{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.440 visninger | Oprettet:

Hjælp! Inden benzin til cylinder {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at være lidt desperat. Er ved at renovere en knallert (generic trigger SM)
50) til min søn, men kan ikke få den startet. Det kommer inden benzin til cylinder. Dette har jeg gjort:
1. Motor total adskildt og alle lejre og simre ringe skiftet
2. Motor samlet med flydende pakning
3. Cylinder, stempel og ringe skiftet. Har sikret stemplet sidder korrekt. Der er fin komparation
4. Nyt tændrør og fin gnist
5. Karburator renset med rens og trykluft. Fin gennemgang alle steder
6. Nålen sat til midt. Alle reguleringsskruer sat til 1,5 omdrejninger ud.
7. Ny membran med nye pakninger. Ekstra forsejlet med flydende speciel parkning
8. Monteret membran med 6mm flade skruer. Ti’er top

Alt er lavet med originale lovlige dele
Der kommer benzin til svømmeren og fint med benzin når jeg sætter hånden på luftfilter siden af karburatoren.
Luftfilteret er det gamle, som ikke er originalt, men mener der burde komme benzin til at give et eller andet form for livstegn...

Når jeg kører på starteren med håndtaget helt i bund sker der intet andet end at starteren kører motoren rundt.
Tændrøret forbliver helt tørt

Er der nogen der har en ide om hvilken retning jeg skal gå?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Inden benzin til cylinder
  • #1   25. jan 2019 Der er fucket noget op i din kompression eller i din membran.
    Hvilken vej peger pilen på stemplet? Op/ned?

    Nu skriver du at motor er samlet med flydende pakning. Nogle motorer SKAL der pakning i for at skabe den plads som er nødvendig i krumtaphuset, så tjek lige op på hvordan det er på din model.


  • #2   25. jan 2019 Skil din kaburator af og se lige om svømmeren evt Sidder som den skal nogen gange kan den gennem gående stift som holder svømmeren på plads godt komme ud af den hak den sidder i for at holde svømmer på plads .... hvis den er sprunget ud af hakken og svømmeren ligger forkert i bundkaret så vil den; ikke give benzin i motor men du ville sagtens kunne få benzin på håndfladen ved at holde båden får luftfilter hullet

    Og de membran plader du har brugt er det originale eller nogen andre nogen , tænkte på hvis de for tykke ( stramme ) til lovlig motor så for du heller ikk benzin til motoren fordi suget fra dit cylinder ikke kraftig nok..
    du kan være sten sikker hvis den gnister fin dit tændrør og det helt nyt ,så ligger fejler enten i dit membran eller kaburator .... og i første omgang ville jeg kikke kaburator igennem hvis dine membran plader ellers er de originale tyne plader som lovlig motor kræver


  • #3   26. jan 2019 Der kommer aldrig benzin til motoren, når du forsøger på at starte den kold med håndtaget i bund.
    En 2 takter startes ALTID uden at man rører med håndtaget, når motoren er kold. ALTID.

    Helt præcis hvilken flydende pakning har du brugt?
    Link til den.


  • #4   13. feb 2019 Nu har jeg haft topstykket af for at tjekke stemplet. Pilen vender mod udstødningen. Altså nedad. Har nu givet den en ny parkning igen. Masser af kompression. Tændrør er nyt og gnister fint. Jeg har forsøgt med startgas og benzin direkte ned i cylinderen. Men den giver ingen reaktion. En sjælden gang imellem får jeg et lille puf.
    Parkningen jeg brugte til membranen var loctite 574. https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/scooter-og-knallert/universaldele/pakningsmateriale/flydende-pakning-benzinfast-loctite/n1685912857/pn-1106979837/
    Karburatoren har jeg set på igen. Flydereren sidder som den skal, men har alligevel lige skiftet lukkestiften. Intet har hjulpet. Hvad bør jeg gøre nu.... håber i kan hjælpe


  • #5   13. feb 2019 Glemte lige at sige at jeg har tjekket membranen jeg købte. Den er standard til lovlig knallert
    Jeg har også tjekket og skiftet simreringene ved krumtappen igen for at være helt sikker på der ikke kom falsk luft


  • #6   13. feb 2019 Min udstødning var lidt utæt, så tog sen af for at svejse hullet. Når udstødningen er af og jeg forsøger at starte, skyder den af. Kan se der sker forbrænding. Først en lille flamme, så kører den et par omgange, så kommer der røg eller overskuds benzin også en forbrænding igen. Er det ikke mærkeligt?

  • #7   13. feb 2019 Et lille puf, så er din gnist ikke fin.
    Eller din udstødning er tilstoppet.

    Uanset hvad, så lyder det til at det er en kombination af flere ting.

