{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.489 visninger | Oprettet:

Politi sag {{forumTopicSubject}}

Hej knejte, min knallert en (pgo hot 50) er lige blevet taget af politiet, og jeg er usikker på at politiet har gjort det rigtige + det er en lokal betjent.

Jeg kommer kørerne og lokal betjenten ser mig så uden jeg ser ham, han følger så efter mig hele vejen hjem uden måling på min knallert, han kører så helt ned i min indkørsel hvor han siger den knallert ser ulovlig ud, uden den har tun dele og den kører for stærkt, han valgte så og ringe til en Falck vogn for og hente den, har han lov til det endda på min grund uden nogen grund, plus havde ik gjort noget ulovligt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi sag
  • #1   31. jan 2020 Du har kørt på den i mens han fulde efter dig og stadig siger du du ikke har gjort noget ulovligt

• #2   31. jan 2020 Politiet er bare nogle fede spasser!! Men hvis den er fuld lovlig så burde du kunne søge erstatning for de dage de har konfiskeret den fra dig, du bruger den vel til at komme i skole eller til arbejde på, og nu skal du tage bussen eller andet offentligt transportmiddel!

• #3   31. jan 2020 Han burde kun tage den med når den var ulovlig

• #4   31. jan 2020 Er den tunet eller er den ikke tunet?

Jeg eller nej?

• Gonzo
    Gonzo Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 7
    #7   31. jan 2020 Du er IKKE fredet fordi du kører ind i din indkørsel. smiley

• #9   2. feb 2020 Du er set køre på offentlig vej.
    Slut prut.

• #14   2. feb 2020 #13 Det må de godt. På en på "Særligt bestyrket mistanke". Og det har de da du ryger hash uden for døren. Det er et frikort til mangt og meget for politiet.

Du blander en hel masse hjemmestrik sammen, med de faktiske forhold.
    Fordi de feks. har set ham køre i byen. må de ikke køre hjem og konfiskere scooteren. Men han er blevet fulgt hjem, og så gælder andre regler.

Det er ikke sådan man bare kan løbe ind i sin indkørsel og råbe "HELLE!" Sådan virker virkeligheden altså ikke.

• #15   5. feb 2020 stadig væk den er ulovlig, men han har ingen målling på mig ude på vejen, han kørte privat bil, i en turan og jeg havde slukket min knallert der jeg kørte ned der hvor jeg plejer og holde, han ventede endda på at falck kom og hentede den, jeg skal af med en bøde på 4500, 1500 kr for 54,6 km/t og fordi jeg er sigtede for et blinklys der er knækket, men jeg bruger ikke blinklyset, plus falck vognen 2000 kr for afhentning, men han har da stadig væk ikke retighed til at gå ind på grund tag en knallert der ingen gang står i mit navn og han ringer ingen gang til den, den står i.

• pas
    pas Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 16 Emner: 4 Svar: 26
    #18   5. feb 2020 alle monterede lygter skal virke, om du har 14 forlygter på, skal alle 14 virke.

• A.k 6
    A.k 6 Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 26 Følgere: 25 Svar: 2
    #19   5. feb 2020 Casper de har fulgt efter ham hjem og så gælder der andre regler da maskinen er set køre på offentlig område, hvis nu han kørte rundt på privat grund og så var blevet set af politiet og efterfølgende fået den konfiskeret så er det en helt anden sag for det må de ikke. Eftersom de er fulgt efter ham hjem så er de i deres fulde ret til at tage scooteren fra ham på begrundet mistanke om den ik er lovlig har selv stået i samme situation så.....

• #20   5. feb 2020 A.k 6 har helt ret.. Færdselslovens § 133 a, stk. 2 ta' det fra en der ik må fører lille knallert smiley

• A.k 6
    A.k 6 Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 26 Følgere: 25 Svar: 2
    #21   5. feb 2020 Tak for paragrafferne GunZo:) stod så bare med en betjent som mente min gamle hot var stjålet istedet for tunet men det er en helt anden sag

• mads M
    mads M Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 6
    #23   5. feb 2020 GunZo. Den paragraf du henviser til er omkring alcohol der står i paragraf 133a stk 2 (Konfiskation skal ske, hvis ejeren af køretøjet har gjort sig skyldig i spirituskørsel med en alkoholkoncentration i blodet under eller efter kørslen på over 2,00 promille eller en alkoholkoncentration i udåndingsluften under eller efter kørslen på over 1,00 mg pr. liter luft.)

• mads M
    mads M Tilmeldt:
    mar 2017

#24   5. feb 2020 Ud fra færdselsloven pagraf 133a 1-14 ser det ikke ud til at de har ret til at tage din knallert MEDMINDRE du har haft en promille på 2,0 eller derover eller du har haft nogen former for nakotika eller sidst men ikke mindst er blevet stoppet af politiet tidligere indenfor de seneste 3 år på en lille knallert der er målt til over 43 eller en stor knallert som er målt til over 64 MEN de kan også tage den vis du har kørt over 100procent over den tilladte hastighed det vil sige at vis du er kørt igennem en 20 zone og du har kørt 40 må de også gerne konfiskere knallerten hvilket er svært eftersom de ikke har nogen måling på dig

• mads M
    mads M Tilmeldt:
    mar 2017

#25   5. feb 2020 Du får lige pagraf 133a
    (Ved grove overtrædelser af færdselsloven, eller hvor føreren flere gange har gjort sig skyldig i overtrædelse af færdselsloven, kan der ske konfiskation af det ved overtrædelsen anvendte motordrevne køretøj, hvortil der kræves kørekort, hvis det må anses for påkrævet for at forebygge yderligere overtrædelser af færdselsloven. Under tilsvarende betingelser kan der ske konfiskation af et motordrevet køretøj, hvortil der kræves kørekort, der ejes af den person, der har foretaget overtrædelsen, selv om køretøjet ikke er anvendt ved overtrædelsen.)

