1.305 visninger
|
Oprettet:
Hjælp søges {{forumTopicSubject}}
Hej gutter nu er jeg på den igen og har brug for hjælp.. min wallaroo vil godt starte med lidt besvær og uden choker.. den køre de 35 som den plejer men så snart den er varm dør den.. den dør også hvis jeg slår choker til.. det plejer jeg ellers at gøre ned af bakke for at få mere fart.. jeg kan sagtens starte den igen når den er varm uden choker men så snart den nærmer sig topfart dør den.. har prøvet at skifte tændrør og rense karburatoren og rense luftfilter..så nu er en amartør som jeg på bar bund.. hvad kan der være galt?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
En scooter skal ALTID startes med choker, når den er kold.
Hvis den kan startes uden choker, når den er kold, så står luftskruen alt for langt inde.
Tag cylinderen af og tag et billede af dit stempel, fra begge sider.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Så forstår du hvad du har gjort galt, for det er ikke kun en enkelt ting der er gået galt.
De brune mærker er meget tydeligere på dit stempel.
Det kaldes Blow By.
Både cylinder og stempel skal direkte i en jern container.
Tag gerne et billede af stemplet, når du får det af.
Du skal nok 10 op i dyse og så skal du skrue din luftskrue helt i bund og derefter halvanden omgang ud.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
På EURO2, der er flangen til udstødningen drejet.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Forskellen på euro 1 og 2 er nemlig at den både er drejet og i en anden vinkel.
Men det finder du ud af.
Start med at sætte cylinderen ned i motorblokken uden stempel og se om den passer, inden du sætter stemplet på krydspinden.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Den kommentar er lidt den at komme med.
Chokeren giver jo sindsygt meget ekstra benzin, så det faktum at det giver ekstra fart siger jo alt om at din dyse er 10 for lille.
Men nu er skaden sket og jeg er sikker på at dit stempel har taget skade.
Tag så den cylinder af og se hvor store skader der er kommet.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
28. jul
Ud fra det du skriver, så har din dyse været for lille alt for længe, så nu er dit stempel helt færdigt.
Du kunne have sparet over en uge, hvis du har fulgt det første indlæg.
Anyway.
Tag cylinderen helt af og tag et billede ned i motorblokken.
Start med at sætte cylinderen ned i motorblokken uden stempel og se om den passer, inden du sætter stemplet på krydspinden.
Gjorde du som jeg sagde?
Det ligner nemlig at du har gjort som du selv synes var hurtigst og knaldet stemplet på og derefter cylinderen, UDEN AT TESTE OM MOTORBLOKKEN HAVDE EN BEGRÆNSNING.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
nu har jeg fået læst mig til hvad en blok begrænsning er tror jeg... emh hvis jeg har forstået korrekt så er den begrænsning lavet så man ikke kan sætte ulovlige dele i men alt jeg har købt er jo lovligt...
anyway så vidt jeg kan læse mig til så kan jeg slibe et stykke af skørtet på cylenderen er det korrekt?
link til hvor jeg har læst det:
https://www.scootergalleri.dk/forum/tuning/1406402-er_det_en_begraensning
sætter billede ind af motorblokken i morgen
btw er først gået igang idag grundet at delene først kom hjem igår derfor er sidste uge gået med at vente..
ps har sat 75 dyse i karburatoren som du har sagt...
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Ja, det var lige netop derfor at du skulle sætte cylinderen på, før stemplet.
Tag den gamle cylinder og sammenlign med den.
Jeg har før tilpasset en cylinder fra en anden knallert.
Men det var virkelig meget, der skulle fjernes.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Det er en klar fejlindikator.
Skift din dyse til en der er 10 større og tag så en tur med fuld gas.
Den SKAL 4 takter.
Hvis den gør det, så gå 4 ned i dyse.
Så længe at du ikke har ring i vario, så tager en std 50ccm ikke skade af fuld gas.
Da slet ikke hvis du har original udstødningen på.
Du har vel husket og at tvære det nye stempel godt og grundigt ind i 2 takt olie, inden montering?
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
har ellers altid hørt man ikke må vi den fuld gas de første 100km?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Stakkels cylinder.
Der skal 2% i benzinen. Kun 2% ALTID.
Så ud med benzinen og i med noget der er 2%
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Du har et problem med din benzinhane.
Eller din vakumslange er revnet.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
og ingen steder slangen kommer i klemme og da jeg tømte tanken igår
Der var der et fint flow igennem både når jeg sad på knallerten og ved siden af den
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Det giver ingen mening at den skal stoppe efter 1 km.
En sidste mulighed kan være vand i benzintanken.
Tag bundkaret af UDEN at tippe bundkaret, så du ikke spilder benzinen.
Så skal du se ned i bundkaret om der ligger en ekstra væske i bunden af bundkaret.
Det vil være vand, som du kan se.
Og hvis der er vand i bundkaret, så skal din tank tømmes for benzin og den skal blæses igennem med en hårtørre, på lav varme, men på fuld blæs.
Så vandet fordamper.
Det er sikkert ikke nok at tømme tanken.
Jeg tømte tanken på min græsslåmaskine 4 gange i træk og der kom vand i bundkaret efter 30 meter græsslåning.
Så tog jeg tanken helt af og blæste den igennem med varme, så den var helt tør inde i.
Nu har den virker upåklageligt i over ½ år.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Her er der noget af den.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
http://www.thisoldtractor.com/mg_manuals/dellorto_manual.pdf
Det er denne her...!
Den er guld værd.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
Når den køre ned af bakke køre den ca 45 og meget mere stabilt.. Det som om at fra 30 til 35 kæmper den med at komme op og fra 35 til 45 så der en rigtig god acceleration når den så er på de 40-45 Så lyder den helt stabil..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Et tændrør kan ikke skifte fra gråt til brunt.
okt 2018
Følger: 3 Scootere: 1 Emner: 7 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 456 Scootere: 7 Emner: 63 Svar: 36.134
Hjælp søges