{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Kristian V
Kristian V
Tilmeldt:
10. aug 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Dyse problem {{forumTopicSubject}}

Så mit stempel valgte at smide en ring og smadre cylinder og stempel.
Jeg har så sat en 45 cylinder i, istedet for 30

Indtil videre er jeg gået fra dyse størrelse 66 til 86.
Da tændrøret stadig var gråt, borede jeg en dyse op med et 1 mm bor.
Tændrøret er stadig gråt og jeg synes den bliver lige varm nok.

Men er der noget andet der kan være årsag til at den ikke får benzin nok?
Jeg tænker fra 66 til ca 100 er overdrevet, for en så lille cylinder.

Det er en dellorto 17.5 kabu der sidder på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyse problem
  • #1   10. aug 2019 Man borer fandme ikke i en dyse. Køb et dysesæt.

    Hvilken scooter har du?


  • Kristian V
    Kristian V Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   10. aug 2019 Nu havde jeg ikke større dyse, så gjorde det for at teste om hvad der vil ske og om en dyse svarene til 100 vil være for stor.

    Det er en stalker.


  • #3   10. aug 2019 Hvis det er en Stalker, så er det sikkert en original 17,5mm Piaggio ( dellorto ) karburator.
    Den er nemlig stærkt begrænset i benzinforsyningen, så alt over 82, så vidt jeg husker, vil ikke give en skid mere benzin.
    Der er ikke noget der hedder 45kmt cylinder og 30kmt cylinder.

    Har du tjekket om remmen er sprunget til din oliepumpe?
    Dit tændrør skifter IKKE farve, når du skifter dysen....!
    Det skifte kun frave fra nyt/hvidt til en anden farve.
    Du får aldrig et gråt tændrør til at blive til lysebrunt.

    Så i med en dyse 82 og hæv nålen et enkelt hak.
    Og så i med et nyt tændrør.


  • Kristian V
    Kristian V Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   10. aug 2019 I følge KGI er det en 45km/t cylinder, men hul i det.

    Den begrænsning du snakker om, er det ikke bare den der mærkelige runde bronzefarvet plade med huller i?

    Jeg må ind og tjekke remmen til oliepumpen. Mener jeg har en ekstra til at ligge.

    Ja det havde jeg så også på fornemmelsen af at den ikke skiftede farve, så kan jeg jo blive ved i en evighed, hvis det er det jeg kigger efter.

    Hvordan finder jeg så bedst ud af, hvilken dyse der passer bedst, når jeg tester?


  • #5   11. aug 2019 Nyt tændrør i, som har den rigtige længde.
    Jeg mener at Stalker kører med lang gevind og dermed et ES tændrør, vis det er NGK.
    Og så i med en alt for stor dyse og så ud og tage en tur med fuld gas.
    Hvis den 4 takter ( som man forventer ), så går du 4 ned i dyse.
    Sådan bliver du ved, indtil at du finder den dyse som den ikke 4 takter med.
    Når den er fundet, så kører du med den i noget tid og ser hvad farve du ender med.


  • Kristian V
    Kristian V Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   11. aug 2019 Ja det er et NGK tændrør.
    Så må jeg have fat i det. Tak for hjælpen.


Kommentér på:
Dyse problem

Annonce