{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
313 visninger | Oprettet:

Et par små generelle spørgsmål !! {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg siddet og surfet lidt rundt på nettet, og jeg prøver på at hitte ud af hvad der er hvad....og hvad det gør godt for.
Jeg kunne godt tænke mig at lave lidt "TUNING" på den, men helst ikke noget der kan ses eller høres, som f.eks en tun-udstødning og den slags.

Liiiige nogle ting som jeg håber i kan svare mig på.

1. Indsugnings membran, hvad faaaa'en er det, og hvad er fordelen ved at få en i f.eks Carbon eller Aluminium.....hvad er idéen i at skifte den ud og hvad skal man skifte den originale ud med ??!

2. Krumtap og Stempel, min TZR må helst ikke køres i det røde felt som er 10-12.000 rpm.
Hvis nu jeg smider en Krumtap i som kan klare f.eks 15.000 rpm , skal jeg så også have et stempel som kan klare det samme.....eller skal der skiftes mere ud ??!

3. Variator ruller, dem har jeg slet ikke fattet hvad bruges til. Hvad i alverden er det ?

4. Racer kobling, hvad er der anderledes ved den, skal man kun bruge den ved tuning eller...??!

Er der nogle gode idéer til hvad man måske kunne lave som ikke giver det helt vilde, men heller ikke kan ses så meget ??!

Larsson


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par små generelle spørgsmål !!
  • #1   14. maj 2005 tjaa =D

    membranen v jeg ikk så meget om

    vis du skifter krumtap og den ka holde til fx 15ooo rpm , så ka du godt kører i det røde felt vis du er helt sikker på den ikk tager flere end de 12ooo der står i det røde felt

    vartator gir et mere jævnt træk , ruller er til a fx vis du kører me for lidt rpm sætter du letter ruller i får a få fler rpm .. koblinger er for det meste 3-bak's kobliger når det er "racer" kobliner .. de ka indstilles til a tage ved v 4000 rpm i stedet for 2000 som de fleste koblinger gør std ..

    håber det ka bruges =P


  • #2   14. maj 2005 1. Man skifter membran / membranblade, hvis man tuner sin scooter så den tager en del flere omdrejninger. Membranen skyder nemlig benz. ind i cylinderen RIGTIGT hurtigt, men std. membram kan ikke følge med, hvis du tuner den, for så skal det gå hurtigere med benz. og, hvis man ikke skifter, så vil man risikere, at den skyder benz. ind når den ikke skal.

    2. En krumtap køber man, hvis man tuner, så ens scooter skal kunne tage flere omdrejninger. Krumtappen giver ikke omdrejninger, men er forstærket, så den kan holde til de omdrejninger tunet giver.

    Du skal ikke skifte stempel, hvis du skifter krumtap. Som sagt er en krumtap kun til for, at man kan tune mere..

    3. Rullerne i en varioater har den egenskab at: Når man giver gas drejer varioateren rundt, og når den kommer op på et antal rpm. vil rullerne rotere og blive slynget ud i klokken. Dette gør, at varioateren bliver presset op el. lign. så den tager gas ved det tidspunkt.
    Dvs. hvis du har tunge ruller i skal den have mere gas, for at den tager ved. Og lettere ruller rotere lettere og tager hurtigere ved.
    Men det er ikke helt let at indstille rullerne. For lette og for tunge... Kun at prøve sig frem, til det der giver bedst ( optræk)

    4. En kobling Kan indstilles til, at tage fat når scooteren yder flest heste. Dvs, hvis din scooter yder bedst ved 5000 omdr. kan du indstille den til, at tage fat der, og det giver et bedre optræk...


    Mit råd til dig er, at finde nogle ruller der passer til din scooter. Fjerne blindrøret på din udst. Måske sætte en 45mm cylinderi, eller en "std" hvor der ikke er begrænset syllekanaler.

    Det kommer den ikke til at larme meget mere af. Du vil næsten ikke kunne høre forskel, men når man tuner kan man ikke undgå lidt mere støj....

    Håber du kunne bruge det til noget smiley

    Desuden henviser jeg dig til www.stalkerzone.dk hvor du kan læse hvad de forskellige ting gør (læs under tuning) hvis du skulle blive i tvivl smiley

    De forskellige ting har ens betydning på alle scootere


  • #3   14. maj 2005 Hva fanden smiley Havde ikke læst, at han havde sådan en sjover smiley My bad... Glem det med rullerne... Troede bare det var en scooter da du skrev ruller smiley

  • #4   14. maj 2005 ANår du har sådan en sjover så køb en anden gearing, men du kommer ikke meget højere op, hvis du ikke skifter udst.... En jeg kender har skiftet gearing og udst. Hans løber ca 95

  • #5   14. maj 2005 Har kigget på en Leo Vince V6 udstødning til den.
    Er den egentlig ulovlig ?
    Jeg kunne godt tænke mig en lidt større udstødning, synes dem jeg har kigget på er mindre end den originale som sidder på nu.

    Kan jeg bruge en Indsugningsforstærker til noget ??!


  • #6   14. maj 2005 På en maxi med lidt let tun gav det faktisk et godt jævt optræk og den gik ligeså rent som en scoot..
    Men skal ik ku sige om det virker bedst ved dem der IKKE har membran..


Kommentér på:
Et par små generelle spørgsmål !!

Annonce