{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
554 visninger | Oprettet:

nyt tændrør ser anderledes ud {{forumTopicSubject}}

hej folkens da min maskine begyndte at bøvlet efter en lang tur i regnvejr tænkte jeg det var på tide at få skiftet tændrør og hætte. det er nu gjort men inden jeg sætter det nye tændrør på så vil jeg lige høre jeres mening.

som i kan se er der forskel på de 2 tændrør, umiddelbart vil jeg gætte på jeg har kørt med uoriginalt og for stort tændrør før. hvad mener i?

Maskine: DT 175 (1996)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyt tændrør ser anderledes ud
  • #1   7. dec 2019 De er da helt ens, udover at det ene er et P tændrør og det er det andet ikke.
    P betyder at elektroden sidder længere nede.
    P er nok det bedste til din motor, da kompressionen ikke er så høj.
    Jeg har selv præsteret at banke stemplet op i et P tændrør, men der var topstykket også planet helt ned på min Puch.
    Eller var det en Aprilia......

• #3   7. dec 2019 #1 Okay så om jeg bruger det ene eller det andet gør ikke den sindsyge forskel? Har lige prøvet en tur med det nye tændrør og gik fint. Umiddelbart så er det gamle tændrør vel også træt nu efter alt det olie det har fået?

Og til jer som har forstand på det, vil I mene jeg køre med en for høj olieblanding? - Syntes selv den oser lidt når den er kold. Bruger 20ml castrol til 1L benzin, vil gerne bruge mindre hvis jeg kan tillade mig det.

• #4   7. dec 2019 #2 Ja det ville jeg også mene efter lidt søgen på google, var B8ES det eneste resultat der kom frem for min dt 175 uanset årgang.

• #6   7. dec 2019 #5 Køre uden oliepumpe, den er pillet fra. Har gjort meget længe, så ikke noget problem men vil gerne bruge mindre olie hvis jeg kan.

• #8   7. dec 2019 Super tak for svarene, så holder jeg mig til det sævanlige blandingsforhold. Så er jeg spændt på at finde ud af om den brokker sig igen, hvis det begynder at regne.

Har ellers ikke haft problemer med regn før, indtil for leden hvor den bare konstant gik ud og pruttede osv. Gik ud efter hver 100m cirka, og tænkte det var pga vand på vejen som sprøjter op på tændingsrør/hætte. Nu har den ny hætte+rør så håber på det bedste, at det bare var det.

• #9   7. dec 2019 Men hvilken castrol olie bruger du?

Mange bruger racing olien til hverdags motor.
    Så bliver olien ikke forbrændt ordentlig og så fedter tændrør m.v. til.

Man skal bruge den delsyntetiske hvis det er til standard eller sports tun.
    Den plejede at være rød så man ku se forskel, men det er seriøst svært at se forskel på racing og hverdags olien på de nye flasker.

Billede af den gamle og den nye flaske castrol semi synt

Der skal bare ikke stå racing på

profilbillede
  • #10   7. dec 2019 Hvis dit gamle tændrør har kørt for varmt kan det have forkortet levetiden på det.

• Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    dec 2018

Følger: 3 Svar: 51
    #11   7. dec 2019 #8 kontroller den røde ledning fra tændingslås og ned. Stikket med mere, som det første

• #12   8. dec 2019 #9
    Det problem havde jeg på en motor, som yder mange HK.
    Den ville kun brænde rent når den fik høje omdrejninger.

• #13   10. dec 2019 Har ellers ikke haft problemer med regn før, indtil for leden hvor den bare konstant gik ud og pruttede osv. Gik ud efter hver 100m cirka, og tænkte det var pga vand på vejen som sprøjter op på tændingsrør/hætte. Nu har den ny hætte+rør så håber på det bedste, at det bare var det.

Det kunne lige så vel være fordi der ligger en vanddråbe eller lidt skidt i karburatoren.
    En rens af karburatoren og karburatorsprit i benzinen bør kunne afhjælpe problemet, det er trods alt den tid på året hvor problemet med kondensvand er størst.

Kommentér på:
nyt tændrør ser anderledes ud

Annonce