E10 og 2taktere E10 og 2taktere
Nu har der været en del snak forskellige steder ang. det nye E10 også 2 taktere ...
En kammerat der er mekker mente at det ikke betød det store så længe man ikke selv blandet .. Og hvis man blandet selv så skulle man sørge for at få fuld syntetisk olie
Det har vi så testet lidt ..
Kammeraten køre på hot/big/pgo klon "Sports trimmet" og blander selv benz/olie og bruger castrol fuld synt (Usikker på opsæt men sport cylle m.m. .. Køre ganske fornuftig)
Også mig på min typhoon som køre med olieblander og den billige olie fra statoil (cirkle K ) std. setup uden begrænsninger
Begge scootere er umiddelbart fra før der var tænkt på ethanol i benzinen .. Bliver brugt dagligt og bliver IKKE skånet.. Fuld æde på lange stræk o.l.
Nu har vi så kørt en del tanke igennem begge to .. Ingen problemer
Haft pillet topstykke af .. Ingen tegn på slid udover normalen.. Fin oliehinde
Vi har begge tænkt os at fortsætte med E10 .. Må vi jo se om det ender i nogen skader ..
Værste fald er cylle der sætter sig og evt. bøjer/ødelægger tappen .. Så ved man da hvad man skal lave den weekend
Men det er jo så std./sports trimmet scooter vi har prøvet med ..
Ikke sikkert at en hårdt pumpet scooter giver samme resultat .. Men den har jo så også bedre af højere oktan
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 458 Scootere: 7 Emner: 65 Svar: 36.217
Måske det har en indflydelse.
Jeg kører selv 4 takt med indsprøjtning, så jeg tager det ikke så tungt.
Om cirka halvandet års tid, så skal jeg på jagt efter en scooter til papdatteren og så bliver det en nyere 4 takter, 100% lovlig ( måske 1mm af ring i vario, hvis den kun kører 32 kmt ) og så med fuld GPS overvågning, så jeg hvor den ( hun ) er.
dec 2018
Følger: 73 Følgere: 706 Scootere: 6 Emner: 72 Svar: 717
E10 og 2taktere