pgo med tilbagevendende startproblem {{forumTopicSubject}}
jeg og min søn døjer med en pgo hot 50, - den kører og starter fint, men efter ca 5-6 dage og ca 25km starter problemet, det begynder med at den skal have kickstart for at starte, dagen efter døjer den med at tage gas, og til sidst kan den ikke starte.. - der er benzin i kaburator, og tændrør er vådt
efter rens af kaburator kan den køre igen ca 5 dage, det er efterhånden fast weekendarbejde..
Der er ikke vand i benzin,kører også med kaburatorsprit, tank er renset, filter er skiftet, kaburator er skiftet, membran er skiftet, tændrør er skiftet, strøm er udmålt og fundet ok. vacumbenzinhane er testet og virker ok
Er der nogen med et bud på problemer, logisk er det nok et benzinproblem, men jeg kan ikke finde på flere løsninger.
Et besøg hos knallertværksted, gav også ca 5 dages kørsel.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Jeg har god erfaring med at afmontere tanken, vende den på hovedet og ryste den til den er 100% tom, med denne metode, så behøver man heller ikke tømme tanken 5 gange på en dag, man kan lige så godt gøre det ordentlig første gang jo.
Det hjælper intet at tømme den ud gennem benzinhanen, da der så stadig vil liggen en stor sjat vand i bunden af tanken.
Prøv det, det koster gratis, og du er med garanti (næsten) kørende igen
feb 2019
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Men jeg holder stadig på at det er vand.
Jeg endte med at fjerne tanken fra min græsslåmaskine, tømme den og give den en tur med en varmepistol, forsigtigt, så den blev gennemvarmet og jeg kunne se at den var tør.
Så fik den benzinen hældt på igen, uden at det bundfældede vand kom med og den fik en sjat karburatorsprit.
Den har kørt fint siden.
Et godt råd til overvintring, er at fylde tanken helt op.
Så kommer der ikke kondens i den, da der ikke er noget luft der kan ændre tryk og suge fugt ind.
pgo med tilbagevendende startproblem