat til midt. Alle reguleringsskruer sat til 1,5 omdrejninger ud.
7. Ny membran med nye pakninger. Ekstra forsejlet med flydende speciel parkning
8. Monteret membran med 6mm flade skruer. Ti’er top
Alt er lavet med originale lovlige dele
Der kommer benzin til svømmeren og fint med benzin når jeg sætter hånden på luftfilter siden af karburatoren.
Luftfilteret er det gamle, som ikke er originalt, men mener der burde komme benzin til at give et eller andet form for livstegn...
Når jeg kører på starteren med håndtaget helt i bund sker der intet andet end at starteren kører motoren rundt.
Tændrøret forbliver helt tørt
Er der nogen der har en ide om hvilken retning jeg skal gå?
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Hvilken vej peger pilen på stemplet? Op/ned?
Nu skriver du at motor er samlet med flydende pakning. Nogle motorer SKAL der pakning i for at skabe den plads som er nødvendig i krumtaphuset, så tjek lige op på hvordan det er på din model.
jul 2011
Følger: 18 Følgere: 140 Scootere: 1 Annoncer: 3 Emner: 75 Svar: 1.354
Og de membran plader du har brugt er det originale eller nogen andre nogen , tænkte på hvis de for tykke ( stramme ) til lovlig motor så for du heller ikk benzin til motoren fordi suget fra dit cylinder ikke kraftig nok..
du kan være sten sikker hvis den gnister fin dit tændrør og det helt nyt ,så ligger fejler enten i dit membran eller kaburator .... og i første omgang ville jeg kikke kaburator igennem hvis dine membran plader ellers er de originale tyne plader som lovlig motor kræver
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
En 2 takter startes ALTID uden at man rører med håndtaget, når motoren er kold. ALTID.
Helt præcis hvilken flydende pakning har du brugt?
Link til den.
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
Parkningen jeg brugte til membranen var loctite 574. https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/scooter-og-knallert/universaldele/pakningsmateriale/flydende-pakning-benzinfast-loctite/n1685912857/pn-1106979837/
Karburatoren har jeg set på igen. Flydereren sidder som den skal, men har alligevel lige skiftet lukkestiften. Intet har hjulpet. Hvad bør jeg gøre nu.... håber i kan hjælpe
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
Jeg har også tjekket og skiftet simreringene ved krumtappen igen for at være helt sikker på der ikke kom falsk luft
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Eller din udstødning er tilstoppet.
Uanset hvad, så lyder det til at det er en kombination af flere ting.
Hvad farve er din gnist og er den der hver gang, eller skipper den en gnist her og der.
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
Kan det være CDi eller tændspoler?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Har du tjekket membranen?
Tjekker simmeringene?
Givet den en snaps, direkte inde i indsugningen, for så at starte den uden luftfilter på og med 1/4 gas.
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
- Stator sidder korrekt. Kontakter for timing er renset.
- Der kommer endelig benzin i cylinder (har taget udstødningen af ved manifolden og det kommer en fin sky ud når motoren forsøges startet). Måske dette har været tilfældet hele tiden
- Fin blå gnist
- Fin komparation
- Stemplet vender rigtigt
Den starter bare ikke.... min eneste ide er at timingen er forkert. Ellers er alle andre kriterier opfyldt
1. Kompration
2. Benzin
3. Gnist
Hvad kan man sige til en desperat mand?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Du har sikkert ikke ikke tjekker simmeringene endnu.
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Jeg er helt sikker på at du har lavet en kæmpe kvajer.
HAR DU TJEKKET DINE SIMMERINGE...! DET ER SIDSTE GANG JEG SPØRGER.
Og for sidste gang.... Hvilken pakning har du brugt mellem dine krumtaphuse????
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Min fejl.
Syntes ellers at jeg havde læst det hele igennem.
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Har du brugt Loctite 574 mellem krumtaphusene?
jan 2019
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 11
Tak for hjælpen foreløbig.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Jeg skrev som den første ud af flere, til dig i #1, at det er din kompression den er galt med. Siden har du selv svaret flere gange at din kompression er fin.
Så derfor har du rodet i blinde efter en fejl i 2 måneder nu, for så at finde ud af at der ikke er nok kompression
Det giver absolut ingen mening.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 455 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.120
Folk tror at den er fin nok, når bare der er lidt modstand i kickstarteren.
De aner ikke hvad en kompression på 9:1 i virkeligheden føles som.
Brugte dele...
Der sælges fandme mange nedslidte/defekte cylindre.
Og i forumemnerne, der beskrives de som "jeg har købt ny cylinder".
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Det giver ingen mening at oprette en tråd fordi man har et problem, hvis man ikke lytter på de svar man får. 2 måneder har han spildt nu med at bekymre sig om hvorfor hans stakkels scooter ikke vil køre, og selv om han har fået svaret serveret på et sølvfad gentagne gange, så vælger han at ignorere svarene, med en påstand om at hans scooter ihvertfald har masser af kompression.
Var han min lærling, så havde han edder røvme fået det røde kort det kan du være helt sikker på.
Nå fred være med det, det er bare virkelig svært at hjælpe og rådgive folk som kun lytter til dem selv.
Hjælp! Inden benzin til cylinder