    Hvad farve er din gnist og er den der hver gang, eller skipper den en gnist her og der.


  • #8   13. feb 2019 Kan det være CDi boksen eller tændingen?

  • #9   13. feb 2019 Besvar spørgsmålene.

  • #10   13. feb 2019 Der er fin gnist hele tiden. Den er hvid/blå. Der er fin gennemgang gennem udstødningen, men har også prøvet uden udstødningen monteret. Dette med samme resultat

  • #12   13. feb 2019 Ja til begge. Jeg var meget omhyggelig da jeg monterede delene. Følge alle videoer jeg kunne finde. Dog mest om am6
    Kan det være CDi eller tændspoler?


  • #13   14. feb 2019 Hvis der er blå/hvid gnist, så er det ikke din tænding.
    Har du tjekket membranen?
    Tjekker simmeringene?
    Givet den en snaps, direkte inde i indsugningen, for så at starte den uden luftfilter på og med 1/4 gas.


  • #14   14. feb 2019 Nu har jeg været det hele igennem igen. Status er:
    - Stator sidder korrekt. Kontakter for timing er renset.
    - Der kommer endelig benzin i cylinder (har taget udstødningen af ved manifolden og det kommer en fin sky ud når motoren forsøges startet). Måske dette har været tilfældet hele tiden smiley
    - Fin blå gnist
    - Fin komparation
    - Stemplet vender rigtigt
    Den starter bare ikke.... min eneste ide er at timingen er forkert. Ellers er alle andre kriterier opfyldt
    1. Kompration
    2. Benzin
    3. Gnist

    Hvad kan man sige til en desperat mand?


  • #15   14. feb 2019 Har motoren været startet, imens at du har ejet den?
    Du har sikkert ikke ikke tjekker simmeringene endnu.


  • #16   14. feb 2019 Nej. Jeg har aldrig haft den startet. Jeg har skifter alt. Også simre ringe. Motoren har været skilt helt ad. Har skiftet alle lejre og pakninger. Membranen er ny org. til standard

  • #17   14. feb 2019 Jeg har forsøgt med en snaps direkte i cylinder og ind i karburator. Også uden luft filter. Har også prøvet med start gas.

  • #18   14. feb 2019 Har du forsøgt på at starte den, inden du adskikte den?

    Jeg er helt sikker på at du har lavet en kæmpe kvajer.



    HAR DU TJEKKET DINE SIMMERINGE...! DET ER SIDSTE GANG JEG SPØRGER.

    Og for sidste gang.... Hvilken pakning har du brugt mellem dine krumtaphuse????


  • #20   14. feb 2019 #19
    Min fejl.
    Syntes ellers at jeg havde læst det hele igennem.


  • #21   14. feb 2019 smiley

  • #22   15. feb 2019 #21
    Har du brugt Loctite 574 mellem krumtaphusene?


  • #23   9. mar 2019 Lige lidt nyt. Fandt ud af at den cylinder jeg havde købt (ny) ikke gav komparation nok. Kun knapt 2 bar. Købe en ny igen og vupti kørte motoren. Nu kæmper jeg med det næste, at få den til at køre rent. Har købt ny kaburator så nu må vi se.
    Tak for hjælpen foreløbig.


  • #24   9. mar 2019 Det utroligt.
    Jeg skrev som den første ud af flere, til dig i #1, at det er din kompression den er galt med. Siden har du selv svaret flere gange at din kompression er fin.
    Så derfor har du rodet i blinde efter en fejl i 2 måneder nu, for så at finde ud af at der ikke er nok kompression smiley
    Det giver absolut ingen mening.


  • #25   9. mar 2019 #24
    Folk tror at den er fin nok, når bare der er lidt modstand i kickstarteren.
    De aner ikke hvad en kompression på 9:1 i virkeligheden føles som.

    Brugte dele...
    Der sælges fandme mange nedslidte/defekte cylindre.

    Og i forumemnerne, der beskrives de som "jeg har købt ny cylinder".


  • #26   9. mar 2019 #25 man skal ikke tro, man skal vide.

    Det giver ingen mening at oprette en tråd fordi man har et problem, hvis man ikke lytter på de svar man får. 2 måneder har han spildt nu med at bekymre sig om hvorfor hans stakkels scooter ikke vil køre, og selv om han har fået svaret serveret på et sølvfad gentagne gange, så vælger han at ignorere svarene, med en påstand om at hans scooter ihvertfald har masser af kompression.

    Var han min lærling, så havde han edder røvme fået det røde kort det kan du være helt sikker på.

    Nå fred være med det, det er bare virkelig svært at hjælpe og rådgive folk som kun lytter til dem selv.


Kommentér på:
Hjælp! Inden benzin til cylinder

Annonce