219 visninger
|
Oprettet:
Stel er de noget værd? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, står i den situation jeg er ved at rydde op og har fundet et par stel. Bla sonic, yamaha, ssm stel som jeg egentlig var ved at smide til jern skrot, men blev lidt itvivl om sådan noget har en værdi? dette er ikke ment som en annonce, beklager hvis det tolkes sådan. God weekend til jer alle. Vh frederik
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det er lidt et dobbeltmoralskt dilemma at sælge et løst stel.
For hvem kan bruge et stel? Altså, et løst stel uden noget andet.
Det kan de der ligger inde med et stjålet køretøj, som de ikke kan afsætte eller køre på, da stelnummeret er meldt stjålet.
Eller fjolser, som har købt en bane scooter, hvor at nummeret er fjernet.
Der findes jo folk som forsøger på at bilde andre ind at der er logik i at stelnummeret bliver fjernet, når det skal bruges til banebrug.
Ved at købe et løst stel, så kan en hælervarer trylles om til et salgsbart køretøj.
Så hvis jeg sælger mit Area 51 stel inkl den regattest, som jeg har til den, så medvirker jeg indirekte til at tyve kan få afsat deres tyvekoster og medvirker til at uvidende personer køber et løbetøj, hvor at størstedelen er stjålet.
Så om jeg kan få 200kr for et stel og skal leve med at der nok snart bliver stjålet en Area 51, så vælger jeg hellere bare at smide stellet til skrot, efter at jeg har savet det i 5 dele.
Jeg gav selv 500 kr for den og har brugt brændstof, bro inkl trailer og tid på at hente den og har solgt dele fra den, så jeg står med et overskud på cirka 200kr.
Så der går intet af mig af at smide stellet ud.
Så overvej ikke kun værdien af dine stel.
Overvej hvad en køber kan bruge det til. ( Det kan jo kun bruges at en der henter en hjem fra Tyskland/Sverige og så bytter rundt på stellene ).
nov 2018
Følger: 16 Følgere: 9 Scootere: 7 Emner: 3 Svar: 52
Stel er de noget værd?