• mads M
    mads M Tilmeldt:
    mar 2017

#26   5. feb 2020 Og pagraf 133a stk 13
    (En knallert, som er konstruktivt ændret med henblik på hastighedsforøgelse, eller som er i en sådan ulovlig stand, at den, for så vidt angår lille knallert, kan køre 43 km i timen eller derover og, for så vidt angår stor knallert, kan køre 64 km i timen eller derover, skal konfiskeres, hvis ejeren (brugeren) af knallerten en gang tidligere, inden for de seneste 3 år før det nye forhold er begået, har gjort sig skyldig i en tilsvarende overtrædelse af § 67, stk. 2. Konfiskation kan dog undlades, hvis særlige grunde taler derfor.)

Og pagraf 67 stk 2 som de henviser til bare så du kan se at det dit ansvar at køretøjet er i ordenlig stand selvom det ikke er dig der ejer den
    ( Ejeren eller den person (brugeren), som har varig rådighed over køretøjet, er ansvarlig for, at køretøjet er i lovlig stand.)

• J M
    J M Tilmeldt:
    dec 2009

Følgere: 2 Svar: 26
    #28   5. feb 2020 Hvis han har set dig køre over 43 km/t, , så må de konfiskere knallerten. Han må derudover tage knallerten med til teknisk undersøgelse, hvis han ikke har en rullefelt, eller hvis der er tvivl om han kan se ulovligheden på rullefelt. De må altid tage en knallert med til teknisk undersøgelse. Finder de ingen fejl ved den tekniske undersøgelse, skal du naturligvis have knallerten retur.
    Har du tidligere fået noteret knallerten er tunet, så er grænsen så vidt jeg husker 39 km/t. Har han set dig køre med end 39 km/t, så får du konfiskeret knallerten, hvis du tidligere er blevet noteret.

Find ud af, hvad årsagen er til at de har taget knallerten. De skal kunne give en begrundelse. Er den konfiskeret, eller har de taget den til teknisk undersøgelse?

Hvis det er spiritus kørsel, og de har målt akohol i blodet, så må de også konfiskere den.

Jeg syntes, at du skal bede politiet om en begrundelse for konfiskeringen.

• J M
    J M Tilmeldt:
    dec 2009

Følgere: 2 Svar: 26
    #29   5. feb 2020 Jeg er ikke helt sikker på følgende, men så vidt jeg husker, så tillades en grænse på 10% for nye knallerter, og 20% for gamle knallerter. Det vil sige, at en gammel knallert må køre højst 36 km/t, før den betragtes som tunet. Og en ny knallert, må køre højst 33 km/t, før den betragtes som tunet. Når de undersøger knallerten på et rullefelt, så lægges 3 km/t til for usikkerhed, og de vurderer alle knallerter efter de 20% som gamle knallerter, dvs. at det bliver 39 km/t som er grænsen. Tager de derimod knallerten til en teknisk undersøgelse, så har de ingen usikkerhed, og i princippet så er en nyere knallert eller scooter ulovlig, hvis den kan køre over 33 km/t. De kan også skille knallerten ad, for at se om de kan finde ulovlige dele.

Det er langt fra alle knallerter der er lovlige når du køber dem. Så selvom du har købt knallerten direkte fra en forhandler, og du tror den er lovlig, så er den ikke lovlig, hvis den kan køre mere end 33 km/t. Det er vigtigt, at du får noget fra politiet om årsagen. Har du købt en knallert hos en forhandler, og viser det sig at den er ulovlig, så du får konfiskeret knallerten, og er den forholdsvis ny, så kan du måske gøre krav overfor forhandleren. Her skal du kontakte forbrugerstyrelsen.

• #30   6. feb 2020 #23 Så er det åbenbart stk. 13, skimtede det bare hurtigt.. Tak Mads

• #31   6. feb 2020 Der er ikke noget at rafle om. Er det en scooter der kører for stærkt og han har fulgt dig i den offentlige trafik, må han gerne gøre det han har gjort. Han har en begrundet årsag til at tage den sag med dig, også selvom du køre ind på "din egen grund" Det eneste tidspunkt du ville have været fredet var hvis du hele tiden havde holdt i din indkørsel hele tiden og politiet bare kørte forbi. Jeg har selv fået taget et par stykker i min tid så jeg ved hvor surt det er. Men det er altså ikke USA det her.

• #34   7. feb 2020 Nej. Du læser det du vil læse. Og blander alt muligt hjemmestrik sammen.

• Gonzo
    Gonzo Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 7
    #39   7. feb 2020 Sjov tråd, og mange alternative tankegange, - NB. det er farligt at sniffe for meget benzin smiley smiley

• #40   8. feb 2020 I terorien kan politiet sparke din havelåge op og smadre din families gril fest og voldtage din mor og søster imens de skider i din pool, og du kan ik’ gøre en skid ved det!!! “Sådan er loven” vi er jo BARE borgere så rettigheder er = 0 når det kommer til de knebel bærende motherfu****s

Kommentér på:
Politi sag

Annonce