506 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Runner SP Shimming & kickstarter. Runner SP Shimming & kickstarter.

Hej Scootergalleri.

Jeg har for nyligt fået mig en luft kølet Runner SP fra 2007. Umiddelbart helt standard med gg.

Jeg kiggede lige ind til Vario for at pille skiven, og så kunne jeg se at remmen var helt slap omkring vario og sad slet ikke yderst på de bagerste remskiver.

jeg kan ikke få de forreste remskiver tættere sammen så de strammer op på remmen pga. Gliderøret.

Men det virker heller ikke rigtigt, for det yderste blæserhjul det er helt smasket, og det ligner gribehjulet er en smule indgreb hele tiden.
Det føles som om der slet ikke er plads til det på akslen, og det ligner starterhjulet/ydersteremskive sidder for langt ude i forhold til den bagerste remskive.

Ud fra tegninger på Easyparts.nl ligner det at det er samlet rigtig nok.

Afstandstykke, bagplade, variator, rem, yderste remskive, blæserhjul, gribestjerne, spændeskive, møtrik.

Troede jeg havde forstået det der shimmning der, men åbenbart ikke helt. smiley
Håber i kan hjælpe smiley

Kan evt. Oprette et fotoalbum med nogle billeder senere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Runner SP Shimming & kickstarter.
  • #1   3. jun 2019 Det lyder som om at kileremmen er for smal.

• #2   3. jun 2019 Skal ned og kigge på det senere regner jeg med, så kan jeg lige tage nogle billeder også.

Men gad vide hvorfor mit blæserhjul er blevet smasket. Og griberhjul har indgreb, der ligger ikke rigtig nogle skiver imellem man kan fjerne. Så ville mene man ikke rigtig kan korte afstanden af. Med mindre man får fat i kortere gliderør.

• #3   3. jun 2019 #2
    Eller en bredere kilerem.

Fjern kileremmen fra vario og lad den være slap ved remskiverne.
    Hvor langt ude på remskiverne er den så?

• #4   3. jun 2019 Det ligner det er original kilrem der sidder på, men den kan selvfølgelig godt være slidt.
    Forslår du jeg køber en ny original kilrem? Eller skal jeg finde målene på den originale også finde en anden der er bredere endnu?

Altså jeg skal fjerne kilremmen fra vario, og lade remskiverne ved kobling gå helt sammen og så se hvor remmen sidder? Eller misforstår jeg?

• #5   4. jun 2019 #4
    Rigtigt forstået.

Hvis den er lovlig, så køb original.
    Hvis den er tunet, så køb kevlerforstærket.

Kommentér på:
Runner SP Shimming & kickstarter.

Annonce