nyt tændrør ser anderledes ud {{forumTopicSubject}}
hej folkens da min maskine begyndte at bøvlet efter en lang tur i regnvejr tænkte jeg det var på tide at få skiftet tændrør og hætte. det er nu gjort men inden jeg sætter det nye tændrør på så vil jeg lige høre jeres mening.
som i kan se er der forskel på de 2 tændrør, umiddelbart vil jeg gætte på jeg har kørt med uoriginalt og for stort tændrør før. hvad mener i?
Maskine: DT 175 (1996)
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
P betyder at elektroden sidder længere nede.
P er nok det bedste til din motor, da kompressionen ikke er så høj.
Jeg har selv præsteret at banke stemplet op i et P tændrør, men der var topstykket også planet helt ned på min Puch.
Eller var det en Aprilia......
jul 2008
Følger: 29 Følgere: 17 Scootere: 4 Emner: 21 Svar: 76
Og til jer som har forstand på det, vil I mene jeg køre med en for høj olieblanding? - Syntes selv den oser lidt når den er kold. Bruger 20ml castrol til 1L benzin, vil gerne bruge mindre hvis jeg kan tillade mig det.
jul 2008
Følger: 29 Følgere: 17 Scootere: 4 Emner: 21 Svar: 76
jul 2008
Følger: 29 Følgere: 17 Scootere: 4 Emner: 21 Svar: 76
jul 2008
Følger: 29 Følgere: 17 Scootere: 4 Emner: 21 Svar: 76
Har ellers ikke haft problemer med regn før, indtil for leden hvor den bare konstant gik ud og pruttede osv. Gik ud efter hver 100m cirka, og tænkte det var pga vand på vejen som sprøjter op på tændingsrør/hætte. Nu har den ny hætte+rør så håber på det bedste, at det bare var det.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Mange bruger racing olien til hverdags motor.
Så bliver olien ikke forbrændt ordentlig og så fedter tændrør m.v. til.
Man skal bruge den delsyntetiske hvis det er til standard eller sports tun.
Den plejede at være rød så man ku se forskel, men det er seriøst svært at se forskel på racing og hverdags olien på de nye flasker.
Billede af den gamle og den nye flaske castrol semi synt
Der skal bare ikke stå racing på
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
dec 2018
Følger: 3 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det problem havde jeg på en motor, som yder mange HK.
Den ville kun brænde rent når den fik høje omdrejninger.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Det kunne lige så vel være fordi der ligger en vanddråbe eller lidt skidt i karburatoren.
En rens af karburatoren og karburatorsprit i benzinen bør kunne afhjælpe problemet, det er trods alt den tid på året hvor problemet med kondensvand er størst.
nyt tændrør ser anderledes ud