300 visninger
|
Oprettet:
Sfx VARIO {{forumTopicSubject}}
Hey
hvordan kan det være at min scootere er blevet langsomere med malossi vario end med den gamle vario
er det fordi malossi varioatoren er lettere end std eller hva.!?
den nye vario har 8g
den gamle havde 6
mar 2005
Følger: 41 Følgere: 39 Scootere: 6 Emner: 50 Svar: 554
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 33 Scootere: 5 Emner: 72 Svar: 2.573
Hvorfor er det så lige at man for høj topfart ved tunge ruller og optræk ved lettere ruller?
Rullerne bestemmer jo om den skal begynde at køre ved lave eller høje omdrejninger
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 3 Emner: 124 Svar: 401
og skal jeg så have tungere?
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 3 Emner: 124 Svar: 401
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 33 Scootere: 5 Emner: 72 Svar: 2.573
En kobling giver ikke topfart i sig selv...
Grunden til at man skifter kobling når man tuner en scooter er for at standarden ikke kan holde til de høje omdrejninger.. Eller klokken for den sags skyld på længere sigt..!!
Ellers så skifter man den trykfjederen og trimfjederne for at finde det helt rigtige koblingstidspunkt for hvornår den tager fat og hvornår den kobler ind og ud
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 33 Scootere: 5 Emner: 72 Svar: 2.573
Kiggede lidt på din opsætning...
og du har standard cylinder på..?
Det kan godt være derfor at den køre langsommere...
Måske kan din cylinder ikke trække din kobling ordenligt rundt og med for tunge eller for lette ruller mister du hurtigt både optræk og topfart...
jan 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Scootere: 3 Emner: 124 Svar: 401
Sfx VARIO